Gå til innhold

nå synes jeg ting går over streken...

Anbefalte innlegg

Gjest jeg blir irritert

sitter og ser litt på god morgen norge og hva er det jeg hører der..

nå er det en barnehage som etter jul skal lage en avdeling med bare jenter og en med bare gutter..

er det bare jeg som synes dette er helt høl i huet..

der sitter det ei dame fra likestillings foreningen og mener dette er best.

hadde dette skjedd i vår bhg så hadde min datter blitt lei seg fordi hun elsker og leke med guttene..

nå er jeg reddjeg erter på meg en del damer her inne men det for jeg tåle

Fortsetter under...

Gjest a1234555666

Er helt enig med deg jeg.

Man skal da fungere i samfunnet sammen med det motsatte kjønn!!

Selv har jeg en gutt, og jeg vet jo at han for det meste leker med gutter, men synes det er veldig fint å leke med jentene av og til.

Kan vel være at noen jentemammaer vil synes ordningen kan være fin? For jentene er for det meste roligere enn guttene.

Så jo det når vi var på McDonalds her en lørdag og skulle kose oss. Der var det to bursdagsfeiringer. Jentene satt rolig ved bordet og spiste og snakket, mens guttene løp rundt og var bajaser.

Jeg hadde prøvd å få byttet bhg om det hadde vært den mine barn gikk i. Begge mine, spesielt jenta, lekte mye med begge kjønn.

Det er nok noe med at jentene skal bli bedre sett tror jeg, men selv tror ikke jeg dette er måten å gjøre det på.

Gjest catiki21

Jeg fikk også med meg det. Jeg synes det er helt høl i hode. Når jeg var så liten og gikk i barnehage så lekte jeg kun med gutter. Ingen jenter på samme alder som meg i samme barnehagen. Det er sikkert ikke sånn i barnehagen nå. Men hvem skulle jeg da lekt med om det hadde vært sånn da, når jeg gikk der? En bør ha en blanding av gutter og jenter, det er sunt for alle selv om det noen ganger kan bli krangling. Noe jeg tror er grunnen til at de tenker sånn nå. Men hallo, kan ikke bli sånn å skille gutter og jenter.

Angela1365380318

Jeg gikk i en barnehage der det var veldig guttelus og jentelus oppdeling. Skulle alle sette seg på en benk satt guttene seg på en og jentene på en. Dette førte til at når jeg begynte på skolen var jeg nesten redd gutter! De var så voldsomme og fikk alltid viljen sin.

Er vikar i en barnehage og de eldste guttene overkjører yngre jenter, men jeg tror guttene har godt av å lære å ta hensyn og si undskyld og at jentene bli herdet. Samfunnet består jo av gutter og jenter og man skal jo fungere sammen, på skolen, i arbeidslivet osv.

Synest dette høres ut som et steg tilbake fra da guttene gikk på en skole og jentene på en.

Det kan være fint å dele opp barnehagen innimellom, vi tra oftest å deler opp i de som liker beste å være ute og de de som trivest best inne eller de eldste og de yngste, men ser ikke noe galt i å dele opp etter kjønn av og til. Men min mening er at mesteparten av tiden bør gruppen være sammen også byttern man på hvordan dele opp gruppen når det skjer.

Hadde jeg hatt barn ville jeg ikke sendt de til en ren jente eller gutte barnehage, men kansje om de en gang i uken eller hver fjortende dag hadde en slik inndeling.

Annonse

Jeg tror mange løsninger som i utgangspunktet synes underlige kan vise seg å være gode. Forutsatt at det ligger en bevisst tanke bak handlingen. Tror allikevel jeg ville ha reist bust om det var ei permanent ordning. Noen guttedager og jentedager, derimot. Det kunne jeg ha gått med på. Evt aktivitetsdager på jentenes og på guttenes premisser.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...