Gå til innhold

Skilte foreldre og bursdagshilsen i avisa

Anbefalte innlegg

Vi har vært skilt i fire år. Hvert år setter jeg inn bursdagshilsen til våre to barn med hilsen mamma og pappa og søster/bror. Faren nevner aldri dette - hverken før eller etter det har stått i avisa. Jeg tror ikke han gidder å kjøpe avisa engang. Dette er altså noe jeg gjør for barna. Men i år har jeg lyst til å utelate hans navn. Vi er jo tross alt skilt - og vi har ikke noe samarbeid heller (selv om han har barna ca. annenhver uke). Hvordan gjør andre det?

Fortsetter under...

Kommer litt an på om ungene hadde synes det var leit at "navnet" hans ble utelatt.

Hvis ikke det betyr noe for dem hadde jeg strøket det, men hvis det hadde generert masse spm fra ungene om hvorfor, hadde jeg latt det stå.

Har inntrykk av at mannfolk/pappaer ikke bryr seg så mye om sånne små detaljer som bursdagsannonser. Det er iallefall alltid jeg som gjør det hjemme hos oss :-)

-men hvis dette er en del av en større greie, så kanskje det er tilpass for ham? -eller?

Du er den som vet best hvordan barna dine reagerer på dette.

Men jeg synes kanskje at du kan være raus nok til å ta med ordet pappa i annonsen. Det koster vel ikke mer likevel vil jeg tro?

Grunnen til at jeg sier dette, er at det er du som er irritert over at du tror han ikke leser og bryr seg.

Og så straffer du barna, som i verste fall kan tro at pappa _plutselig_ ikke gidder å være med. For det blir jo plutselig ikke sant?

For pappa leser jo ikke avisen, så han ser jo ikke engang at han ikke "er med"?

Jeg er heller ikke stor tilhenger av slike gratulasjonssider. Dårlig bildetrykk, lite oppfinnsomme tekster og koster utrolig mye ( i vår avis kr. 153, for en bittelite bilde med noen få ord under)

Håper du finner ut av det :0)

Annonse

Du er den som vet best hvordan barna dine reagerer på dette.

Men jeg synes kanskje at du kan være raus nok til å ta med ordet pappa i annonsen. Det koster vel ikke mer likevel vil jeg tro?

Grunnen til at jeg sier dette, er at det er du som er irritert over at du tror han ikke leser og bryr seg.

Og så straffer du barna, som i verste fall kan tro at pappa _plutselig_ ikke gidder å være med. For det blir jo plutselig ikke sant?

For pappa leser jo ikke avisen, så han ser jo ikke engang at han ikke "er med"?

Jeg er heller ikke stor tilhenger av slike gratulasjonssider. Dårlig bildetrykk, lite oppfinnsomme tekster og koster utrolig mye ( i vår avis kr. 153, for en bittelite bilde med noen få ord under)

Håper du finner ut av det :0)

Oi! Det var dyrt! Hos oss er det gratis!

Gjest salmiakk

Her i huset har vi mine, dine og våre barn. Til mitt barn er det alltid med hilsen fra meg, stefar, far og søsken.

Til min manns barn er det hilsen fra oss her i huset. Det er fordi moren til barna alltid setter inn egen hilsen.

Du kan jo høre med faren om du skal skrive navnet hans også. Vil jo tro at han ønsker det.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...