Gå til innhold

Hva gjør dere til jul?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest her hos oss

Jeg er sliten og det blir travelt selv om jeg prøver å ha det rolig.

Jeg har bestilt julekortene på nettet, så de må jeg hente en dag.

Jeg har også bestilt noen av gavene på nett, og ellers vært ute i godt tid men innkjøpene.

Mat til julen handler jeg rett før, og det er heller ikke så mange dagene butikkene er stengt...

Ungene skal få bake en dag, og ellers så får de høre julemusikk og jeg svarer på de mange spørsmål....

Jeg prøver å rydde bort klær som er for små og annet som ikke blir brukt, men jeg tar nok ingen storvask i alle skuffer og skap.

Det blir ikke så mange julekaker i hus, og det kan være jeg bare kjøper noe også.

Minst mulig...

Vi tar en vanlig god husvask et par dager før jul.

Jeg baker lite, for vi spiser knapt kaker. Kjøper litt hos bakeren.

Det blir kanskje pepperkakebaking.

Juleverksted har jeg lyst til å stelle i stand, men med en 1-åring stabbende rundt så tror jeg vi avventer en stund til...

Men, vi pynter til jul og vi leser masse juleting. Vi synger julesanger og tar livet litt med ro!

Å ja, jeg skriver julebrev og sender med bildekort av barna.

Annonse

Baker dere mye? Nei, vi har bakt pepperkaker og hvite kakemenn med ungene og så har jeg bakt en toscakake på bestilling fra kjæresten. :o) I tillegg skal vi visst bake fyrstekake og sjokoladekake og jeg har ikke tenkt å bake noe mer med mindre jeg får ånden over meg og gjør det på impuls.

Juleverksted? Jaaaa! Snuppa og jeg har laget litt julegaver og så har begge ungene og jeg laget julekort. Koselig.

Kort? Har skrevet julebrev som skal skrives ut på enten farget papir eller sånne med ferdigtrykt motiv på og så skal det legges ved et julekortbilde av ungene (på trampolina i sommer).

Vasking? ..... Njah.... Det var det da... Skal ikke være hos meg i jula så jeg hadde liksom ikke tenkt å gjøre så mye utav det, men nå ser det ut til at jeg skal ha et lite førjulsselskap tirsdag om to uker så jeg må nok fli om litt alikevel. :o) Og siden jeg skal campere hos kjæresten hele jula og ungene også kommer dit i romjula og nyttårshelga så tenkte jeg å fli om litt hos ham også så litt vasking blir det nok, men jeg ser ikke helt bort fra at det faktisk trengs uansett - jul eller ikke jul...

Baker dere mye? Nei! Julemenn bakte ungene og jeg sammen med mormor og morfar. De inviterer alle åtte barnebarna til julemannbakst en av de første fridagene i desember. Tror jeg kommer til å kjøpe pepperkakedeig og lage pepperkakehus med ungene. Ellers blir det vel en type småkake til. Vi spiser fint lite småkaker, så etter hver jul kaster vi en drøss av dem...

Juleverksted? Ikke min sterkeste side, så det dropper vi... Ungene får juleverksted på skolen og jeg på jobben..

Kort? Driver og planlegger å ta bilde av mine tre søte små.. Sender da ut kort til omlag 20 stk vil jeg tro.

Vasking? Jeg må benytte anledingen til å skryte litt av meg selv i år;) Jeg jobber i 80% stilling og har en fridag i uka. Denne fridagen satte jeg av til vasking i hele november. Jeg delte opp huset i fire "soner" og vaska ned en sone pr fridag. Forrige onsdag ble husets siste rom, kjøkkenet nedvaska. Hærlig!!!

Baker dere mye?

Nei, vi har bakt pepperkaker nå, skal ha 1 runde til, kransekakestenger også har jeg en sånn deilig frukt kake som skal bakes. Er ikke glad i tørre småkaker!!!

Juleverksted?

Ja, vi hadde juleverksted her med 6 jenter forrige lørdag, kjempe stas. De var alle fornøyde og slitne når de gikk.

Kort?

Ja, men ikke kommet så langt enda i år, vi skal bare ta noen bilder av barna sammen!! Ikke veldig lett ;-)

Vasking? .....

tja...... hva skal jeg si, vi har vaske hjelp annenhver uke i år faller det den 20, som er helt perfekt. Skal nok ta litt selv.

Vi har ikke julaften i år, men 1 juledag er det julebrunch hos oss. Da blir det liv og kos...

Ellers er vi mye sammen med venner og familie i julen som vi ikke ser så ofte i en travel hverdag!!!

hilsen

Gjest hallow :o/

Vi koser oss med å bake pepperkaker, men ellers blir det ikke mye kaker.

Vi planlegger, handler og pakker inn julegaver. Koselig med fin innpakking og selvlagede merkelapper.

Vi lager julebrev og hjemmelagede julekort, men i år blir det ikke ytterligere juleverksted hos oss. Det har vi hatt tidligere år.

Vi har et tradisjonelt treff med to familier med en juleforestilling (i år "Reisen til julestjernen") og middag (på rundgang) etterpå. Kjempekoselig. Vi voksne har også et tradisjonelt juleselskap for gode venner siste helg før jul.

Ellers har vi en liten familie så julen feires rolig uten for mye besøk. Vi liker egentlig avdventstiden bedre enn selve julen. Julaften er vi hjemme hos oss selv i år, og vi tror julenissen kommer selv om barna har blitt ganske store nå.

Hei Hva med en ny vri for oss som har barn ? Ta julevasken når det trengs, ikke til jul. Da må vi kose oss.Ungene forlanger ikke 11 sorter til jul. Dei liker bedre at vi kan være sammen med dem. Vi baker ca 3 sorter, og kjøper mye julesnop og masse frukt og brus.

Jeg pleier ikke ha julevask, for vasker jo hele leiligheten året rundt. Men i år tok jeg faktisk kjøkkenet, uff.. mye støv og fett på skapene.

Nå er gutten min såpass liten, så han får ikke være med på så mye. Men neste år skal vi ha juleverksted der jeg skal invitere fettere og kusiner, da skal det lages pepperkaker, julekort, julepynt, perle, og enkle julegaver til foreldrene fra ungene. (pandro har masse fint).

Vi pynter til jul og tenner lys den helgen det er første søndag i advent, andre søndag i advent lages det pepperkakehus, lille julaften har vi grøt med mandel og gløgg - da har vi også besøk.

Jeg er sånn som elsker å "leke", lage snømann, ake, lage trolldeig, bake, male og tegne, synge og danse med barn, ha forskjllige verksted (jul, høst, sommer/skjell/sand). Skulle ønske jeg jobba i barnehage... *drømme*

ylvali1365381015

Jeg pleier ikke ha julevask, for vasker jo hele leiligheten året rundt. Men i år tok jeg faktisk kjøkkenet, uff.. mye støv og fett på skapene.

Nå er gutten min såpass liten, så han får ikke være med på så mye. Men neste år skal vi ha juleverksted der jeg skal invitere fettere og kusiner, da skal det lages pepperkaker, julekort, julepynt, perle, og enkle julegaver til foreldrene fra ungene. (pandro har masse fint).

Vi pynter til jul og tenner lys den helgen det er første søndag i advent, andre søndag i advent lages det pepperkakehus, lille julaften har vi grøt med mandel og gløgg - da har vi også besøk.

Jeg er sånn som elsker å "leke", lage snømann, ake, lage trolldeig, bake, male og tegne, synge og danse med barn, ha forskjllige verksted (jul, høst, sommer/skjell/sand). Skulle ønske jeg jobba i barnehage... *drømme*

:-)

Ja, vi trenger deg i bhg!

Er slik selv, artig å få utløp for sine lekne sider, å ha barn er derfor en utmerket medisin!

;-)

Annonse

Hei Hva med en ny vri for oss som har barn ? Ta julevasken når det trengs, ikke til jul. Da må vi kose oss.Ungene forlanger ikke 11 sorter til jul. Dei liker bedre at vi kan være sammen med dem. Vi baker ca 3 sorter, og kjøper mye julesnop og masse frukt og brus.

Enig!

I år har jeg leid vaskehjelp, takler ikke å både jobbe 4 fulle dager i uka, ha 3 unger og samtidig styre og ordne hjemme hele desember...

SÅ i år baker vi de sortene ungene liker: kolakaker, pepperkakehus, hvite kakemenn og koker karameller. Så koker jeg sylte, for jeg har verdens mest lettvinte og gode oppskrift..Så skal vi lage julekort og -pynt.

Og jul blir det! Helt sikkert! Med litt grønnsåpe i ei skål på alle rom (godt gjemt for nysgjerrige små 2,5 åringer), er også julelukta sikra!

Såpass :) Har du en jobb som er langt fra det å søke seg til en barnehage da? Kanskje du kan bytte :)

Gjør du ingenting du da?

Svarte på det trådstarter ramset opp jeg.

Skriver julekort og pynter med julepynt da.

Huset er ikke så skittent at jeg må vaske ned vegger og tak, det holder med vanlig husvask.

Alle disse småkakene er det ikke så mange som spiser likevel, og når det blir pepperkakebaking hos mormor trenger vi ikke gjøre det samme her.

De man kjøper er forøvrig kjempegode!

Kanskje vi pynter et pepperkakehus, det er koselig. :-)

Gjest Heldiggrisen med Babes.

Svarte på det trådstarter ramset opp jeg.

Skriver julekort og pynter med julepynt da.

Huset er ikke så skittent at jeg må vaske ned vegger og tak, det holder med vanlig husvask.

Alle disse småkakene er det ikke så mange som spiser likevel, og når det blir pepperkakebaking hos mormor trenger vi ikke gjøre det samme her.

De man kjøper er forøvrig kjempegode!

Kanskje vi pynter et pepperkakehus, det er koselig. :-)

Husk å vaske skinndressen :-)

Den må være klar til våren.

Husk å vaske skinndressen :-)

Den må være klar til våren.

Åja, det må den være.

Jeg hadde håpet på en tur eller to til, men her bøtter det ned hver eneste dag så jeg tviler på at det blir noe mc-tur med det første. Så kommer vel snøen, og. ..

Så vi får satse på at skinndressen kan tas fram igjen utpå vårparten.

*gleder meg*

:-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...