Gå til innhold

hvordan er barna deres på restaurant..

Anbefalte innlegg

Gjest urokråka

hele familien var på kina restaurant og spiste i går kveld. jeg har ei tulle på 3 år som var litt urolig i går kveld.vi hadde vært på teater først og hun hadde i sovet elle slappet av noe før på dagen.

hun ville ikke sitte noe særlig rolig selv om jeg prøvde så hun løp litt rundt,men bråkte ikke noe.

så sitter min mor og søster og kommenterer dette.de mener hun bør sitte rolig,de har ikke vondt av og lære seg bordskikk og sitte helt stille når vi spiser..

jeg ble så sliten av henne og kommentarene att jeg valgte og dra..

hvordan har dere det når dere er ute og spiser med barn..

Fortsetter under...

nummer en har det aldri vært noe problem. Hun elsker å gå ut å spise og sitter ved bordet å koser seg med maten, blir det litt lenge har vi tatt med tegnesaker å dagen er reddet.

Nummer to er håpløs og nå går vi ikke på restaurant lenger, ikke med henne i alle fall. Hun skaper bare uro for de andre på restauranten......Håper det kommer seg for vi elsker å gå ut å spise.

Har jeg med meg ungene ut for å spise så går vi stort sett alltid på Egon for der har de både tegnesaker og andre leker for barn. Løping rundt er ikke tillatt for mine, med de går gjerne utenfor etter maten om det er mulig, eller spiller dataspill eller noe (man kan det på Egon).

Synes nemlig selv at det er veldig deilig å gå ut uten barn og ha det rolig og fredelig innimellom og setter derfor pris på at andres unger heller ikke løper rundt mellom bordene og lager bråk. Nå høres det ikke ut til at tulla di gjorde det da, men det har man jo opplevd flere ganger med andre unger.

Mine oppfører seg stort sett fint på spisesteder. Det er jo ekstra stas å dra til steder der de har noe barna kan holde på med, men det er det jo ikke over alt da. Vi sitter ikke lenge om noen begynner å bli urolig.

Barn skal selvsagt lære seg hvordan man oppfører seg på spisesteder, men å forvente at et så lite barn skal sitte helt i ro er vel litt for mye forlangt. Når barnet begynner å bli til sjenanse for andre synes jeg det er på tide å dempe det eller å dra hjem. Min sønn var en gang helt hyper, han holdt på å løpe ned servitøren som hadde armene fulle av tallerken. Han var ca 3 år da. Etter det spiste vi kun hjemme ett års tid ;)

Gjest Persille

Billa har vært med ut mye, og sitter alltid pent ved bordet. Om jeg vet vi skal være der lenge tar jeg med tegnesaker, eller noe hun kan drive med (bærbar dvd m headsett f.eks), eller så går vi på steder der de har aktiviteter for barn (Fridays f.eks).

Jeg irriterer meg grenseløst over foreldre som lar ungene sine bråke, løpe rundt eller generelt forstyrrer en middag jeg som oftest betaler en god del penger på.

Min generelle holdning er at skal man på restaurant, så får barna oppføre seg av hensyn til de andre gjestene (mitt barn også!). Om det skjærer seg får man dra hjem igjen, og har man barn man vet ikke klarer å sitte stille ved bordet får man utsette restaurantbesøkene til de er eldre.

Så; jeg er litt enig med moren og søsteren din.

Gjest urokråka

Billa har vært med ut mye, og sitter alltid pent ved bordet. Om jeg vet vi skal være der lenge tar jeg med tegnesaker, eller noe hun kan drive med (bærbar dvd m headsett f.eks), eller så går vi på steder der de har aktiviteter for barn (Fridays f.eks).

Jeg irriterer meg grenseløst over foreldre som lar ungene sine bråke, løpe rundt eller generelt forstyrrer en middag jeg som oftest betaler en god del penger på.

Min generelle holdning er at skal man på restaurant, så får barna oppføre seg av hensyn til de andre gjestene (mitt barn også!). Om det skjærer seg får man dra hjem igjen, og har man barn man vet ikke klarer å sitte stille ved bordet får man utsette restaurantbesøkene til de er eldre.

Så; jeg er litt enig med moren og søsteren din.

ser vist ut til att jeg får holde meg unna restauranter en tid fremover

Annonse

Gjest Persille

ser vist ut til att jeg får holde meg unna restauranter en tid fremover

Men tenk selv - om du hadde barnefri én kveld og var ute, hvordan ville du likt det om det fløy barn rundt på restauranten og bråkte/herjet/irriterte/var i veien?

:)

Gjest urokråka

Men tenk selv - om du hadde barnefri én kveld og var ute, hvordan ville du likt det om det fløy barn rundt på restauranten og bråkte/herjet/irriterte/var i veien?

:)

det er klart alle synes jo kun sine egne barn aldri gjør noe galt,men jeg sier med hånden på hjerte att hun føyk litt rundt og tittet,hun ropte og skrek ikke forstyrret ikke de andre ved og gå bort til de ved og snakke med dem..vi satt slik att vi hadde en scene bak oss og der hold hun på og danse littt og kose seg.

dette var kl 18.00 om kvelden så det satt folk ved 4 andre bord

Jeg synes ikke det er greit om hun løper rundt. Går hun rolig og stille, så er det noe annet.

Min familie var mye på resturanter og hoteller når jeg var liten. Regelen var at vi barna gjerne kunne titte oss litt rundt, men vi måtte gå rolig og snakke dempet.

Vi går som regel alltid på restauranter som har et eller annet lekebord, videofilmer og lignende når barn er med. Er en sjelden gang på et sted som ikke har det og da sitter jr ved bordet til vi skal gå. Der får han vanligvis en kjærlighet på pinne av servitørene og er meget fornøyd med det. Samt is til dessert.

Det blir ikke det samme som før å gå ut å spise når en har barn. Så da må en innrette seg etter det og velge barnevennlige steder synes jeg:) På egon og slike steder bør folk tåle at det er barn som leker ved lekebordet/tv'n, men synes ikke de skal springe rundt hele lokalet der heller.

Lange fredelige middager tar jeg når jeg har barnevakt:-)

Gjest Persille

det er klart alle synes jo kun sine egne barn aldri gjør noe galt,men jeg sier med hånden på hjerte att hun føyk litt rundt og tittet,hun ropte og skrek ikke forstyrret ikke de andre ved og gå bort til de ved og snakke med dem..vi satt slik att vi hadde en scene bak oss og der hold hun på og danse littt og kose seg.

dette var kl 18.00 om kvelden så det satt folk ved 4 andre bord

Jeg sier ikke at mitt barn aldri gjør noe galt, for all del!

Men dersom hun ikke kan oppføre seg når vi er ute (det har hendt), så reiser vi oss og går.

Og det vet hun, dermed oppfører hun seg stort sett veldig bra når vi gjør sånne ting.

Men, jeg hadde ikke tatt henne med om hun var syk, trøtt, hadde sittet stille hele dagen - i det hele tatt var i modus for å sprelle mer enn normalt.

De er litt urolige, men jeg krever av dem at de sitter ved bordet og ikke forstyrrer andre. Dette er til tider så slitsomt med tre små at jeg ikke spiser ofte ute. Det får bli senere. Men er jeg en sjelden gang ute og spiser uten barn, ønsker jeg ikke å forstyrres av andres barn.

Annonse

Gjest theoline

Min sitter rolig på stolen sin til vi har spist ferdig og drar, har ikke vært noe alternativ her i gården, så det går bra.

Har det ikke gått bra hadde jeg ikke tatt han med meg ut for å spise tror jeg, jeg blir stresset av andre unger som løper rundt, men hadde det vært min egen hadde jeg tørnet helt, så enten fint på stolen eller hjemme!

Men sikkert lurt å ha noe i bakhånd om det skulle bli kjedelig ja, har ikke brukt det jeg, men nå er min 6 år da, og skjønner dette med bordskikk tildels godt!

Jeg synes det er greit at unger går rundt og kikker litt i løpet av et langt måltid, men løping tillater jeg IKKE.

En ting er at det evt kan forstyrre andre gjester. Men minst like viktig er at løpende unger fort kan løpe inn i servitører som gjør jobben sin, og som går med varme tallerkner og breddfulle serveringsbrett.

Har jobbet som servitør selv, og holdt engang på å snuble i en liten kropp som kom løpende uten å se seg for mens jeg prøvde å balansere et fat fullt av glass. Heldigvis traff glassene bare gulvet, og jeg slapp med skrekken (og irritasjonen, etter hvert).

Det er en opplevelse jeg verken unner serveringspersonalet som prøver å gjøre jobben sin, eller mitt eget barn.

Guttungen har stort sett vært grei å ha med å gjøre på restaurant, men jeg sørger for å ha noe i veska på lur om han skulle begynne å kjede seg for mye. Og blir det altfor ikke, forlater vi lokalet.

HVis det er bare oss som er på restaurant - altså at vi ikke er der sammen med andre med barn - så må mine barn sitte rolig ved bordet. Unntaket er hvis det er barneområder i restauranten.

Er det flere barn tilstede og disse får lov til å gå fra, så får mine også det. Men med veldig klar formaning om at det ikke er lov til å løpe, rope og forstyrre andre. Blir de for ville, så henter vi dem og så må de sitte rolig resten av tiden vi er der.

Men jeg kan ikke si vi har noen problemer med dem når vi er ute og spiser.

(Så gjenstår det å se hvordan lillebror blir da...)

Da ungene var i den alderen ble det ikke mange restaurantbesøk på oss. Syns bare det blir mas når man må bruke mesteparten av måltidet på å stagge et barn som ikke vil sitte ved bordet. McDonalds er et veldig greit spisested når man har barn i den alderen ;o)

Nå er mine barn litt større, (i alderen 6 til 9 år) så det går an å ta dem med. Vi har et par ganger gått på Egons, der er det en plass rett utenfor, så de kan gå ut etterpå og leke litt uten å gå i veien for noen. Sånne løsninger er oftest det beste.

Jeg skjønner altså godt at du hadde problemer med å få treåringen til å sitte i ro, det hadde ikke vært mulig med mine to i den alderen. Da måtte jeg antagelig tjoret dem fast til stolene.

2,5-åringen har litt mark i rumpa, så om vi går ut og spiser blir vi ikke der lenge.

Har alltid med noe leker til ham, men han har jo sett dem før, og alt annet er mye mer interessant. Han får ikke lov å gå rundt på gulvet, da må vi bare løpe etter, og det er nytteløst.

På den annen side, ungene må jo få trent seg på slike situasjoner, og man kommer ikke videre ved å unngå restaurant-situasjonen totalt. Synes det var unødvendig av søster og mor å kritisere på denne måten, så lenge hun var rolig.

Mine tre har vært greie, men jeg har latt dem gå litt rundt etter maten. Det er jo gjerne på dagtid man spiser ute med barna. Jeg synes bare det er kjempekoselig med barn som kikker seg forsiktig rundt og smiler sjenert, så for meg spiller det ingen rolle.

Hyling og skriking derimot, er ikke behagelig, og heller ikke vill løping.

Barn er en viktig del av samfunnet og litt må vi tåle fra dem...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...