Gjest kvitsymra Skrevet 24. november 2006 Skrevet 24. november 2006 Venninna mi lånte bilen min i sommer, og hadde meg utelandske venner på ferie. En av de skrapte opp bilen min, men hun tok på seg ansvaret. Eg ga henne muligheten til å ordne skaden, men etter 4 mnd var ingenting skjedd. Denne uka begynte vi å diskutere, og hun var lite villig til å gjøre opp. Da hun endelig ga seg, kom hun med utspill på å trekke fra beløpet, for et par solbriller som denne gjesten (som kjørte) hadde gitt meg i gave, og hun kunne betale resten av pengene hun skylder når bilen er fikset. Er hun frekk, eller virker dette fornuftlig? 0 Siter
Maggi Skrevet 24. november 2006 Skrevet 24. november 2006 Jeg skjønner virkelig ikke. Trekke fra beløpet på en gave..? Hvordan blir det? 0 Siter
Gjest GA Skrevet 24. november 2006 Skrevet 24. november 2006 Solbriller og gaver har da ingenting med skade på en lånt bil å gjøre! Send henne en regning! 0 Siter
frosken Skrevet 24. november 2006 Skrevet 24. november 2006 Solbrillene har ikke noe med saken å gjøre. Men at hun ikke ønsker å gjøre opp før skaden er utbedret kan kanskje ha sammenheng med uenighet om hvor mye det koster å få den utbedret? Hvis bilen har mange småskader fra før, så kan det også stilles spørsmål ved hvorvidt litt mer lakkskader utgjør noen reduksjon i verdi på bilen. Men uansett, så høres hun frekk ut og lite villig til å gjøre opp for seg. 0 Siter
skygge Skrevet 25. november 2006 Skrevet 25. november 2006 Hva har gaven med bilskade å gjøre ? litt frekkt ja. Er hun i en vanskelig økonomisk situasjon som gjør at hun desperat prøver å finne en rimeligere løsning ? Uansett så er syns jeg hun er svært urimelig... 0 Siter
Gjest kvitsymra Skrevet 25. november 2006 Skrevet 25. november 2006 Hva har gaven med bilskade å gjøre ? litt frekkt ja. Er hun i en vanskelig økonomisk situasjon som gjør at hun desperat prøver å finne en rimeligere løsning ? Uansett så er syns jeg hun er svært urimelig... Hun jobber som ingeniør, og tjener godt! 0 Siter
Gjest Flystripa Skrevet 25. november 2006 Skrevet 25. november 2006 Frekk som Faen! Sett hardt mot hardt. Send henne regning. 0 Siter
Liliaceae Skrevet 25. november 2006 Skrevet 25. november 2006 send regningen til henne. hva har gaven med saken å gjøre? høres ikke ut som en god venninne, men om en som prøver å lure seg unna.. 0 Siter
Speak Skrevet 26. november 2006 Skrevet 26. november 2006 Man kan ikke trekke fra en gave. Det er jo ikke sikkert du hadde ønsket å kjøpe disse solbrillene i det hele tatt. Nei, når man låner en ting må man gjøre opp for seg etterpå om noe går galt. 0 Siter
punky brewster Skrevet 26. november 2006 Skrevet 26. november 2006 reparer bilen og send regninga til vedkommende. Gaven skal ikke trekkes av på beløpet. Makan til frekkhet. 0 Siter
Gjest kvitsymra Skrevet 26. november 2006 Skrevet 26. november 2006 Eg skrev til henne at dette ville få reaksjoner, og at hun fikk helga til å ta til vett. Hun fikk tak i verdien på brillene, og kommer nok til å trekke fra. (grrr.), men hun setter da "resten av resten" inn på kontoen mi i morgen. Eg er skitt lei av dette blonde, søte og stille vesen med blunkende øyne.. Hun har bare A'er på ing.utdanningm, men ville ha en kompis til å se på ripene for hun hadde ikke peiling på biler. Såååå uskyldig. Totalt handlingslammet. Grr. Skulle tro det var lengre avstand fra kjærlighet til spyklatt... 0 Siter
PieLill Skrevet 26. november 2006 Skrevet 26. november 2006 Eg skrev til henne at dette ville få reaksjoner, og at hun fikk helga til å ta til vett. Hun fikk tak i verdien på brillene, og kommer nok til å trekke fra. (grrr.), men hun setter da "resten av resten" inn på kontoen mi i morgen. Eg er skitt lei av dette blonde, søte og stille vesen med blunkende øyne.. Hun har bare A'er på ing.utdanningm, men ville ha en kompis til å se på ripene for hun hadde ikke peiling på biler. Såååå uskyldig. Totalt handlingslammet. Grr. Skulle tro det var lengre avstand fra kjærlighet til spyklatt... Er det mulig å sende kravet til en eller annen form for inkasso. Dette er jo latterlig. mvh 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.