Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Så lenge jeg kan huske har jeg sett Tre nøtter til Askepott til julaften og syns det er stas å se den fortsatt.

Vi skal ha datteren til mannen min i julen i år, og skal egentilg ha henne fra kl. 12 på julaften. Men så har vi spurt mor om vi ikke kan hente henne litt før slik at hun får med seg Tre nøtter til Askepott. Det begynner kl. 11.

Men mor syns ikke det er noe viktig for henne å se det, så vi må hente kl. 12 som tidligere avtalt.

Barnet er 5,5 år og elsker alt som har med Askepott og prinsesser å gjøre.

Ser deres barn denne filmen? I såfall hvor gamle var de da de begynte å se den ?

Bare lurer for sånn jeg kjenner vesla er jeg helt sikker på at hun ville elsket å se den...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/256656-tre-n%C3%B8tter-til-askepott/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

Er det ingen som skjønner at det blir ikke samme stasen å ha den på DVD eller video!!! Kunne aldri falle meg inn å kjøpe verken den eller andre julefilmer på DVD. Nei, den skal ses på NRK på julaften. Kan vel ikke være så vanskelig å levere fra seg jenta en time tidligere?

Er det ingen som skjønner at det blir ikke samme stasen å ha den på DVD eller video!!! Kunne aldri falle meg inn å kjøpe verken den eller andre julefilmer på DVD. Nei, den skal ses på NRK på julaften. Kan vel ikke være så vanskelig å levere fra seg jenta en time tidligere?

Bedre å se den en time for sent enn å ikke se den i det hele tatt vel?

Jeg elsker den filmen, men hadde følt meg litt dum ved å nekte å hente jenta kl 12 fordi jeg skulle se en eventyrfilm på tv.. :o)

En fem år gammel jente merker neppe forskjellen på å se filmen på tv fra 11 til 12, eller å se den på dvd eller opptak fra 12 til 13.

Å lage konflikt rundt et filletema som dette, som attpåtil er stemorens behov, ikke barnets, og ikke foreldrenes, er tøv.

En fem år gammel jente merker neppe forskjellen på å se filmen på tv fra 11 til 12, eller å se den på dvd eller opptak fra 12 til 13.

Å lage konflikt rundt et filletema som dette, som attpåtil er stemorens behov, ikke barnets, og ikke foreldrenes, er tøv.

Vel, far ser denne han også, så det er ikke bare mitt behov.

Jeg er veldig enig med deg, for når Askepott er ferdig så er det jo tegnefilmer og annet som hører julen til.

Men som sagt, mor ser på det som alle andre her. Jeg kommer ikke til å kjøpe den på DVD, det er helt uaktuelt, da får heller jenta la vær og se den.

Annonse

Så enig!

Jeg er litt enig med deg, men samtidig synes jeg at man kunne gjort det i dette tilfellet. Mora vil jo sikkert han jenta si så lenge hun kan på julaftens formiddagen hun også.

Gjest Elextra

Enhver mor (og far) vil jo synes det er litt trist å levere fra seg barnet på julaften, og jeg kan godt forstå hun ikke ønsker å gjøre det tidligere enn nødvendig.

Jeg synes dere bør gjøre som andre foreslår her, enten ta opp eller kjøpe filmen, og se den når hun kommer. Selv om filmen betydde mye for deg er det jo dessuten ikke selvsagt at den har samme symbolverdi for henne.

Gjest Elextra

Enig.

Gjest Elextra

Jeg er veldig enig med deg, for når Askepott er ferdig så er det jo tegnefilmer og annet som hører julen til.

Men som sagt, mor ser på det som alle andre her. Jeg kommer ikke til å kjøpe den på DVD, det er helt uaktuelt, da får heller jenta la vær og se den.

Hvis alt annet som går utover dagen er like viktig som Askepott, er det jo enda mindre forståelig at dere på grunn av denne filmen må hente jenta tidligere enn mor ønsker.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...