Gå til innhold

alkohol, pumping og frysing av melk


Gjest hege

Anbefalte innlegg

Jeg har hørt så mange ulike svar på dette punktet at jeg forsøker nå en gang til og håper på svar fra faglig personell.

Dersom man har trukket alkohol - 1 2-3 glass vin (ikke altfor store mengder)f.eks. og så pumper seg for deretter å fryse ned melken. Kan babyen ta denne nedfrysete melken på et senere tidspunkt. Alkohol kan jo ikke fryse - vil den "fordunste" etter tid, selv i fryset tilstand? Eller bør melk med alkohol i rett og slett kastes etter pumping.

Takknemlig for svar da det ligger noen poser i fryseren som jeg ikke vet om jeg skal bruke eller ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ragnhild Alquist, Helsesøster

kjære hege. Søk på alkohol og amming under ammeforum. Der finner du en nøyaktig regnestykke for nedbryting av alkohol fra fagperson. Så poenget er vel hvor mye du har drukket og hvor lenge det går før du pumper deg. Er barnet nyfødt er toleransegrensen for alkohol lavere enn for et større barn. Det er din vurdering, er du i tvil, kast det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...