Gå til innhold

Forslag til leker - 6-årsbursdag

Anbefalte innlegg

Vi skal ha selskap, og lurer nå på hvilke leker vi skal organisere for disse frøknene.

Noen som har noen gode forslag?

Hvor mange leker kan vi ha når bursdagen varer to timer og de skal spise pølser og kaker også?

Frilek må de jo også få tid til.

Det vi allerede har bestemt er "halen på grisen" (pop på hver bursdag her for tiden) samt at de skal danse.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/256113-forslag-til-leker-6-%C3%A5rsbursdag/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Synes ikke det trengs særlig aktivisering i en 6-årsdag, utover obligatorisk bespisning, gaveoppakking (med flasketuten?) og evt. godteposefisking til slutt.

Evt. kan man jo ha en lek eller to, f.eks. skattejakt (alltid populært, men krever litt forarbeid) eller stolleken eller andre av de tradisjonelle barneselskapslekene. Men husk at barna også liker litt tid til frilek.

Gjest Kitty Cat 82

Teppeleken er alltid moro!

Smakeleken også!

Og da vi ble litt eldre lekte vi "fangene på fortet" (Dvs. stikke hånden i ekle sleimete ting for å få tak i nøkkelen til neste rom der det var en ny ekkel ting)

Fiskeleken (Fiske etter godteri, men heller få en potet! Alle fikk godteri til slutt)

Tegne (på en av bursdagen før jeg begynte på skolen, hengte pappa opp masse A1 ark opp på veggen på rommet mitt og alle fikk tegne i vei, en senere bursdag fikk vi sitte rundt bordet og tegne alle sammen, men det skjedde helt spontant!)

Karneval er moro i seg selv.

En gang hadde vi kinamat (kinesisk gryterett med ris, pappa hade lånt servise med en kinarestaurant, spisepinner også, og vi hadde mye moro!)

Lykke til!

Annonse

Takk for mange råd og forslag.

Det ble en kjempemorsom bursdag. De hadde flasketuten når pakkene ble åpnet, halen på grisen (jeg fant haler i gardinene...:o), danseleken (den var nok mest pop av alle) og vi avsluttet selskapet med ti minutters stillhet..:o)

Dvs. da stod min kjære i 2. etg og hvisket navnet på en og en som satt nede i stua, og alle måtte være stille for å høre til siste godtepose var delt ut. Hadde tenkt på fisking, men fiskestanga røk sist bursdag...:o)

Bursdagbarnet var sliten, men glad og fornøyd når hun endelig krøp til sengs langt utpå kvelden.

21 jenter var ingen sak å ha i hus ;o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...