Gå til innhold

Hva gjør dere enslige mødre sammen med barnet?

Anbefalte innlegg

Gjest selv vs sammen

Jeg tenker på ettermiddagstid, etter jobb feks. Eller når dere kommer hjem på lørdagen etter å ha vært ute på lekeplassen feks.

Bortsett fra måltider og barne-tv. Selv ønsker jeg minimalt med TV på, så jeg skrur den av etter barnetv. Men hva gjør man da? I helgen kan det jo ennå være en time eller to til barnet skal i seng (hvis det gjelder 3-4 åring feks)

Hva gjør dere? Kan du sette deg til med deg og ditt? Eller må du hele tiden leke med barnet, spille spill osv? Er du som meg at du iblant bare venter og lengter mot at barnet skal være i seng så du får deg litt alenetid?

Fortsetter under...

punky brewster

Jeg har vært alene med jenta mi siden hun var født og hun er nå ti år.

Da hun var 3-4 år, så spilte vi litt spill, leste bøker, lekte gjemsel etc på ettermiddager og kvelder eller vi tok oss en tur ut å lekte.

Men hun har også alltid vært flink å sysle med sitt alene, leke med dukker, perle, tegne osv.

Eller jeg har satt henne i gang med plastelina, trolldeig eller maling.

Men ja, det er godt når ungene er i seng og man kan få litt alenetid også:)

sunnie1365380407

Jeg har brukt mye av kveldene med datteren til å lese for henne. Tenner stearinlys på kjøkkenbordet og leser mens hun spiser kveldsmaten sin. Veldig hyggelig stund. Det har jeg gjort siden hun var liten. Nå er hun snart 9 år og er ganske selvgående, ser på tv med meg eller driver med sitt på rommet sitt...

Nå er ikke jeg enslig mor på ordentlig, men mannen min pendler og er borte det meste av uken likevel.

Barna mine er 5,5, 7 og 1 år gamle.

Minstemann er hjemme sammen med meg. Når de to store kommer hjem fra skole og barnehage så lager vi middag. Storesøster må gjøre lekser.

Etter det er de ofte enten på besøk hos naboer eller vi har besøk av 1-2-3 naboer her. Da leker jentene.

Kl. 18 er det barne-TV og kveldsmat. Og etter det så får de se på Disney Channel til klokka blir 19. Da er det tid for kveldsstell.

(Minsten legger seg ca 18.30).

Etter at jentene har stelt seg leser vi og så legger de seg.

I helgene hvis pappa'n er borte så er vi gjerne ute en stund. Inne kan de leke selv, eller jeg er med og spiller spill eller leker litt med dem. De får av og til lov til å se på en film.

Lørdag skal de rydde på rommene sine.

Men stort sett er jentene flinke til å leke selv. Enten sammen eller hver for seg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...