Gå til innhold

Barnevakt med kjærest på slep?

Anbefalte innlegg

Vi har ei flott jente på 15 år som sitter barnevakt for våre tre barn omtrent hver gang vi har bruk for det. Det er vel som regel en kveld hver 14. dag i snitt.

Hun skal komme i kveld, og lurer på om hun kan ta med kjæresten når hun kommmer halv åtte. Forrige gang sa vi at han kunne komme når brana var i seng, ca 21. Da vi kjørte, så vi han stod og ventet ute, litt borte i veien....

Nå skrev jeg melding om at vi også nå ønsket at hun skulle ta leggingen alene, så kunne han komme i ni-tida. Er vi veldig kjipe? Ungene så ham da såvidt forrige gang, for de hadde ikke sovnet da han kom.

Hun hadde en annen kjærest tidligere som kom seinere, og akkurat det går jo helt greit.

Men særlig hun minste hos oss er ikke akkurat overbegeistret over å ha barnevakt, og da er det vel best å ha kun ett "ukjent" menneske å forholde seg til?

Føler meg litt kjip, men egentlig er det sånn vi vil ha det....

Synspunkter? Barna er 7,5 år, 5 år og 2,5 år. Barnevaktene er altså 15 eller 16 år (de går i tiende klasse)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/256580-barnevakt-med-kj%C3%A6rest-p%C3%A5-slep/
Del på andre sider

Fortsetter under...

• Svar 135
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Mary Poppins

11

• hidi

9

• Piraye

7

• MsSophie

4

Mest aktive i denne tråden

Annonse

Men jeg sa jo at han kunne komme litt seinere... Begge to bor bare et par kilometer herfra, så det er fullt mulig å sykle....men det tror jeg ikke de gjør....

Like kjip?

Når man er 15 år og nyforelska, så er hvert minutt sammen verdifulle.

Men selvfølgelig må jenta gjøre det hun skal mht barna. Det finner du ikke ut før du prøver. Jeg antar eldstemann hos deg fint sier ifra hvis det blir for mye klining og for lite barnepass.

Du er ikke urimelig! Han kan godt vente til barna er lagt, bør ikke være noe problem for noen av dem!

Og jeg tror hun tar godt vare på barnas behov, selv om kjæresten er der, det er en jobb for henne.

Jeg var veldig ansvarsfull i den alderen, og var etterspurt som barnevakt, med eller uten kjæreste. og jeg spurte alltid hva som passet best for de jeg satt barnevakt hos...

Du er ikke kjip, men har normal omtanke for barna dine!

Jeg sa ikke barne vakt men (barne)vakt.

Og, ja jeg mener at 15 åringer som er kjærester bør ha vakt.

Vennlig hilsen

Vakt? Så hvis du hadde/(har) en 15 år gammel datter ville hun aldri fått lov til å være alene hjemme? Og ikke fått lov til å være alene med kjæresten sin? Du må sitte mellom dem i sofaen eller?

Annonse

Gjest sjøstjerna

Nei, jeg har bare teenåringer i huset, og de får ikke lov å være kjærester som 15- åringer.

De færreste 15-åringer får lov til det av ansvarsbevisste foreldre.

Hilsen

Sier meg enig her.

Uhørt at de skal ha det for travelt med kjæreste etc.

Stort antall partnere øker også sjansen for livmorhalskreft. Tidlig debut gir ofte flere partnere...

Gjest mandolina

Det finnes flere femtenåringer som har blitt mor selv. Altså, jeg mener ikke at dette er helt greit, det er ment for sammenligning:o)

Femtenåringer er fult kapable til å passe barn.

Men to 15-årige kjærester alene som barnepassere, vil jeg ikke anbefale. Da kan den ene lett bli mor i ung alder.

Hilsen

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...