Gå til innhold

Brystforstørrelse (laaaaangt...!)

Anbefalte innlegg

Gjest Liselott

(Jeg har også dette innlegget på Åpent forum)

Jeg er noen år over tredve og begynner nå seriøst å vurdere en brystforstørrelse. Jeg har aldrig haft noen bryster, de begynte liksom aldri å vokse og har alltid vært på størrelse med en halv tennisball. Jeg har alltid haft store komplekser for det.

Når jeg var rundt 24-25 valgte jeg å akseptere de som de var og var veldig heldig og traff en underbar mann (nå er vi gifte) som aldri har haft problemer med størrelsen på brystene mine.

Nå har vi fått to nydelige barn og det er nå jeg har fått problemer... Etter amming har de nemlig blitt enda mindre og er helt flate. Det er nesten kun en brystvorte igjen... Mannen min har fortsatt ikke noen problemer med de (sier han i hvert fall) men det har jeg! Det som gjør det vanskelig nå er at jeg ikke er komfortabel i det hele tatt med å være naken lenger. Det påvirker vårt sexliv veldig mye og det er nesten ikke-eksisterende...

Jeg har derfor i løpet av siste halvåret begynt å vurdere en brystforstørrelse. Jeg har ikke diskutert dette med mannen min enda, da jeg vil være helt sikker på hva jeg syns først... Jeg gjør da kun operasjonen for meg og min selvtillit, ikke for mannen min. Men, det er (vel?) en stor operasjon med ganske høy risiko..?

Jeg vil derfor GJERNE høre fra dere som har tatt en slik operasjon, (eller kjenner noen som har gjort det) spesielt fra dere med - i utgangspunktet - veldig små bryster.

- Hva kan gå galt? - Er det noen type implantat som er bedre til små bryster? - Hvor mye kan jeg regne med at det koster? - Fortell gjerne litt om dine opplevelser før, rundt og etter operasjonen!

Ja, jeg skal snakke med leger om dette men begynner her på dol.

Takk på forhånd..

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/256169-brystforst%C3%B8rrelse-laaaaangt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest amparro....

Jeg har gjort dette, i 1992 og har aldri hatt en eneste plage eller komplikasjon. Dette er ikke et inngrep som medfører stor risiko! Hvor har du det fra?

Jeg har aldri angret en dag på at jeg gjorde det.

Jeg har skrevet så mange ganger før om dette her inne at jeg ikke "orker" å gi deg et mer utførlig svar. Sorry :-)

Lykke til!

Gjest Liselott

Jeg har gjort dette, i 1992 og har aldri hatt en eneste plage eller komplikasjon. Dette er ikke et inngrep som medfører stor risiko! Hvor har du det fra?

Jeg har aldri angret en dag på at jeg gjorde det.

Jeg har skrevet så mange ganger før om dette her inne at jeg ikke "orker" å gi deg et mer utførlig svar. Sorry :-)

Lykke til!

Takk for svar! Jeg kan gjerne søke på dine tidligere innlegg. Har du brukt samme signatur (amparro)?

Hei! Å forstørre brystene fordi man har kjempesmå bryst eller fordi de har blitt kjempeslappeog flate etter svangerskap skjønner jeg godt. Men å fylle på pupper så de ser ut som fotballer har jeg aldri skjønt, eller synes er pent. Svigerinna mi brukte 70a i bh, og hun hadde fyll i bhn. Hadde nesten bare vorter, og dette plaget henne veldig så hun tok silikon. Legen fikk ikke i så mye (husker ikke hvor mye?) men de ble naturlige og pene. Nå bruker hun 75 B og har ennå små bryster, men de passer kjermpefint til kroppen hennes og ser helt naturlig ut.

Hun betalte vel ca. 25 000,-. Eneste plagen hun har fått er etter hun fikk barn. Siden hun ikke hadde særlig bryster i utgangspunktet hadde hun også lite brystvev til melkeproduksjon, men hun fikk spreng, men bare to dråper melk ut. Hun brukte pumpe for å få det ut, og dette gjorde at det ene innlegget forkapsla seg og ble hardt og puppen vond. Først sa legen at innlegget måtte byttes ut, men det ble bra av seg selv etter par mnd. Så hun trengte ikke gjøre noe.

Svigermor har hatt silikon i 25 år - hun bytta de for 3 år siden siden det ene innlegget fikk en sprekk og lakk litt silikon. Men husk at de første innleggene hun tok ble satt inn for 25 år siden.

Er vel sjelden det skjer noe, men man kan jo ha uflaks - som med alle andre inngrep.

Jeg vurderer selv å "reparere" de jeg har etter jeg er ferdig med svangerskap. Jeg mener at hvis en får bedre selvtillitt av det og ikke er for å få ballonger så er det bare å gjøre det.

Lykke til!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...