Gå til innhold

Ting å gjøre før man får barn

Anbefalte innlegg

Gjest VerdensBlåklokke

Er det noen ting som det var viktig for dere å gjøre før dere fikk barn, ting dere er glad for at dere har gjort eller som dere skulle ønske dere hadde gjort? Ikke nødvendigvis bare praktiske ting, men også selvrealisering og for å stykre parforholdet.

Fortsetter under...

Tror man stort sett kan gjøre det samme etter å ha fått barn. Det eneste som kan være vanskelig i praksis er om man ønsker å gå på kurs sammen på kveldstid. Men det får man bare vente med.

Men ambisjonsnivået blir nok litt lavere. Man rekker ikke like mye:-)

Jeg er veldig glad for at jeg har fått reist endel og sett mye av verden. JEg har bodd i andre land også.

Tror også det er verdifult å ha skapt minner sammen med mannen før barna kom. Vi har reist sammen, opplevd ting sammen, bodd sammen, flyttet sammen - og ikke minst sett hverandres dårlige sider!!!

Da jeg ble sammen med min nåværende mann for snart 4 år siden, begynte han ganske tidlig å snakke om å få barn. Men for meg var det viktig å lære ham å kjenne først slik at jeg var relativt sikker på at dette var mannen jeg ville leve livet mitt med. Det er det vel ingen garanti for at noen klarer i dag, men jeg ville i allefall ikke forhaste meg ut i noe.

Han har tidligere et barn fra før, og det forholdet varte totalt i to år, så spør du meg kastet de seg ut i "familielivet" litt for tidlig.

Så det vi har fokusert på har vært å reise en del sammen, se og oppleve nye steder, kulturer og opplevelser. Og vi har bodd sammen nesten siden dag 1, og da har vi jo lært hverandres gode og dårlige sider.

Vi har også etablert oss fra å bo i en liten leilighet til å flytte i hus, og vi har giftet oss.

Første barn er nå på vei, det kommer i juni. Og for meg føles det veldig riktig å ha gjort det på denne måten.

Vi har jo barn på deltid, og vi har også anskaffet oss hunevalp så vi har jo hensyn å ta allerede. Før kunne vi gjøre som vi ville når vi ikke hadde barnet hans, men nå har vi hundevalp og da kan vi ikke plutselig dra på kino og sånt, men jeg savner det ikke. Jeg har forberedt meg på at det skal være sånn nå, så da koser jeg meg med det.

Tror ikke jeg hadde følt det på samme måte om jeg hadde vært "bundet" på armer og ben fra dag 1 liksom.

Veldig glad for at jeg levde ut litt av drømmen min før første barnet kom Reiste til Florida på fallskjermskurs og hoppet endel etter det også.

Merkelig det, at etter at første barnet kom så får jeg meg ikke til å hoppe igjen.

Ellers så skulle jeg ha reist mer, brukt litt mer tid på mine interesser og venner.

Ellers så er jeg glad for at jeg fik barn tidlig. Selvom en måtte offre litt av friheten.

Veldig glad for at jeg levde ut litt av drømmen min før første barnet kom Reiste til Florida på fallskjermskurs og hoppet endel etter det også.

Merkelig det, at etter at første barnet kom så får jeg meg ikke til å hoppe igjen.

Ellers så skulle jeg ha reist mer, brukt litt mer tid på mine interesser og venner.

Ellers så er jeg glad for at jeg fik barn tidlig. Selvom en måtte offre litt av friheten.

Den friheten får en også når en får barn tidlig. Den kommer når barna har flyttet ut og en er forholdsvis "ung"selv. Da kan en nyte livet på en annen måte.

Annonse

Den friheten får en også når en får barn tidlig. Den kommer når barna har flyttet ut og en er forholdsvis "ung"selv. Da kan en nyte livet på en annen måte.

Hehe, ja det er sant det. Hvis mine flytter ut like tidlig som jeg gjorde. Så er jeg 45 år når alle har flyttet ut...

Hehe, ja det er sant det. Hvis mine flytter ut like tidlig som jeg gjorde. Så er jeg 45 år når alle har flyttet ut...

Våre har flyttet ut for noen år tilbake. Nå har vi råd til å reise og gjøre ting vi ikke kunne tidligere. Nå har vi bedre tid og tar alt som det kommer

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...