Gå til innhold

9,5 timer i barnehagen hver dag

Anbefalte innlegg

Gjest også en mamma

Da er det ikke mitt bilde du skisserer her, men din forstilling om det.

Jeg mener bare andre ting enn deg, og jeg forsøker å underbygge påstander og forklare mine ståsteder.Som du! :-)

Er ikke saken den at du ikke liker det jeg mener da?

Ja, det er mitt bilde, basert på innlegg fra deg som beskriver den koselige "surre-rundt" tilværelsen hvor ingen har noe de skal, som motsetning til stressede foreldre som aldri har tid til å sette seg ned med barna sine.

Fortsetter under...

• Svar 246
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• ylvali1365381015

33

• jubalong70

26

• Glimtipper

16

• ....AV

10

ylvali1365381015

Ja, det er mitt bilde, basert på innlegg fra deg som beskriver den koselige "surre-rundt" tilværelsen hvor ingen har noe de skal, som motsetning til stressede foreldre som aldri har tid til å sette seg ned med barna sine.

Men denne surre rundt-tilværelsen er jo ikke noe jeg idealiserer

som hverdag for barn i alle aldre!

Jeg sier at jeg prøver å få til sånne avbrekk i en travel hverdag, og at det er sunt for alle å få slik rolig tid innimellom!

Leser du innleggene mine, egentlig?

Jo, du sier faktisk det. Du stiller spørsmål ved hvorfor de får barn, og da sier du også at de er mindreverdige som foreldre. Du kaller det også horribelt og tragisk, ord som vanskelig kan tolkes på annen måte en negativt.

Tolk det som du vil, jeg vet hva jeg mener.

Ut i fra innleggene dine så forvsarer du jo hele tiden foreldre som har barna sine lange dager i barnehagen. Det virker jo ikke som du er så veldig opptatt av selve barnet oppi det hele. Som jeg har skrevet i alle mine innlegg så er det barnet man må observere, hvordan det har det med så mange timer. Nicket mitt tydeligjør jo også hva jeg mener. Du har allikevel anklaget meg for og være dømmende mot foreldrene. Jeg har ikke skrevet at du ikke sier i fra, kun OM du ikke gjør det.

Ta det helt med ro. Min første prioritet er barnet. Og jeg ville definitivt sagt i fra om jeg så et barn var spesielt slitent over tid, hvis det var slik at foreldrene ikke så dette selv.

Mitt poeng har hele veien vært at dette må få bli opp til hver enkelt familie å bedømme. Vi kan ikke sitte og bestemme hva som er riktig for andre basert på litt informasjon. Noe passer for den ene familien, noe for den andre. Sånn er det og det må vi respektere.

Personlig har jeg kun hatt noen få 9-timers barn i de barnehagene hvor jeg har jobbet og de jeg har sett, har taklet det helt fint i forhold til energinivå. Mange her snakker også som om det å være sliten etter en aktiv og hyggelig dag nødvendigvis er en negativ ting. Jeg synes det er mye viktigere å se på om barnet blir stresset, jeg. Fysisk sliten er ikke farlig, stresset er det.

Alt i alt synes jeg kvinner (spesielt her på forumet) kan bli flinkere til å respektere at andre familier tar sine egne valg og at ingen andre enn den familien er bedre kvalifisert til akkurat det.

Gjest abrahamsen

Jeg tror det har mye med hvordan de ansatte håndterer det, hvorvidt barna syns det er stas eller trist å være igjen til sist. Hvis de voksne har holdningen "stakkars deg" så smitter det over på barnet. Men hos oss er de voksne flinke til å la de siste barna være med på ting. Og hos oss er det stor stas å få lov til å hjelpe med rydding, tørke av bordet - for ikke å snakke om å få ta en runde med moppen i garderoben... Det er populært, det! :-)

Det har du nok rett i, men å være 9,5 timer i bhg er uansett forferdelig lenge.

Gjest Jentemammaen

Hæ! Hvor i alle dager har jeg sagt at kvinnen skal jobbe deltid?

Men jeg lurer virkelig når begge to må jobbe så mye at et lite barn må være hos andre 9,5 time 5 dager i uka.

For meg er det viktigere å faktisk ha litt våken tid sammen med barna mine enn å ha det nyeste av alt.

Innleggskriver sier at så vidt hun kan bedømme har foreldrene ikke dårlig råd.

Men for all del. De som ønsker å ligge på dødsleiet med masse penger i banken og en god karriere bak seg, men ikke noe forhold til barna sine - må bare gjøre det. Jeg velger heller barna.

(Og for ordensskyld, jeg sier ikke dette fordi vi har muligheten til at jeg er hjemme. Uansett hvordan hjemmesituasjonen hadde jeg gjort alt som sto i min makt for at barna mine skulle slippe slike lange dager i barnehagen. Da heller vente med å gjøre karriere til barna ble eldre.)

Og du, du kan jo godt bruke ditt ordentlige nick, da - og ikke feige ut som du gjør nå.

"Men for all del. De som ønsker å ligge på dødsleiet med masse penger i banken og en god karriere bak seg, men ikke noe forhold til barna sine - må bare gjøre det."

Som din mann vil, da?

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...