fuji1365380447 Skrevet 4. desember 2006 Del Skrevet 4. desember 2006 Snuppa er nå snart fem mnd gammel, og går akseptabelt opp i vekt. Hun ligger lavt på kurven, men ikke noe dramatisk. De siste ukene har jeg opplevd at jeg har for lite melk, og vi har også opplevd brystnekt med mye skriking, særlig ute blandt folk. Hun hyler og nekter å ta puppen når vi er ute eller sammen med andre folk. Det går lettere når vi er hjemme i ro, men det er jo usedvanlig upraktisk å ikke kunne amme når vi er ute på tur. Jeg lurer på om årsaken er at utdrivningsrefleksen er blitt mye tregere. Før kom melken etter fem,seks sug, men nå må hun suge lenge for at melken skal komme, og da blir hun frustrert. Ofte så virker hun sulten etter å ha spist begge puppene, og da gir jeg henne en flaske etter amming. Hun spiser da gjerne 100-150 ml, så det er jo åpenbart at hun er mer sulten. Hva skal jeg gjøre for å få mer melk? Og hvordan kan jeg får utdrivningsrefleksen til å sette i gang raskere? Noen råd? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/256848-puppenekt-og-sen-utdrivningsrefleks/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mirabell Skrevet 7. desember 2006 Del Skrevet 7. desember 2006 Begge mine barn hadde perioder med puppenekt. Den første perioden var rundt 5-mnd-alder, den andre i 8-9mnd alder. Jeg tror det oftest skyldes at de blir mye mer opptatt av verden rundt seg enn før. Jeg tviler i hvert fall på at det har noe med melka, utdrivningsrefleksen eller mengden å gjøre! Det går ofte over, kanskje etter en uke eller to. Hvis du vil øke melkemengden, må du amme ofte. Hvis du gir MME, er det vanskeligere å øke produksjonen. Hvis babyen er over 4-5-mnd og virker sulten ved fullamming, anbefales å gi grøt fremfor MME. (i hvert fall var dette regelen for et par år siden...) Grøt har som oftest ikke samme negative effekt på ammingen som MME. Lykke til! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/256848-puppenekt-og-sen-utdrivningsrefleks/#findComment-2045130 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.