Gå til innhold

Vanlig å markere 1/2-års fødselsdager?

Anbefalte innlegg

har ikke lest svarene du har fått.

men jeg mener nå at det blir feil å feire 1/2 års bursdager.

hvis alle skulle hatt det slik, ville man jo bli ruinert da.... og ikke gjort noe annet enn å gå i bursdager.

synes det går nok tid & penger med til bursdager som det er.

Fortsetter under...

Jeg har ikke hørt om dette før. MEN ungene er veldig opptatt av akkurat når de blir 5,5 år eller 7,5 år... så vi pleier å si (hvis vi husker det) at I DAG er du 7,5 år :-)

Men vi gjør ikke noe mer ut av det enn det.

Enig med deg i forhold til mas og kjøpepress. SYnes det er nok bursdager å forholde seg til i løpet av året.

Ja, slik har vi gjort det også. Ikke minst har det vært vitkig for at barnet skal vite når han har "lov" til å kalle seg "fem og et halvt"! ;-)

Og som du sier lenger nede: Det er KJEMPFORSKJELL med og uten halvårene når de er små! ;-)

Husker godt jula han var 4,5 år. Jeg sang Romjulsdrøm for han, og fikk jeg klar instruks om å synge sangen slik:

"En skulle vøri fire-og-et-halvt i romjul'n..." *S*

Ja, slik har vi gjort det også. Ikke minst har det vært vitkig for at barnet skal vite når han har "lov" til å kalle seg "fem og et halvt"! ;-)

Og som du sier lenger nede: Det er KJEMPFORSKJELL med og uten halvårene når de er små! ;-)

Husker godt jula han var 4,5 år. Jeg sang Romjulsdrøm for han, og fikk jeg klar instruks om å synge sangen slik:

Artig :-)

Storebror var nettopp 7,5. Og det er stort altså, når bestekameraten hadde vært det i halvannen måned allerede! Pluss at mange slenger på "og et halvt" en måned eller tre for tidlig!

Nabogutten var fem i begynnelsen av september. Og han påstod hardnakket at han var fem-og-et-halvt. Og jenta mi, som var fem i juni, må vente helt til nyttårsaften med å bli fem-og-et-halvt.....

Annonse

Artig :-)

Storebror var nettopp 7,5. Og det er stort altså, når bestekameraten hadde vært det i halvannen måned allerede! Pluss at mange slenger på "og et halvt" en måned eller tre for tidlig!

Nabogutten var fem i begynnelsen av september. Og han påstod hardnakket at han var fem-og-et-halvt. Og jenta mi, som var fem i juni, må vente helt til nyttårsaften med å bli fem-og-et-halvt.....

"Pluss at mange slenger på "og et halvt" en måned eller tre for tidlig!"

He he, ja, her burde foreldrene være solidariske, altså! ;-) Ikke "lov" å plusse på "et halvt" før enn etter den eksakte halvårsdagen!! *he he*

Jeg og min eldste skulle reise med en langdistansebuss på Sørlandet, noen mnd før datteren min fylte 4 år. Jeg ante ingenting om reglene der, så jeg sa uoppfordret "hun er 3 år" da vi skulle kjøpe billetter. Datteren min sendte meg et drepende blikk og nesten ropte "3 OG ET HALVT!"

Jeg hadde aldri kunnet "snike" med mine unger...

Jeg og min eldste skulle reise med en langdistansebuss på Sørlandet, noen mnd før datteren min fylte 4 år. Jeg ante ingenting om reglene der, så jeg sa uoppfordret "hun er 3 år" da vi skulle kjøpe billetter. Datteren min sendte meg et drepende blikk og nesten ropte "3 OG ET HALVT!"

Jeg hadde aldri kunnet "snike" med mine unger...

Sånn er mine og. Det går ikke an å snike dem med gratis på ferjer (4-års grense) eller andre steder....

De protesterte vilt de par gangene vi rundet tallet nedover.... Og bra er jo det da!

Nå til vinteren blir det vel betaling for 7 åringen i slalåmbakken. Det nytter vel ikke å si at han er snart 7 år....

Annonse

Hva??? det der er det dummeste jeg har hørt... hadde ikke noe markering når poden var 6 mnd. heller, det er da ikke vanlig? Tull! Jeg hadde ikke kjøpt noe til en som ble 1,5 år. Man har bursdag EN gang i året. Dustete.

Hei!

Da datteren min fylte 6 mnd, ble det "feiret" litt med en gave fra Oldemor, Mormor og meg..

Men ikke noe utover det.

6mnd. alder er jo litt spesielt siden det er først gang man kan si at barnet er noe med ÅR: ett halvt år :o)

Men må si at selskap og gaver på en 1 1/2 års dag er kanskje litt å overdrive.. men hver sin smak :o) Kanskje det bare er for kosen sin skyld, men da er jo gavene litt uplassert syns jeg.

Jentungen1365380808

Håper ikke det er vanlig... Men har ei venninne som i tillegg til fødselsdager feirer navnedag og dåpsdag(?!?). Overrasker meg ikke om hun begynner å feire 1/2 års fødselsdager også hvis hun leser dette...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...