Gå til innhold

Sko til 7 åring: størrelse m.m

Anbefalte innlegg

Kjøpte nye cherroxer til jenta mi på 7 1/2 i dag. Hun bruker nå størrelse 35! Er ikke det ganske stort? Hun er relativt lang også. Bare fordi jeg er så nysgjerrig: hvilken størrelse bruker din 2.klassing?

Broren på 5 har også ganske store føtter, tror jeg. Han bruker str 33.

En helt annen ting: sko er ganske dyrt. Har din datter "penstøvletter" i tillegg til det hun bruker (Cherroxer + gore tex) på skolen? Tenker på når vi går ut i denne besøk-tiden frem mot og i jula. Da er det jo hyggelig å ikke ha ,økkete, slitte sko/støvler...? Men det koster jo.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/255980-sko-til-7-%C3%A5ring-st%C3%B8rrelse-mm/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

-og nei, hun har ikke vinter-penstøvler. (men hun har et par ufôrede "cowboystøvler" som pappaen kjøpte da han var i USA i høst - det var nemlig salg i en skobutikk, og han syntes de støvlettene var såååå søte! Men ikke særlig praktiske...)

Ser at hun har store bein, ja. Håper de ikke blir FOR store, da. Jeg selv bruker 39 og pappaen 42, er vel relativt vanlig det, så da jevner det seg ut etterhvert, får vi håpe. Broren er jo heller ingen lillefot, akkurat :) Han har jo 33, noe som deres 1 og 2 klassinger bruker, ser jeg. Og han er akkurat fyllt fem! Må vel bruke 35 i første, han da...

Gjest theoline

Det er nok ganske stort spekter på skostørrelser, min gutt på 6,5 år har ikke kommet opp på 30-tallet enda, men neste vinter er han nok der.

Faren bruker 45 da, så han må jo ta et kjempehopp på ett eller annet tidspunkt om han skal nå den størrelsen.

Har hvert år gjort noen fånyttes forsøk på litt finere sko, det er jo alldeles ikke noe utvalg til gutter her jeg bor, så det er goretex sko i år som i fjor.

Har prøvd å holde det ene pent å rent da, og foreløpig har det gått bra, for vinterskoene har ikke vært mye brukt.

Her er det joggeskovær (enn så lenge) Må vel ut å kjøpe nye snart, for de er virkelig slitne nå..

Min seksåring lever på en liten fot, og bruker 29. Broren på 10 bruker 36.

Kjærestens datter er 9, og bruker 38... det er forskjeller, ja.

Seksåringen min fikk et par ganske pene, semskede brune støvler i høst, som overgangsstøvler siden joggeskoene var bare filler, og vinterstøveltiden ikke hadde startet. Jeg tenkte hun kunne ha dem til pent i vinter også, men de ble brukt daglig på skolen ganske lenge.

Ser at hun har store bein, ja. Håper de ikke blir FOR store, da. Jeg selv bruker 39 og pappaen 42, er vel relativt vanlig det, så da jevner det seg ut etterhvert, får vi håpe. Broren er jo heller ingen lillefot, akkurat :) Han har jo 33, noe som deres 1 og 2 klassinger bruker, ser jeg. Og han er akkurat fyllt fem! Må vel bruke 35 i første, han da...

Guttungen (som altså fylte 6 i forrige uke) har brukt str 33 i et års tid allerede. Så det går litt i rykk og napp. :o)

Annonse

Min gutt har cherrox i 35 - han er også 7,5 år. De ser enormt store ut på ham - men han fyller dem!

Han har imdlrtid smale føtter, så en del fasonger slenger på ham, selv om fotlengden passer.

Søster, som er 5, bruker 32.

Lillesøstera på 2,5 år bruker 26.

Vår 7-åring, om fem dager, bruker 33 i vintersko. Han har små og brede føtter, i motsetning til resten av familien. Det ser ut som føttene er det som vokser senest på ham, han er 132 cm. lang og er jo langt fra små vokst.

Lillesøster på litt over 5 bruker 32, pappa 44/45 og jeg selv 41/42.

Min stesønn som fylte 7 for et par mnd siden har str 34 (eller 35, kommer an på om skoene er små eller store i str) i vintersko.

Stedatteren som fylte 6 for en måned siden bruker 29 - men hun har aldri vært spesielt stor da...

Mamma'n kjøper som regel penstøvletter til datteren, men ikke til gutta, de bruker sine vanlige vintersko.

Så har vi vår felles datter, hun blir straks 13 mnd, og har enda ikke bikket 20 i skostørrelse...

Hun får nok sin mors pygmeføtter (jeg bruker 37, det samme gjør husetes 6.klassing ;)

Flisen, ble 7 i sommer, bruker 33/34, hun har alltid hatt "store" føtter i forhold til kroppen. Mis, ble fem i vår, bruker 31 ca.

Mine jenter har støvletter i tillegg til vinterstøvler og Cherrox. De liker å pynte seg og bruker skoene iallefall en gang i uken. Det er godt for dem å ha noe å bytte med etter en hel dag i de samme skoene. De har som regel et par fjellstøvler også i tillegg til de tre nevnte parene. Ikke fordi de absolutt må, men kanskje litt fordi moren lider av skomani? :) De pleier alltid å få cherrox av min mor og vinterstøvler av svigermor, så det hjelper jo litt på familieøkonomien.

Gjest Jentemammaen

Min 7-årige jente fikk nettopp nye Cherroxer i str. 33. Og ja, hun har fine, høye, semskede støvletter til penbruk. Veldig stas når hun pynter seg!

Det verste jeg ser er barn som er pyntet til bursdag eller annen fest og så med møkkete cherroxer til. Ser simpelt ut!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...