Gå til innhold

Barnevakt med kjærest på slep?

Anbefalte innlegg

Backe opp med tall?

Hvorfor man ofte ender med å ha hatt flere partnere dersom man starter tidlig?

Eller hvorfor sjansen får livmorhalskreft kanskje øker med økt antall partnere?

Gir en link:

http://www.forskning.no/Artikler/2005/januar/1105104012.84

(Vaksine er under utprøving).

Livmorhalskreft vet jeg, men det var ikke det jeg spurte om link til. Og jeg skrev også hvorfor det blir banalt å snakke om dette i denne diskusjonen.

Har du link til statestikker som sier at des tidligere du har sex des flere sexpartnere ender du opp med.

Fortsetter under...

• Svar 135
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Mary Poppins

11

• hidi

9

• Piraye

7

• MsSophie

4

Mest aktive i denne tråden

Gjest sjøstjerna

Du legger ikke til rette for en tidlig debut. Du legger til rette for at jenta tar sine egne valg. Man legger til rette for at sønnen eller datteren stiller med de sterkeste kortene mulig når de skal ta valg i eget liv: Informasjon og personlig integritet.

Om de velger å ha sex som femtenåringer, så vil de være rustet til å takle det. Det betyr ikke at du trenger å gi din velsignelse, det betyr bare at du må respektere deres valg så langt du klarer.

"Du legger ikke til rette for en tidlig debut. Du legger til rette for at jenta tar sine egne valg" skriver du.

Jo, jeg mener at ved å la de være alene i et hus legger du til rette for tidlig debut.

Enig med deg at det er viktig at de får ta sine valg. De får ha kjæreste, de får være såpass "alene" at de kan snakke om hva de vil, kysse og klemme. MEN mange ungdom kan ha godt av litt "beskyttelse" i grenser som vanskeliggjør tidlig debut.

Hvor mange har ANGRET på at de ikke debuterte tidlig? (gjelder vel kanskje særlig jenter?)

Gjest sjøstjerna

Livmorhalskreft vet jeg, men det var ikke det jeg spurte om link til. Og jeg skrev også hvorfor det blir banalt å snakke om dette i denne diskusjonen.

Har du link til statestikker som sier at des tidligere du har sex des flere sexpartnere ender du opp med.

http://jzky.net/News/article/sid=184.html

Gjest sjøstjerna

Du kan også søke selv på google.

feks med søkeord.

"tidlig seksuell debut og antall partnere"

10. klassinger blir 16 år i løpet av neste år.

15 åringer er vel litt for unge til å være kjærester og barnepassere samtidig.

Hilsen

Fra jeg var veldig ung satt jeg ofte barnevakt med og uten kjæreste. Mine foreldre visste om det, og de jeg satt barnevakt for pleide å handle inn litt snacks og leie film til oss. Det var vel den siste plassen jeg kunne tenkt meg å ha sex - med huset fullt av unger og folk som kunne komme hjem når tid som helst.

Sånn i bunn og grunn tror jeg kanskje likevel at jeg skjønner hva du mener.

Gjest yardina

Har alltid sagt nei til kjærester (mannlige) på besøk hos barnevakten. Det er jo ikke en vi kjenner, og derfor ikke aktuelt. En 15-åring bør klare å jobbe en kveld uten kjæresten, ellers får hun, etter min mening la være å ta på seg jobb. Dette ville jeg absolutt IKKE godtatt.

Annonse

Gjest mandolina

Det høres ut som du mener alle som lar 15-åringen sin ha kjæreste har et mindre reflektert syn på moral enn deg.

Jeg tror du gjør barna dine en stor bjørnetjeneste ved å prøve å regulere livet deres i så stor grad når de er femten. Et år senere mener loven at de selv kan ta ansvar for om de er klar for sex eller ikke.

Jeg må huske å takke foreldrene mine for at de lot meg få leve og finne ut av ting på egenhånd, og var så lite dømmende at jeg kunne snakke med de om jeg fikk problemer.

Jeg har flere barn og de voksne barna mine takker for at vi satte grenser og fulgte opp de mens de var så unge.

Så alle er forskjellige. Og meningene og holdningene våre er forskjellige.

Jeg tror at dere tolker det jeg skriver som dere selv finner for godt.

Hilsen

Gjest mandolina

Uff og uff.

Dette synet må du gjerne ha på vegne av deg selv, men å tvinge det på barna dine?

Sex er utrolig gøy, så lenge man gjør det sikkert og samtykkende. _Det_ er hva du burde lære barna dine.

Barna mine er taknemmlige for at vi satte grenser for dem, slik jeg skrev lenger oppe i tråden.

Vi er forskjellige, heldigvis.

Hilsen

Gjest mandolina

Sex er gøy? lære det til barna?

Nei.

Jeg mener at vi gjør ungdommen bjørnetjeneste ved å legge til rette for tidlig debut. Og vi legger stort press på jenta- ved å la ungdommen være uforstyrret alene.

Sex kan de finne ut av- men hvorfor så travelt?

Det er jeg enig i.

Hilsen

Gjest sjøstjerna

Jeg har flere barn og de voksne barna mine takker for at vi satte grenser og fulgte opp de mens de var så unge.

Så alle er forskjellige. Og meningene og holdningene våre er forskjellige.

Jeg tror at dere tolker det jeg skriver som dere selv finner for godt.

Hilsen

Ja, det som er helt sikkert på DOL er at man får pepper om man antyder ønske om noe sånt som:

- sen seksuell debut

- få partnere.

;-)

Ungdom bør ha grenser- som beskyttelse. Vi voksne kan ikke plutselig fraskrive oss det ansvaret- bare fordi barna er blitt tenåringer.

Annonse

Gjest mandolina

Ja, det som er helt sikkert på DOL er at man får pepper om man antyder ønske om noe sånt som:

- sen seksuell debut

- få partnere.

;-)

Ungdom bør ha grenser- som beskyttelse. Vi voksne kan ikke plutselig fraskrive oss det ansvaret- bare fordi barna er blitt tenåringer.

Ja, trådstarter spurte etter andres meninger, og det virker som om at vi ikke har lov til å ha andre meninger enn de som gir oss pepper.

Stå på, det er til det beste for våre barn.

Jeg har også voksne barn, over 25 år og de er takknemlige for vår restriktive holdning, da de var unge.

Hilsen

HELT enig.

Forelskede ungdom har meget sterke følelser. Og de har øsnket og lengtet etter å få være alene. ENDELIG får de sjansen- mens jenta sitter barnevakt.

Vel, jeg vil ikke ha barnevakt som "må" ha kjæresten med.

Og jeg ville heller ikke likt om min datter fikk lov til å være alene med kjæresten mens hun satt barnevakt. Da ville jeg nektet min datter sitte barnevakt hos akkurat de menneskene...

Mora til jenta vet godt om dette. Meldingene om barnevakt går faktisk ofte via mora, fordi jenta som regel har lite igjen på kontantkortet sitt.

Vi kjenner mora godt fra før, så akkurat det med info om jenta og hennes kjæreste er ok. Men det kan jo vært at mora føler seg presset av dattera..., ikke vet jeg.

Gjest sjøstjerna

Mora til jenta vet godt om dette. Meldingene om barnevakt går faktisk ofte via mora, fordi jenta som regel har lite igjen på kontantkortet sitt.

Vi kjenner mora godt fra før, så akkurat det med info om jenta og hennes kjæreste er ok. Men det kan jo vært at mora føler seg presset av dattera..., ikke vet jeg.

Greit. Om dattera presser mora, så er jo ikke dette ditt ansvar.

Du tar ansvar for dine barn, og du vet barnevakt-mora godtar kjæresten. Så alt du trenger tenke på er hva DU synes mht barnevakt med kjæreste på slep.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...