Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Minstemann er 5 mnd, og vi har så smått begynt med grøt da jeg føler at han har behov for mer enn bare mm. Problemet er at det virker som han ikke liker det. Han gaper opp for most frukt av flere slag, men når det kommer til grøt så kniper han gommene igjen. Jeg har prøvd alle grøtslagene for 4 mnd og jeg har også blandet i den frukten han liker, men med dårlig hell. Må de ha grøt, og hva kan de i så fall spise i stedet?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/256273-m%C3%A5-babyer-spise-gr%C3%B8t/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Som de andre skriver så kan han få middagsglass. Men det vesentlige etterhvert er at de får i seg jernen som grøt og middagsglass er tilsatt- DET er viktig(helsesøster vil bekrefte påstanden)

Ellers er det helt vanlig at de må venne seg til konsistenser og "smaker", så jeg ville tatt en pause med grøt nå, og forsøkt igjen litt senere.

Lykke til.

Annonse

Hei!

Vi har en gutt som nektet å spise grøt, vi prøvde rundt 5-6 mnd alder, men vi fikk han ikke til å åpne munnen :-) Han ble full"flasket" opp på MME fra han var 10 uker til 8 mnd...

Vi ventet til han var 8 mnd, da introduserte jeg det igjen!

Da på flaske som litt tykkere velling, da spiste han som bare det!!!

Hilsen

Min yngste spiste aldri grøt, men brødmat, moset frukt, banan og avocado gikke det mye av. i begynnelsen tok jeg brødsmuler sammen med bananen, da var hun 4,5 mnd.Før det brukte jeg kun most frukt og grønnsaker. hun spiste most middagsmat av alle slag. Jeg blir heller litt oppgitt over de foreldre som ikke gir barna sine annet enn, grøt og melk. Veldig lettvint da, men det får en igjen for senere, når ungene ikke vil spise noen ting.

Min yngste ville ikke ha grøt, hun brakk seg. Grøt er ikke favoritten hennes nå heller. Til nød et par skjeer.

Nei de trenger ikke å spise grøt. Du kan prøve litt med sånne midagsglass for eks. Jeg var veldig glad i grøt har jeg hørt, men min bror likte det ikke. Så han fikk middagsglass.

Snuppa vår var heller ingen "grøt-baby" . Det jeg gjorde var at jeg tok i et par skjeer med grøt i melka hennes sånn at det ble litt mer konsistens . Det holdt fint det .

fuji1365380447

Som de andre skriver så kan han få middagsglass. Men det vesentlige etterhvert er at de får i seg jernen som grøt og middagsglass er tilsatt- DET er viktig(helsesøster vil bekrefte påstanden)

Ellers er det helt vanlig at de må venne seg til konsistenser og "smaker", så jeg ville tatt en pause med grøt nå, og forsøkt igjen litt senere.

Lykke til.

Helt ærlig - det viktige er jo ikke at ungen får i seg ferdimat med _tilsatt_ jern.

Det viktigste er vel at de får i seg nok jern i kosten? Hva gjorde de før fabrikksprodusert ferdimat da?

Hvis man gir babyen grønnsaker som brokkoli eller spinat (kokt og moset i kokevannet evt sammen med potet) så får man også i seg nok jern.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...