Gå til innhold

Trenger råd ang. mat til 6 mnd gml gutt

Anbefalte innlegg

Hei.

Skal begynne å jobbe om en uke, kun 20% i uka, fordelt på 2 dager. På grunn av dette må jeg begynne å endre litt på rutinene våre denne uka vi er i nå.

Guttungen får måltidene fordelt ca slik:

pupp 05:00

pupp 09:00

grøt og pupp 12:00

1/2 middagsglass - vann og pupp 16:00

grøt og pupp 18:30

pupp 02:00

Jeg aner ikke hvordan jeg skal gjøre dette, for han er helt uinteressert i pupp 07:00, og kl. 09:00 går jo ikke siden jeg da er på jobb.

Noen forslag?

Jeg har tenkt litt på om pappaen kunne gitt mme på flaske, men flaske klarer han ikke å ta. Tutekopp kanskje? Har prøvd avent sin, men der renner det for fort. Får litt panikk. Kan hende at noen har tips til andre tutekopper som er enklere å drikke av for en som ikke klarer flaske?

Håper noen har noen tips her, for jeg trenger litt hjelp...

Fortsetter under...

Får du til å skyve på måltidet 05:00 så det nærmer seg 7? 15-30 min seinere hver morgen kanskje?

Det kan hende dere klarer å få ham til å drikke av kopp, hold koppen mot munnen hans så han dypper leppene nedi uten å helle for mye på koppen. Nyfødte kan faktisk også koppmates på den måten.

Husk pumpe, ellers tror jeg puppen får vondt! -og du har krav på ammefri, i det offentlige er det 2 timer pr dag lønnet. Privat vet jeg ikke om det er lønnet, det varierer vel.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...