Gå til innhold

Anbefalte innlegg

På barnas skolevei er det observert elg, b.l.a elgku med kalv, flere ganger.

Jenta vår tør ikke gå til skola pga dette og foreløpig har vi mulighet til kjøring og henting.

Det er ikke vanlig at elgen oppholder seg så nært bebyggelsen her over så lang tid, men nå har den vært her ganske lenge.

Hva ville dere gjort i forhold til skolebarna?

Hadde dere turt å la dem gå, og bare satset på at det går bra, eller er det god nok grunn for å kjøre dem?

De er jo temmelig store da... -og med kalv er de jo ganske uberegnelig..

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/255864-elg-p%C3%A5-skoleveien/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Når jeg gikk på skolen så vi veldig ofte elg, både ku, okse og ku med kalver.

Vi bare gikk rolig videre. Stort sett er elgen mer redd oss enn vi er redd elgen.

Vi var heldige med at vi var flere som gikk sammen. Jeg hadde kanskje blitt reddere hvis jeg gikk alene...

Vi har elg helt på husveggen året rundt, tenker sjelden på den, men ungene er redde.

Jeg ville ikke vært redd for å sende ungene alene, hvis elgene er vanlig sky.

Hvis ungene er redde ville jeg gått med de hvis jeg hadde mulighet.

Hilsen

kjærringa fra skauen

Hei!

Vi har også mye elg. For et par dager siden gikk det elg med årskalv et par m fra husveggen.

Ved flere anledninger er elgen kommet i skolegården.

Da sendes ungene inn.

I utgangspunktet skal man alltid varsle politi/viltnemd når elg/hjort/rådyr etc. har kommet seg ned til boligområder. Etter hva jeg har hørt, har faktisk elgen vanskeligheter med å finne veien tilbake til skogen.

Hva vi gjør med barna?

Om de er redde, bør du følge dem i noen dager. Og så bør du fortelle hvordan de skal forholde seg til elgen i fremtiden.

Det er vel også viktig at vi voksne beholder hodet og ikke gjør situasjonen mer skremmende enn den er, og det er også viktig å la barna få respekt for elg og andre ville dyr.

Lykke til!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...