Gå til innhold

Vanlig å markere 1/2-års fødselsdager?

Anbefalte innlegg

Gjest ikke vanlig nick i dag

I min samboers familie har de tydelig innført markering av 1/2-års dager. Greit nok med de første 6 mnd, men nå er vi invitert i 1 1/2 års-lag til fetteren til vår baby.

I mine øyne blir dette litt feil. For det første blir det kjøpepress og for det andre synes jeg ikke det er riktig at barna venner seg til gaver 2 ganger i året (3 med jul.)

Hva mener dere andre?

Fortsetter under...

Nei, det er eg ikkje kjend med at det skal vere vanleg å gjere det... Vi feira 6 mnd og 1 1/2 års-dagen til Plutten fordi vi da tilfeldigvis var på ferie hos besteforeldra som bur langt borte og ikkje kan vere til stades til vanleg, men ellers... Nei, slett ikkje.

Annonse

Hei, har aldri hørt om det før. Jeg ville heller tenkt på det som et påskudd til å treffes og følge hverandre opp. Sånn kan man gjøre dersom det er mange som har et barn og en overkommelig hverdg. Men noen forventing om at dere stilte og prioriterte som på runde dager ville jeg ikke lagt vekt på. Og gaven ville jeg nedtonet veldig... :o)

Jeg har ikke hørt om noen som markerer med gaver i hvert fall.

Bortsett fra den aller første halvtårsdagen ved 6 mnd, som kanskje er litt stas for foreldrene, spesielt med det første barnet, tror jeg de fleste har et nokså avslappet forhold til halvtårsdager. Akkurat innen kjernefamilien blir det vel kanskje gjort litt utav det i de årene det er aller viktigst (som når man går fra 4 til 4 1/2). Men da tenker jeg på markeringer av typen "pannekaker til middag", ikke selskap og presanger.

En på 1 1/2 forstår jo svært lite av det hele uansett. Men det kan jo være et hyggelig påskudd for å samle familien.

Ville ikke gitt noen gave, i alle fall! Halvårslag som et påskudd for å treffes, synes jeg er OK - men ikke om det skal avkreves gaver, nei!

(Da jeg var lita markerte vi halvårsdagene med at den som hadde halvårsdag fikk velge hva vi skulle ha til middag :-)

I alle dager. Det kunne ikke ramle meg inn å feire halvtårsdager. 6-mnd dagen er litt stor for oss i nærmeste familie. Men vi feirer den ikke! Og å feire 1,5 års dag og 2,5 års dag virker bare som en unnskyldning for å gi ungen gaver.

Har ikke hørt om dette.

Kanskje er det bare et påskudd for å treffes, og det klaffet med halvårsdagen. Men var det mitt barn, ville jeg da presisert at gave ikke var forventet.

Kanskje dere heller kunne ta med en tegning, et morsomt kort eller noe i stedet for gave, for ikke å bidra til å skape presendens?

Annonse

Jeg har ikke hørt om dette før. MEN ungene er veldig opptatt av akkurat når de blir 5,5 år eller 7,5 år... så vi pleier å si (hvis vi husker det) at I DAG er du 7,5 år :-)

Men vi gjør ikke noe mer ut av det enn det.

Enig med deg i forhold til mas og kjøpepress. SYnes det er nok bursdager å forholde seg til i løpet av året.

Gjest abrahamsen

Jeg har ikke hørt om dette før. MEN ungene er veldig opptatt av akkurat når de blir 5,5 år eller 7,5 år... så vi pleier å si (hvis vi husker det) at I DAG er du 7,5 år :-)

Men vi gjør ikke noe mer ut av det enn det.

Enig med deg i forhold til mas og kjøpepress. SYnes det er nok bursdager å forholde seg til i løpet av året.

Det gjør vi også, hvis vi husker det.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...