natla Skrevet 23. april 2001 Skrevet 23. april 2001 heisann. jeg er gravid i uke 23,og har masse melk,ennå gangke blank, men det renner, min venninde fikk i går en 8 uker fortidlig født gutt, hun har ikke melk, kan hennes baby drikke den råmelken jeg har? på sykehuset har de bare melk beregnet på 3-4 mnd gamle babyer. 0 Siter
Ragnhild Alquist, Helsesøster Skrevet 23. april 2001 Skrevet 23. april 2001 kjære natla. Naturen er viselig innrettet.Når man føder et prematurt barn, vil man begynne å produserer melk som er spesiellt egnet for dette barnet i forhold til sykdomsforebyggende stoffer ( immunstoffer) og næringsinnhold. I de første døgnene er mengden liten, men livgivende.Den vil øke i løpet av 3-5 dager hvis brystene blir hyppig stimmulert med amming eller pumping. Det som er viktig nå er at din venninne får all den hjelp og støtte hun trenger for å sette igang melkeproduksjonen ved å pumpe begge brystene sine minimum 6 ganger i døgnet og/ eller å legge barnet hyppig til brystet når barnet er sterk nok til å suge. Hun kan få hjelp av pleiepersonalet på sykehuset til å sette opp et program for henne. Å gi henne oppmuntring og støtte er den beste hjelpen du kan gi henne nå. Væsken som kommer ut av dine bryst nå, viser at kroppen din forbereder seg aktivt til å produsere melk, som starter når barnet og morkaken er født. Da vil melkehormonene starte produksjon av morsmelk. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.