Gå til innhold

Utslett som klør - hva i all verden er det?!

Anbefalte innlegg

For en ukes tid siden begynte jeg å få noe utslett som klør. Det begynte med litt på den ene foten, rett over kneet. To-tre prikker som klødde noe inn i granskauen. Så kom det litt på det andre låret. Så en prikk her så en prikk der. Noen ser ut som en forstørret nuppe, noen ser litt ut som elveblest. Noen klør som besatt, noen ikke i det hele tatt. Noen får skorpe, andre ikke. Og jeg får noen nye hver eneste dag. De første 4-5 dagene var det bare på beina. Så fikk jeg noen på ryggen, så kom det noen på magen, så noen på brystet og nå har jeg jammen fått noen på armene også :-(

Var hos lege på mandag, han ble ikke klok. Sa at et par av dem så ut som vannkopper, men jeg var jo ikke syk og uvell. Ikke var det skabb, ikke mente han det var elveblest. Lurte på om det kunne være loppebitt, men han trodde ikke det heller, de var visst for spredd. Så da måtte det vel være noen jeg er allergisk mot.

Problemet er bare at storesøster på 6 år også har noen! Ikke like mange som meg, men en 4-5. Som klør. Og i dag oppdaget jeg jammen mat lillebror på 1.5 også har fått det samme! Min bedre halvdel er foreløpig fri for det.

Og jeg begriper bare ikke hva det er! Vi har ikke dyr heller. Leieboeren hadde katt, men han flyttet ut 1.11. Vi holder på å pussse opp leiligheten, så tanken på kattelopper har slått meg. Men hvor lenge lever de? Og hvorfor er det bare meg som får bitt i såtilfelle? Og hvordan har ungene fått dem, de har ikke vært i nærheten av leiligheten. Og jeg har byttet klær i leligheten. Min kjære har vært der nede like mye som meg, og har ikke en prikk! Og det dukker jo stadig opp nye, selv om jeg ikke har vært i leiligheten siden søndag.

Noen som har noe som helst forslag om røde prikker som klør og tydeligvis smitter??

Eller må jeg bare finne meg i å stadig få nye røde prikker....? :-(

Fortsetter under...

Gjest Kitty Cat 82

Har du byttet noe vaskemiddel i det siste? Eller skyllemiddel?

Jeg oppdaget at jeg var allergisk mot et bestemt skyllemiddel når jeg begynte å klø som besatt, først på beina (jeg hadde vasket bukser først) og deretter på overkroppen. Før jeg oppdaget hva som var skyld i det, hadde jeg vasket sengetøy og ligget i det også, så alt måtte vaskes flere ganger på nytt!

Har du byttet noe vaskemiddel i det siste? Eller skyllemiddel?

Jeg oppdaget at jeg var allergisk mot et bestemt skyllemiddel når jeg begynte å klø som besatt, først på beina (jeg hadde vasket bukser først) og deretter på overkroppen. Før jeg oppdaget hva som var skyld i det, hadde jeg vasket sengetøy og ligget i det også, så alt måtte vaskes flere ganger på nytt!

Ikke skiftet vaskemiddel nei :-( Skyllemiddel bruker jeg ikke. Har drukket Coca Cola Zero, og mistenket den en stund, siden også storesøster har smakt den. Men lillebror har ikke vært i nærheten av den, så der røk den teorien.

Men takk for innspill :-)

Jeg hadde noe lignende før påsken i år.. I begynnelsen så det nesten ut som noen mygg stikk. Klødde som bara det.. Jeg klødde meg nesten til blods...Og det spredde seg.. Oppover låret og over på det andre.. Jeg så tilslutt ut som en kjøttkake på låret.. Jeg gikk til legen, som annslo at dette var en bakterie. Han gav meg antibiotika og en salve til å smøre på.. Jeg husker ikke hva salven het nå, men den avga en gul farge ved påsmørning.. Og etter noen dager 3 - 4, var alt borte. SIden har jeg ikke sett noe til det...

Jeg hadde noe lignende før påsken i år.. I begynnelsen så det nesten ut som noen mygg stikk. Klødde som bara det.. Jeg klødde meg nesten til blods...Og det spredde seg.. Oppover låret og over på det andre.. Jeg så tilslutt ut som en kjøttkake på låret.. Jeg gikk til legen, som annslo at dette var en bakterie. Han gav meg antibiotika og en salve til å smøre på.. Jeg husker ikke hva salven het nå, men den avga en gul farge ved påsmørning.. Og etter noen dager 3 - 4, var alt borte. SIden har jeg ikke sett noe til det...

Hmm, får vel ta meg en tur til legen min i morgen og høre om han tror det samme da. Vi kan jo ikke gå rundt her og klø oss halvt forderva :-( Takk for tips!

Annonse

Høres ut som brennkopper. Er en bakterieinfeksjon i huden. Smittsom til tusen. Behandles med antibiotika.

Nei, det ser heldigvis!! ikke ut som brennkopper heller. Verken jeg eller ungene har det i ansikt eller på hender, og det er mye mindre blemmer, og heller ikke slike skorper.

Jeg aner ikke hva det kan være, men prøv å ta Zyrtec og se om det forsvinner. Gjør det det, kan man vel anta at det er en eller annen allergisk reaksjon det er snakk om.

Takk, takk, men allergitablett var det første jeg forsøkte, hjalp ingenting :-(

Mystiske greier! Storeøsteren i huset klør seg halvt forderva, hun også. Og de to siste kveldene har Lillebror våknet og vært temmelig utilpass han også. Så kanskje han også klør, men han er jo ikke i stand til å gi uttrykk for det :-( Møkk!

Takk, takk, men allergitablett var det første jeg forsøkte, hjalp ingenting :-(

Mystiske greier! Storeøsteren i huset klør seg halvt forderva, hun også. Og de to siste kveldene har Lillebror våknet og vært temmelig utilpass han også. Så kanskje han også klør, men han er jo ikke i stand til å gi uttrykk for det :-( Møkk!

Hm, da høres det ikke ut som allergi, nei.. Du får komme med en oppklaring her inne når dere forhåpentligvis finner ut av mysteriet :-/

Dette høres ubehagelig ut. Har dere vært i utlandet den senere tid? Da kan det kanskje være vegglus som har fulgt med dere hjem.

Linken ble så lang, så gir deg hovedsiden her, så kan du gå ned til skadedyr, og videre til veggdyr:

http://www.fhi.no/

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...