Gå til innhold

Fast dag for bestemt rett?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Idiotisk overskrift, men skal prøve å forklare hva jeg mener. Her i huset er mandag eller tirsdag Pannekakedagen. Og ungene gleder seg i lang tid! Særlig hvis vi har bacon til, det er visst toppen!

Enn dere, har dere fast dag for en bestemt matrett?

Videoannonse
Annonse
Gjest annlovinda
Skrevet

Ja, vi har fisk på tirsdager. Hender vi har fisk en dag til i uka, men alltid på tirsdager.

Skrevet

Pizza (hjemmelaget) på fredag - og restene til tidligfrokost lørdag (for poden som står opp senest klokka 07.00....)

Skrevet

Pizza fra restaurant fredag de helgene min mann har vakt.

Skrevet

Vi spiser alltid taco, wraps eller pita på fredagene, og pizza (hjemmelaget, bestilt eller frossenpizza) på lørdagene.

Stort sett har vi kylling, ris og bearnaise-saus enten mandag eller tirsdag.

Noe mer fast enn det er det ikke.

Gjest Cezalion
Skrevet

Fisk (fiskegrateng, fiskepinner, fiskegryte m.m) hver mandag og torsdag, og taco eller hjemmelaget pizza på lørdager.

Skrevet

Nja... Ofte har vi pannekaker på tirsdag, men ikke hver eneste uke. Utover det har vi ikke noe fast.

Gjest oldemorens venn
Skrevet

Nei, det ville ha blitt utrolig kjedelig, og lite variert. Spier jo liksom ikke bare 7 ulike retter heller da. Alltid variasjon.

Skrevet

Har aldri vært vant til det.

Men etter at jeg fikk "stort" barn som sitter oppe på fredager og ser på Idol og slikt, så har det blitt nesten fast takst med tacos den dagen! ;-)

Skrevet

Nei, det har vi ikke. Men det blir ofte tacos eller pizza på lørdag.

Skrevet

Nei, det ville ha blitt utrolig kjedelig, og lite variert. Spier jo liksom ikke bare 7 ulike retter heller da. Alltid variasjon.

Man kan vel ha samme rett på EN eller TO dager i uka, vel? Og variere resten - da blir det ikke ensformig. Dessuten er det mange her som nevner fisk som en "rett" - men reelt er jo "fisk" en million retter å variere mellom :-)

Skrevet

Nei, tanken har vært der men det blir aldri noe av...

Skrevet

nei, men prøver å ha "kosemiddager" på fredager og en fiskemiddag på søndager.

ellers varierer det ettersom hvor god tid vi har i løpet av uka...

kanskje en lettvint middag hvis det er en ettermiddagsaktivitet. (gryterett, grøt, pølser, pasta el.)

Skrevet

Ja, vi har fisk på tirsdager. Hender vi har fisk en dag til i uka, men alltid på tirsdager.

Her i distriktet er det komledag på torsdagene! Men vi har ikke komle hver torsdag, kanskje annenhver på høsten og vinteren tenker jeg!

Skrevet

Her i distriktet er det komledag på torsdagene! Men vi har ikke komle hver torsdag, kanskje annenhver på høsten og vinteren tenker jeg!

skulle ikke under ditt innlegg, men under hovedinnlegget :)

Skrevet

Pizza hver torsdag her, fordi da har far i huset langdag på jobb og jeg er hjemme om kvelden. Har dermed god tid til å lage hjemmelaget pizza. Nam!

På en måte får vi litt helgefølelse av dette og gleder oss til helga er rett rundt hjørnet!

Skrevet

Nei, så strukturerte er vi ikke. Jeg får også litt følelse av institusjon når jeg hører om folk som har en dag for fisk, en dag for grøt osv. Sånn er det jo på sykehjem og eldresentre (uten sammenligning forøvrig....). Nei, vi er for impulsive til å få til slikt, vi...

Skrevet

Fast og fast...men vi ender ofte opp med pannekaker med bacon på onsdager. Siden jeg har fri på onsdagene har jeg tid og ork til å steke en haug pannekaker;-)

Torsdagene blir det ofte trøndersodd fordi vi har "vaskedag" etter jobb. Enkelt og greit med hermetikk da..

Ellers spiser vi endel kylling i ulike varianter (kyllingkjøttdeig eller fileter), men har ikke "faste" dager på dette.

Skrevet

Nja.. vi begynte egentlig med å ha hjemmelaget pizza på fredager.. men det har sklidd ut litt, fordi samboeren min jobber skift så er det ofte han ikke er hjemme - og jeg gidder ikke lage svær pizza til meg. Gutten min spiser ikke pizza. men når han blir eldre skal vi ha fast dag igjen, også omelett eller egg og bacon til frokost på søndager. :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...