Gå til innhold

Fornuftig oppgjør?

Anbefalte innlegg

Gjest kvitsymra

Venninna mi lånte bilen min i sommer, og hadde meg utelandske venner på ferie. En av de skrapte opp bilen min, men hun tok på seg ansvaret. Eg ga henne muligheten til å ordne skaden, men etter 4 mnd var ingenting skjedd.

Denne uka begynte vi å diskutere, og hun var lite villig til å gjøre opp. Da hun endelig ga seg, kom hun med utspill på å trekke fra beløpet, for et par solbriller som denne gjesten (som kjørte) hadde gitt meg i gave, og hun kunne betale resten av pengene hun skylder når bilen er fikset.

Er hun frekk, eller virker dette fornuftlig?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/255547-fornuftig-oppgj%C3%B8r/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

Solbrillene har ikke noe med saken å gjøre.

Men at hun ikke ønsker å gjøre opp før skaden er utbedret kan kanskje ha sammenheng med uenighet om hvor mye det koster å få den utbedret? Hvis bilen har mange småskader fra før, så kan det også stilles spørsmål ved hvorvidt litt mer lakkskader utgjør noen reduksjon i verdi på bilen.

Men uansett, så høres hun frekk ut og lite villig til å gjøre opp for seg.

Gjest kvitsymra

Hva har gaven med bilskade å gjøre ? litt frekkt ja.

Er hun i en vanskelig økonomisk situasjon som gjør at hun desperat prøver å finne en rimeligere løsning ?

Uansett så er syns jeg hun er svært urimelig...

Hun jobber som ingeniør, og tjener godt!

Annonse

Gjest kvitsymra

Eg skrev til henne at dette ville få reaksjoner, og at hun fikk helga til å ta til vett.

Hun fikk tak i verdien på brillene, og kommer nok til å trekke fra. (grrr.), men hun setter da "resten av resten" inn på kontoen mi i morgen.

Eg er skitt lei av dette blonde, søte og stille vesen med blunkende øyne..

Hun har bare A'er på ing.utdanningm, men ville ha en kompis til å se på ripene for hun hadde ikke peiling på biler.

Såååå uskyldig. Totalt handlingslammet. Grr.

Skulle tro det var lengre avstand fra kjærlighet til spyklatt...

Eg skrev til henne at dette ville få reaksjoner, og at hun fikk helga til å ta til vett.

Hun fikk tak i verdien på brillene, og kommer nok til å trekke fra. (grrr.), men hun setter da "resten av resten" inn på kontoen mi i morgen.

Eg er skitt lei av dette blonde, søte og stille vesen med blunkende øyne..

Hun har bare A'er på ing.utdanningm, men ville ha en kompis til å se på ripene for hun hadde ikke peiling på biler.

Såååå uskyldig. Totalt handlingslammet. Grr.

Skulle tro det var lengre avstand fra kjærlighet til spyklatt...

Er det mulig å sende kravet til en eller annen form for inkasso. Dette er jo latterlig.

mvh

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...