Gå til innhold

Menn og graviditet ?

Gjest Oppgitt over mannen.

Anbefalte innlegg

Det er ikke bare kvinnen som blir preget av en graviditet, det gjør mannen også.

Kanskje det føles litt overveldende et hele. Og kanskje han faktisk er veldig bekymret for deg - og så kommer det ut på en helt feil måte.

Tro han når han sier han er lei seg. Kanskje hormonene hans også er litt ute å kjøre - akkurat som dine?

Fortsetter under...

Han var nok bare trett og lei av situasjonen -han også. Det hender vel de fleste noen ganger at de sier ting de ikke mener- og overdriver en del- under et raseri/frustrasjonsutbrudd. Ta imot unnskyldningen du.

Kan jo faktisk hende at han blir sliten av full jobb, oppussing, husarbeid og å "ta seg av" og forstå en gravid og syk kone hele tiden. Ikke blås det mere opp enn nødvendig. Gjentar det seg 14 ganger de neste månedene, så kan du heller revurdere han..;)

Da kan det jo god hende at han er veldig sliten også.

Godt det finnes andre som kan se en sak fra to sider. Virker som om mange her roper DUUUMMM MAAAANNN!!!!! Med en gang noe i den retning nevnes. Hadde det vært en mann her som klagde slik over kona, hadde nok låta vært en helt annen..;)

Naturligvis var det galt av ham å blåse seg opp på den måten.

Men jeg sier som mange andre her, at han var vel sliten og frustrert. Og _jeg_ har sagt mye stygt i frustrasjon og sinne, altså!

Men det glir over. Se litt stort på det, dette er en unntakstilstand (de første 3 - 4 årene av barnets liv er også det, og da kommer evt søsken...).

Prøv å ta vare på hverandre, forstå hverandre, og vær hverandres beste kamerat. "Gjør hverandre god", som Nils Arne Eggen sier.

Gjest sånn er det med den saken ;)

Hehe... Med små barn i hjemmet og en ny graviditet, har ikke jeg heller kapsitet til å gjøre alt husarbeidet jeg vanligvis gjør. Det betyr ikke at jeg Vanligvis gjør ALT - men som hjemmeværende husmor, så faller det meste på meg. Nå har skittentøyet dessverre nådd nye høyder. Uansett hvor mye jeg forsøker å valse rundt etter smuler, hybelkaniner - og alt annen uorden som oppstår med flere små i huset, får jeg ikke alt gjort mer. Men han sier ingenting - bare himler med øynene og går inn for å rydde kjøkkenet. ;) Vi har vært gjennom dette før - han kan drillen, det hjelper ikke kjefte på meg ;)

Men visst kan jeg bli oppgitt når han ikke skjønner meg. Så da hjelper det å få lekse litt opp om hvor frustrert jeg blir - snørr og tårer har også en utmerket virkning på menn med allerede dårlig samvittighet ;)

Sånn går det når menn ikke kan gå gravid - ikke på ordentlig iallfall. o",)

Annonse

Godt det finnes andre som kan se en sak fra to sider. Virker som om mange her roper DUUUMMM MAAAANNN!!!!! Med en gang noe i den retning nevnes. Hadde det vært en mann her som klagde slik over kona, hadde nok låta vært en helt annen..;)

Det er oftest to sider når det er to personer involvert:-)

Og det er helt naturlig at man på begge sider kan få nok innomellom. Jeg synes det er viktig å se at han faktisk angret seg og bad om unnskyldning. DET viser at han selv synes han hadde blåst seg opp litt vel mye. Flott gjort.

Gjest Oppgitt over mannen.

Hehe, han skal "pusle" hjemme og få god tid til å se på TV, ja...

Det hadde vært veldig fint om du kunne oppdatere oss i løpet av den tiden han er hjemme i permisjon ;-)

Ja, jeg får lage en egen spalte om "mannen som puslet hjemme"

:-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...