Gå til innhold

andres barn med ut av landet?

Anbefalte innlegg

Gjest ut på tur

Skal muligens reise ut av landet med noen andres barn.

Sefølgelig er dette greit for foreldrene, men må jeg ha noen papirer der de godkjenner dette i passkontrollen?

Ungen er 11 år så hadde jeg ført henne ut av landet så hadde hun sagt ifra, dessuten så får jo grense overgangene først beskjed når det er misstanke om kidnapping.

Vil bare være på den sikre siden så ikke vi ikke kommer lengre en passkontrollen.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/256769-andres-barn-med-ut-av-landet/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det ville jeg sjekket nøyere, ja.

Jeg bar min venninnes baby gjennom passkontrollen en gang, fordi hun, som lege, var blitt forsinket med å undersøke en som var blitt syk på flyplassen.

Vi ble stoppet, og måtte forklare oss. Heldigvis husket den ene i passkontrollen at det var blitt spurt etter en lege over høyttalersystemet.

Annonse

Caloni Makaroni

Da søsteren min var 14 og skulle reise alene (med ei venninne) til utlandet måtte de ha med skriv fra foreldre om at de fikk lov. Jeg går ut i fra at dette ikke bare gjelder barn/unge som reiser alene med tanke på at de kan rømme eller dra uten tillatelse, men at det gjelder i det hele tatt når barn skal ut av landet i følge med andre enn foresatte.

Dere kan ringe passkontoret/politiet å høre, eller så kan dere bare ta med et skriv fra foreldrene. Ta kopi av brevet, underskrevet, og med kopi av førerkort/pass/bankkort (kopier alt over på samme ark, altså).

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...