Gå til innhold

Over 40 i feber og bekymret mamma...

Anbefalte innlegg

Vår yngste på 1,5 år har vært syk med forkjølelse og feber siden onsdag. Siden fredag har feberen vært høy, idag morges var den på 40,3. Litt bedre form nå, har fått febernedsettende. Vi var til lege på onsdag, da jeg trodde det var ørebetennelse (det var det ikke, kun virusinfekjson mente legen- ingen prøver ble tatt). Hadde håpet å vente til mandag med å dra til legen igjen, får vel tatt litt mer prøver og sånt enn på en søndag? Gutten vår har astma i tillegg, er redd det kan være noe med det - usikker på om det blir ny "bomtur" hvis vi drar til lege i dag også... Kan noen gi oss tips om hva vi bør gjøre?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/255717-over-40-i-feber-og-bekymret-mamma/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis feberen ikke går bra ned nå som du har gitt febernedsettende ville jeg ringt legevakta.

Takk for svar Åsemor. Målte han en time etter han fikk febernedsettende, nå er tempen 39,3. Usikker... Hva hadde du gjort? Tror kanskje jeg ringer..

Takk for svar Åsemor. Målte han en time etter han fikk febernedsettende, nå er tempen 39,3. Usikker... Hva hadde du gjort? Tror kanskje jeg ringer..

Uff, vanskelig med syke barn. Jenta mi har sjelden vært syk, og aldri til lege/legevakt. Så jeg vet virkelig ikke. Men du kan uansett ringe og spørre hva de mener, så kan de vurdere om det er lurt å komme eller ikke.

Drikker barnet noe da?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...