Gå til innhold

Jente snart 5 år

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

De liker å fargelegge og tegne, prinsesse ting, perler, klistremerker. Lydbøker er også kjempe spennende, bøker.

Kommer jo også litt ann på hvordan hun er som person.

Min datter er nå 7,5 år og har aldri likt å leke med dukker bortsett fra barbie og bratz. Nabojentene leker masse med babyborn.

str. klær ca 116 - 122, alt ettersom hvor høy, tynn, kraftig.

Bøker: Alle disney bøkene, kroppen boken, Ella Bella Blå, Julenissen, Per's nye klær, Leseløvebøkene, Gubben og katten, Pippi, dyrebøker. Når hun var 5 år begynte hun å int seg for Prinsesse blader.

Lykke til :-)

En 5 år gammel jente bruker størrelse 110/116 i klær, hvis ikke hun er stor eller liten for alderen.

Da datteren min var fem, var hun glad i å leke med Barbie, å kle seg ut, å bygge lego (spesielt duplo), å lese bøker, å høre på barnemusikk, å danse, å sykle på sparkesykkel ute.

Tips til bøker:

Albert Åberg, Lillesøster-bøkene, "Sånn gjør prinsesser" (av Gustavsson), Astrid Lindgren-fortellinger, "Tigli" (av Ersland), Linus i Svingen-bøkene, eventyrbøker av Brødrene Grimm...Spør etter mer på biblioteket!

Lykke til med adopsjonen ;)

De fleste jenter i den alderen liker alt som er rosa! Dukker, perler, smykker, utkledning, tegning, se på film, My litle pony osv.

Str. i klær varierer. Str. 110 er beregnet på 5-åringer. Men begge mine begynte å bruke 116 når de ble 5 år. Lillesøster i familien fyller 6 i februar, og hun har nå begynt å bruke 122.

Jeg ville nok kjøpt inn litt klær i str. 116, og så heller supplert med noe i 110 hvis 116 viser seg å være for stort.

Gratulerer forresten!

Jeg har ei som blir 5 i januar.

Hun er lita for alderen, og bruker 104 i klær.

Hun liker å leike med dokker, særlig små babyborndokker og dokkehus, å kle seg ut, lese bøker, tegne, høre på lydbøker og musikk, å synge.

Til jul ønsker hun seg alt som er rosa i leikekatalogen.

Lykke til med adopsjonen, 5-åringer er (stort sett) herlige unger!

sunnie1365380407

De leker mye med dukker, koppestell, bamser, tegne, male, pusle, perle, lage ting og tang. Adopterer dere et norsk barn eller må hun lære språket også? Astrid Lindgren bøkene er supre, det samme er Anne Cath Vestly.

Så spennende dette blir da, lykke til:)

Annonse

Vi elsker å lese bøker. Og vi leser for barna minst 1 gang om dagen. Siden dere adopterer kan det tenkes at barnet kanskje ikke kan språket? I så fall ville jeg begynt med bildebøker. Liker Kari Grossman sine bøker veldig godt. Hun har også en ABC som er fin.

Er ikke språket noe problem, så liker jentene mine omtrent alt.

Akkurat nå leser vi Kardemommeby for tredje gang. Torbjørn Egners bøker er veldig populære.

Ellers liker de både bildebøker og bøker med mindre bilder men mer "action".

Jeg har ei som blir 5 i januar.

Hun er lita for alderen, og bruker 104 i klær.

Hun liker å leike med dokker, særlig små babyborndokker og dokkehus, å kle seg ut, lese bøker, tegne, høre på lydbøker og musikk, å synge.

Til jul ønsker hun seg alt som er rosa i leikekatalogen.

Lykke til med adopsjonen, 5-åringer er (stort sett) herlige unger!

Og sønnen min ønsker seg alt i lekekatalogen som _ikke_ er rosa ;)

Gjest Adopterer :)

De leker mye med dukker, koppestell, bamser, tegne, male, pusle, perle, lage ting og tang. Adopterer dere et norsk barn eller må hun lære språket også? Astrid Lindgren bøkene er supre, det samme er Anne Cath Vestly.

Så spennende dette blir da, lykke til:)

Vi adopterer fra utlandet :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...