Velouria Skrevet 7. desember 2006 Del Skrevet 7. desember 2006 Jeg hadde reagert på at barnehagen viser film as such! Hva er grunnen til at de ser film i bhg egentlig? Vår bhg har vært på kino 1 gang i året og da har vi foreldre fått beskjed god tid i forveien om hvilken film som skal vises. Det syns jeg er en god måte å gjøre det på, så kan vi foreldre ta standpunkt til hva vi mener om det før de ser filmen. Og det er 4 og femåringene som er på kino. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/256951-aldersgrenser-p%C3%A5-film/page/2/#findComment-2044697 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest også en mamma Skrevet 7. desember 2006 Del Skrevet 7. desember 2006 Jeg hadde reagert på at barnehagen viser film as such! Hva er grunnen til at de ser film i bhg egentlig? Vår bhg har vært på kino 1 gang i året og da har vi foreldre fått beskjed god tid i forveien om hvilken film som skal vises. Det syns jeg er en god måte å gjøre det på, så kan vi foreldre ta standpunkt til hva vi mener om det før de ser filmen. Og det er 4 og femåringene som er på kino. Egentlig enig. Syns ikke de skal se film i det hele tatt. Men det er tradisjon at de får se film på lille julaften (eller bitte lille som det blir i år). Det er siste dagen før juleferien (stengt hele romjula), og tempoet er lavt. Ungene får til og med godteri akkurat den dagen. Og det er uproblematisk. Men at de skal se film på besøk hjemme hos pedleder, eller at de plutselig for se film en dag været er "dårlig", eller bare fordi en av barna hadde med en helt ny film han nettopp har fått - det har jeg lite sansen for. Jeg syns likevel at det er greit nok - hvis det ikke blir for ofte. Dvs jeg velger å ikke ta det opp eller "klage" over det. Men når de da viser filmer som har 7 års grense, eller som er skumle eller vanskelige å forstå - DA er grensen godt og vel nådd. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/256951-aldersgrenser-p%C3%A5-film/page/2/#findComment-2044700 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Velouria Skrevet 7. desember 2006 Del Skrevet 7. desember 2006 Egentlig enig. Syns ikke de skal se film i det hele tatt. Men det er tradisjon at de får se film på lille julaften (eller bitte lille som det blir i år). Det er siste dagen før juleferien (stengt hele romjula), og tempoet er lavt. Ungene får til og med godteri akkurat den dagen. Og det er uproblematisk. Men at de skal se film på besøk hjemme hos pedleder, eller at de plutselig for se film en dag været er "dårlig", eller bare fordi en av barna hadde med en helt ny film han nettopp har fått - det har jeg lite sansen for. Jeg syns likevel at det er greit nok - hvis det ikke blir for ofte. Dvs jeg velger å ikke ta det opp eller "klage" over det. Men når de da viser filmer som har 7 års grense, eller som er skumle eller vanskelige å forstå - DA er grensen godt og vel nådd. Ok, når de ser film på denne måten er det OK, siste bhg dag før jul så må det være lov å kose seg litt. Men filmer med 7 årsgrense er ikke OK, om jeg hadde en treåring hadde jeg blitt skikkelig sint og litt mindre sint om det gjaldt en femåring. Uansett så bør ikke bhg gjøre det, jeg vet det er vanskelig å si fra, men prøv å gjør det allikevel. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/256951-aldersgrenser-p%C3%A5-film/page/2/#findComment-2044726 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest også en mamma Skrevet 7. desember 2006 Del Skrevet 7. desember 2006 Ok, når de ser film på denne måten er det OK, siste bhg dag før jul så må det være lov å kose seg litt. Men filmer med 7 årsgrense er ikke OK, om jeg hadde en treåring hadde jeg blitt skikkelig sint og litt mindre sint om det gjaldt en femåring. Uansett så bør ikke bhg gjøre det, jeg vet det er vanskelig å si fra, men prøv å gjør det allikevel. Ja, jeg tror faktisk jeg skal gjøre det... Har ingenting i mot film siste dag før jul, men mine barn fikk se film med 7 års grense fra de var 2-3 år gamle - i barnehagen. Og jeg syns barnehagen i såfall forsømmer sitt ansvar. Jeg må bare finne en fin måte å ta det opp på... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/256951-aldersgrenser-p%C3%A5-film/page/2/#findComment-2044813 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.