Gjest ser de ned på oss? et tankekors Skrevet 1. desember 2006 Del Skrevet 1. desember 2006 Leser litt inne på fub innimellom uten at jeg skriver noe der. Det er liksom her inne jeg hører til synes jeg. Men nå har de skrevet på fub om at de ikke vil ned på dol-nivå i forbindelse med at noen brukte litt "sterke" ord. Ja, hva synes dere her inne? Er det virkelig så dårlig stelt her når vi ser bortifra troll som dukker opp av og til? Selv har jeg alltid fått gode svar på spørsmål og bare oversett svarene som er tøysete. Og er veldig godt fornøyd med denne tråden. Jeg trenger ikke gjøre meg til kjenne med eget nick heller hvis jeg spør om noe som er litt sensitivt. La oss ta et tak i forumet her inne og skrive masse. Og aller helst komme med tildelinger også slik at vi kan glede oss her inne like mye som de gjør på fuben! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/256452-dol-niv%C3%A5/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest greta k Skrevet 1. desember 2006 Del Skrevet 1. desember 2006 JEG trives bedre her enn inne på FUB !!! Synes faktsik det er bedre takhøyde her inne 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/256452-dol-niv%C3%A5/#findComment-2036557 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest greta k Skrevet 1. desember 2006 Del Skrevet 1. desember 2006 JEG trives bedre her enn inne på FUB !!! Synes faktsik det er bedre takhøyde her inne 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/256452-dol-niv%C3%A5/#findComment-2036558 Del på andre sider Flere delingsvalg…
jonia Skrevet 1. desember 2006 Del Skrevet 1. desember 2006 Jeg lurer vel på hva "DOL-nivå" er. Det er jo ikke til å komme bort fra at det ha vært noen troll her iblant. Og det er vel litt mer korte og kontante svar her enn det er på fub. For noen kan det kanskje være vanskelig. For min del blir det aldeles for mange smilyes på fub - og nå er det nisser i kø der. Mange diskusjoner om adopsjon har jo flyttet dit. Jeg savner også aktiviteten her på DOL. Synes dette forumet er mye ryddigere og lettere å finne fram på. Men flink til å skrive her selv, er jeg ikke. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/256452-dol-niv%C3%A5/#findComment-2036569 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest en annen i dag Skrevet 1. desember 2006 Del Skrevet 1. desember 2006 Jeg personlig trives best her inne til tross for en del innlegg jeg ikke helt forstår meg på.Til tider har det vært litt "bråkete" men jeg leser det jeg vil lese. Men jeg synest enkelt nick er veldig selvrettferdige og lite forståelsesfulle i forhold til andres meninger. Og da mener jeg ikke at man skal mene det samme alle, men at man kan tone ned litt og formulere seg litt bedre når det er sårbare spørsmål som etterlyser svar. Gor meg blir det feil å være på FUB. Jeg er ikke ufrivillig barnløs lenger, men stolt mamma til to skjønne barn. Så da blir jeg her. Jeg synes også atdet blir for mange happy smilyes der inne. God helg, og lykke til til alle ventere der ute. (Vet at det irritere mange at vi som har faste nick blir litt anonyme av og til.Men dette er et forum som er gjennomsiktig.Av og til foretrekker jeg å være anonym, og ber om forståelse for det.) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/256452-dol-niv%C3%A5/#findComment-2036580 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest fub og dol avhengi...;) Skrevet 1. desember 2006 Del Skrevet 1. desember 2006 Heisan! Ja hva er dol nivå???? Er selv fast bruker av begge forumene og synes begge på sin måte gir meg det jeg vil ha. At noen skriver tullete/spydige innlegg, kan man vel tåle eller hva..... Løsningen min når det står på som verst med diskusjoner er å overse den, hadde flere kunnet det ville det ikke blitt noen glede for den søm ønsker å lage leven. Men for all del forstå meg rett, jeg synes det er friskt med diskusjoner og det er mange ting jeg slettes ikke er enig i, bare man kan holde seg til saken er det jo greit(noe som ikke er like enkelt bestandig;). 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/256452-dol-niv%C3%A5/#findComment-2036680 Del på andre sider Flere delingsvalg…
simeho Skrevet 1. desember 2006 Del Skrevet 1. desember 2006 Tror ikke dere/vi blir sett ned på. Det utsagnet refererte sikkert til noen tidvis hissige diskusjoner som har vært her inne. Selv trives jeg godt begge steder. Har lært veldig mye av å lese her på dol og har fått veldig mange gode svar på det jeg har lurt på. Svar vi har fått her har påvirket noen av våre valg i adopsjonsprosessen. Mange andre fubbere setter også stor pris på dol.Tror de aller fleste leser her inne også. Jeg synes også det kan være ok å være anonym av og til, og da er dol helt supert!! Ønsker alle ei fin helg, fubbere, dollere, og troll;) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/256452-dol-niv%C3%A5/#findComment-2036715 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest alegre Skrevet 1. desember 2006 Del Skrevet 1. desember 2006 Foretrekker DOL ettersom jeg er ferdig med venting og henting. Skriver ikke på fub, men leser innimelom - føler det blir myyyye venting der, mend DOL tar opp andre problemstillinger i tillegg. Kan selvfølgelig bli usakelig her inne (som andre steder), men alt i alt et greit sted å kikke innom dann og vann 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/256452-dol-niv%C3%A5/#findComment-2036834 Del på andre sider Flere delingsvalg…
hjertebarnet Skrevet 1. desember 2006 Del Skrevet 1. desember 2006 Jeg personlig trives best her inne til tross for en del innlegg jeg ikke helt forstår meg på.Til tider har det vært litt "bråkete" men jeg leser det jeg vil lese. Men jeg synest enkelt nick er veldig selvrettferdige og lite forståelsesfulle i forhold til andres meninger. Og da mener jeg ikke at man skal mene det samme alle, men at man kan tone ned litt og formulere seg litt bedre når det er sårbare spørsmål som etterlyser svar. Gor meg blir det feil å være på FUB. Jeg er ikke ufrivillig barnløs lenger, men stolt mamma til to skjønne barn. Så da blir jeg her. Jeg synes også atdet blir for mange happy smilyes der inne. God helg, og lykke til til alle ventere der ute. (Vet at det irritere mange at vi som har faste nick blir litt anonyme av og til.Men dette er et forum som er gjennomsiktig.Av og til foretrekker jeg å være anonym, og ber om forståelse for det.) "jeg synest enkelt nick er veldig selvrettferdige og lite forståelsesfulle i forhold til andres meninger. Og da mener jeg ikke at man skal mene det samme alle, men at man kan tone ned litt og formulere seg litt bedre når det er sårbare spørsmål som etterlyser svar." Jeg er hjertens enig med deg! Slik opplever også jeg DOL. På FUB er man nok litt høfligere med hverandre, noe jeg syns er bra. Jeg tror to grunner til det er: 1) Man har fast nick, kan ikke plutselig anonymisere seg. 2) FUB-administratorene sier fort fra hvis folk går over streken, og det er også lett å stenge folk ute. Det vet alle, og skjerper seg. Eneste ulempen på Fub er det samme som fordelen nevnt ovenfor: De faste nickene gjør at man ikke kan være anonym de gangene man ønsker å skrive om private ting man ikke ønsker gjenkjent. Det har vel alle behov for fra tid til annen. Da må man enten operere med et alternativt nick (som noen gjør) eller bruke DOL. Selv bruker jeg begge forumene flittig. NB! FUB kommer snart til å skifte navn, nettopp fordi mange ikke føler seg hjemme med betegnelsen "ufrivillig barnløs". FUB har også startet en offensiv for å engasjere seg i adopsjonssaker. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/256452-dol-niv%C3%A5/#findComment-2036928 Del på andre sider Flere delingsvalg…
snø Skrevet 2. desember 2006 Del Skrevet 2. desember 2006 Jeg kan bare snakke for meg selv, men jeg merker i alle fall at jeg ikke lengre føler meg så bekvem med dol(-adopsjon) lengre. For meg handler det ikke om å "se ned på", kun at jeg ikke føler at dol lengre er et seriøst sted for diskusjon. Med en gang det blir litt "betente" diskusjoner, så dukker det opp en skogg med anonyme engangsnick. Og bare så det er sagt med en gang, jeg forstår veldig godt at man bruker engangsnick når man snakker om veldig personlige ting! Det er faktisk ulempen med fub slik jeg ser det. På den andre siden kan man sende personlige meldinger der, og slik sett delta i diskusjoner uten at hele verden ser det. Jeg reagerer mest på at alle de som ikke tør si sin ærlige mening i "upersonlige" diskusjoner, men som må slenge dritt anonymt. Ubehagelig og vanvittig lite konstruktivt! Så kan man jo si at vi alle er anonyme her inne, men adopsjonsverden er såpass liten at det for mange av oss kun gjelder i teorien... Jeg kan ikke sette fingen på hva det er som gjør at jeg ikke bruker dol like aktivt som jeg gjorde, men en ting er sikkert, og det er at det overhode ikke har noen sammenheng med at jeg er ferdigventet. Det har heller ikke noe å gjøre med at jeg føler meg gjenkjent, for jeg har samme nicket på fub. Men uansett hvordan jeg vrir og vender på det, så er ikke dol det det en gang var. Og ja, jeg synes det er litt trist, for jeg har dollet siden tidenes morgen, rettere sagt siden 1997 en gang. Og jeg leser og skriver her enda, men ikke med like stor iver som før. Men det er kanskje like så greit ;o) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/256452-dol-niv%C3%A5/#findComment-2037270 Del på andre sider Flere delingsvalg…
veps1365380824 Skrevet 4. desember 2006 Del Skrevet 4. desember 2006 Jeg kan bare snakke for meg selv, men jeg merker i alle fall at jeg ikke lengre føler meg så bekvem med dol(-adopsjon) lengre. For meg handler det ikke om å "se ned på", kun at jeg ikke føler at dol lengre er et seriøst sted for diskusjon. Med en gang det blir litt "betente" diskusjoner, så dukker det opp en skogg med anonyme engangsnick. Og bare så det er sagt med en gang, jeg forstår veldig godt at man bruker engangsnick når man snakker om veldig personlige ting! Det er faktisk ulempen med fub slik jeg ser det. På den andre siden kan man sende personlige meldinger der, og slik sett delta i diskusjoner uten at hele verden ser det. Jeg reagerer mest på at alle de som ikke tør si sin ærlige mening i "upersonlige" diskusjoner, men som må slenge dritt anonymt. Ubehagelig og vanvittig lite konstruktivt! Så kan man jo si at vi alle er anonyme her inne, men adopsjonsverden er såpass liten at det for mange av oss kun gjelder i teorien... Jeg kan ikke sette fingen på hva det er som gjør at jeg ikke bruker dol like aktivt som jeg gjorde, men en ting er sikkert, og det er at det overhode ikke har noen sammenheng med at jeg er ferdigventet. Det har heller ikke noe å gjøre med at jeg føler meg gjenkjent, for jeg har samme nicket på fub. Men uansett hvordan jeg vrir og vender på det, så er ikke dol det det en gang var. Og ja, jeg synes det er litt trist, for jeg har dollet siden tidenes morgen, rettere sagt siden 1997 en gang. Og jeg leser og skriver her enda, men ikke med like stor iver som før. Men det er kanskje like så greit ;o) Vel - det var meg som skrev det innlegget på FUB med samme navn. Og det som var kjernen i saken, men som trådstarteren har valgte ikke å ta med i sin korte referat om tråden på FUB, var egentlig en helt annen diskusjon, der noen som var litt uenig i noe og sa fra fikk høre at nå var vi snart på dol-nivå. Så spurte noen andre som ikke er inne på dol om hva dol-nivå var for noe, og da kom svaret (ikke fra meg) at det var at mange er så fryktelig moraliserende her inne. Og da startet jeg overnevnte tråg for å presisere at det ikke var moraliseringen jeg personlig syntes var ille, men manglende høflighet og respekt for hverandres mening i mange diskusjoner, som for øvrig er friske og livlige. Så jeg savner en litt mer snill og varm tone her, det er alt. Når det er sagt, så synes jeg faktisk i motsetning til noen andre her at dol er mye mer tungvindt og uoversiktig å bruke. Så jeg leser mest bare uten å skrive,men er mer aktiv på FUB. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/256452-dol-niv%C3%A5/#findComment-2040669 Del på andre sider Flere delingsvalg…
veps1365380824 Skrevet 4. desember 2006 Del Skrevet 4. desember 2006 Vel - det var meg som skrev det innlegget på FUB med samme navn. Og det som var kjernen i saken, men som trådstarteren har valgte ikke å ta med i sin korte referat om tråden på FUB, var egentlig en helt annen diskusjon, der noen som var litt uenig i noe og sa fra fikk høre at nå var vi snart på dol-nivå. Så spurte noen andre som ikke er inne på dol om hva dol-nivå var for noe, og da kom svaret (ikke fra meg) at det var at mange er så fryktelig moraliserende her inne. Og da startet jeg overnevnte tråg for å presisere at det ikke var moraliseringen jeg personlig syntes var ille, men manglende høflighet og respekt for hverandres mening i mange diskusjoner, som for øvrig er friske og livlige. Så jeg savner en litt mer snill og varm tone her, det er alt. Når det er sagt, så synes jeg faktisk i motsetning til noen andre her at dol er mye mer tungvindt og uoversiktig å bruke. Så jeg leser mest bare uten å skrive,men er mer aktiv på FUB. Uff,det skulle stått øverst som svar på "ser de ned på oss". 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/256452-dol-niv%C3%A5/#findComment-2040676 Del på andre sider Flere delingsvalg…
snø Skrevet 4. desember 2006 Del Skrevet 4. desember 2006 Uff,det skulle stått øverst som svar på "ser de ned på oss". Hehe, jeg forstod nesten det ;o) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/256452-dol-niv%C3%A5/#findComment-2040700 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ser de ned på oss? et tankekors Skrevet 5. desember 2006 Del Skrevet 5. desember 2006 Vel - det var meg som skrev det innlegget på FUB med samme navn. Og det som var kjernen i saken, men som trådstarteren har valgte ikke å ta med i sin korte referat om tråden på FUB, var egentlig en helt annen diskusjon, der noen som var litt uenig i noe og sa fra fikk høre at nå var vi snart på dol-nivå. Så spurte noen andre som ikke er inne på dol om hva dol-nivå var for noe, og da kom svaret (ikke fra meg) at det var at mange er så fryktelig moraliserende her inne. Og da startet jeg overnevnte tråg for å presisere at det ikke var moraliseringen jeg personlig syntes var ille, men manglende høflighet og respekt for hverandres mening i mange diskusjoner, som for øvrig er friske og livlige. Så jeg savner en litt mer snill og varm tone her, det er alt. Når det er sagt, så synes jeg faktisk i motsetning til noen andre her at dol er mye mer tungvindt og uoversiktig å bruke. Så jeg leser mest bare uten å skrive,men er mer aktiv på FUB. Men når jeg leser på fub så skal alle være snille og greie hele tiden i svarene sine. Men når en person en dag har en annen ordlyd i innlegget sitt som ikke er like høflig som forventet, så kommer det fra svar fra noen om at de bør skrive anderledes. Og også rusketuska kommer med oppfordring om "kardemommeby" regelen. Med hvilken rett har andre til å kreve dette? Forumet er offentlig og vi lever i et land hvor vi i utgangspunktet har yttringsfrihet. Og mange tråder blir mye mer interesante hvis alle får komme til orde på sin egen skrivemåte. I RL så er vi nemlig ikke bare snille og greie og klarer og unngå å såre hverandre bestandig. Det virker som om noen av fub folka tror bedre om seg selv enn oss som "bare" vanker på dol? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/256452-dol-niv%C3%A5/#findComment-2042773 Del på andre sider Flere delingsvalg…
laban Skrevet 6. desember 2006 Del Skrevet 6. desember 2006 Men når jeg leser på fub så skal alle være snille og greie hele tiden i svarene sine. Men når en person en dag har en annen ordlyd i innlegget sitt som ikke er like høflig som forventet, så kommer det fra svar fra noen om at de bør skrive anderledes. Og også rusketuska kommer med oppfordring om "kardemommeby" regelen. Med hvilken rett har andre til å kreve dette? Forumet er offentlig og vi lever i et land hvor vi i utgangspunktet har yttringsfrihet. Og mange tråder blir mye mer interesante hvis alle får komme til orde på sin egen skrivemåte. I RL så er vi nemlig ikke bare snille og greie og klarer og unngå å såre hverandre bestandig. Det virker som om noen av fub folka tror bedre om seg selv enn oss som "bare" vanker på dol? Jeg er aldri på FUB, så jeg burde vel ikke blande meg inn. Men jeg tror noen av forskjellene kan ha bakgrunn i at FUB er et nettsted for brukere som har mer til felles enn DOL-brukerne. Her på DOLs Adopsjonsforum kan det plutselig dumpe inn innlegg fra folk som vanligvis sludrer sammen på Åpent og som egentlig ikke har verken interesse for eller peiling på verken ufrivillig barnløshet, adopsjon eller barn. Her blir det mer som i RL - man kan få både spørsmål og svar som tydelig røper at man bare er innom for å få stilt litt nysgjerrighet. De er ofte verken gjennomtenkte eller kunnskapsrike, men heller ikke bevisst ondskapsfulle. (Akkurat nå velger jeg å se bort fra adopsjons-motstandere og systematiske plageånder.) Det har vel vært en første gang for alle på FUB også, men veien er ikke like kort og "tilfeldig" dit som å hoppe hit fra en diskusjon om TV-serier på DOLs åpne forum tror 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/256452-dol-niv%C3%A5/#findComment-2043136 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest -en tanke bare- Skrevet 6. desember 2006 Del Skrevet 6. desember 2006 Men når jeg leser på fub så skal alle være snille og greie hele tiden i svarene sine. Men når en person en dag har en annen ordlyd i innlegget sitt som ikke er like høflig som forventet, så kommer det fra svar fra noen om at de bør skrive anderledes. Og også rusketuska kommer med oppfordring om "kardemommeby" regelen. Med hvilken rett har andre til å kreve dette? Forumet er offentlig og vi lever i et land hvor vi i utgangspunktet har yttringsfrihet. Og mange tråder blir mye mer interesante hvis alle får komme til orde på sin egen skrivemåte. I RL så er vi nemlig ikke bare snille og greie og klarer og unngå å såre hverandre bestandig. Det virker som om noen av fub folka tror bedre om seg selv enn oss som "bare" vanker på dol? Jeg tror at det du skriver er helt riktig. Men så skriver du *(Akkurat nå velger jeg å se bort fra adopsjons-motstandere og systematiske plageånder.)* Og jeg tror at det er akkurat dem som det ble ment i innlegget på fub. Skriver jeg er innlegg på fub så får jeg seriøst svar, skriver jeg et innlegg her så får jeg mange bra svar men så kommer det et *trollinnlegg* og då er den seriøse diskusjonen slutt, for da må alle svare på tullinnlegget. Det er sikkert det som mange på fub er blitt lei av. Jeg leser på begge forum, men er ikke aktiv på noen av dem, men jeg skjønner at man blir litt lei av tullet her inne av og til. Og så er det jo ikke mange som kan la være å svare på trollinnlegg og det er vel da det regnes som useriøst. Kjedelig hvis det skal bli usemje mellom fub og dol da vi er mange som leser på begge steder. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/256452-dol-niv%C3%A5/#findComment-2043300 Del på andre sider Flere delingsvalg…
yogi Skrevet 7. desember 2006 Del Skrevet 7. desember 2006 Jeg tror at det du skriver er helt riktig. Men så skriver du *(Akkurat nå velger jeg å se bort fra adopsjons-motstandere og systematiske plageånder.)* Og jeg tror at det er akkurat dem som det ble ment i innlegget på fub. Skriver jeg er innlegg på fub så får jeg seriøst svar, skriver jeg et innlegg her så får jeg mange bra svar men så kommer det et *trollinnlegg* og då er den seriøse diskusjonen slutt, for da må alle svare på tullinnlegget. Det er sikkert det som mange på fub er blitt lei av. Jeg leser på begge forum, men er ikke aktiv på noen av dem, men jeg skjønner at man blir litt lei av tullet her inne av og til. Og så er det jo ikke mange som kan la være å svare på trollinnlegg og det er vel da det regnes som useriøst. Kjedelig hvis det skal bli usemje mellom fub og dol da vi er mange som leser på begge steder. "Kjedelig hvis det skal bli usemje mellom fub og dol da vi er mange som leser på begge steder." Den støtter jeg fullt og helt. Man trenger ikke si "enten eller", men "ja takk begge deler". ) Hilsen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/256452-dol-niv%C3%A5/#findComment-2045894 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.