Gå til innhold

Ang oppholdstid i bhg...

Anbefalte innlegg

Nei, barnehageloven pålegger barnehagene å påse at barna har fire ukers ferie - hvertfall sånn jeg tolker det.

Men nå har jeg den ikke her, så jeg får ikke funnet det frem - skal se om jeg kan få ordnet det i kveld.

Nei, du finner nok ingenting om barns rett til ferie i barnehageloven. Den loven kan jeg ut og inn, og lover å gå Oslo - Trondheim hvis du kan vise meg hvor det står!

Fortsetter under...

Gjest Persille

Nei, du finner nok ingenting om barns rett til ferie i barnehageloven. Den loven kan jeg ut og inn, og lover å gå Oslo - Trondheim hvis du kan vise meg hvor det står!

Jeg er 100% sikker på at jeg har lest det et sted... Men hvor kan det være da? Kanskje veilederen til miljørettet helsevern?

Det er noe om at det skal være fire uker i løpet av året, og minst to sammenhengende....

Jeg er 100% sikker på at jeg har lest det et sted... Men hvor kan det være da? Kanskje veilederen til miljørettet helsevern?

Det er noe om at det skal være fire uker i løpet av året, og minst to sammenhengende....

Det står nok ikke i forskrift om miljørettet helsevern heller. Husk at dette er en forskrift som omfatter skole, barnehage og skolefritidsordning. Det blir da vanskelig å regulere ferie for barna når det gjelder så ulike virksomheter.

Jeg tror kanskje du har det fra et eller annet dokument fra den kommunen du driver barnehage i. Som sagt har mange kommuner laget en gang laget regler for dette, og etterhvert har det mange steder blitt en praksis som ingen helt vet hvor kommer fra.

Det er opp til den enkelte barnehage, bhg.loven regulerer kun ferie, ikke oppholdstid.

10 timer/dag opererer man med her hvor jeg bor. Jeg mener dette er nedfelt i regleverk ett-eller-annet-sted. Kan det være en forskrift til bhg-loven eller noe sånt? Jeg vet at døgnåpne bhg gies dispensasjon fordi barna sover en del av oppholdstiden. For at det skal gies dispensasjon må det vel finnes en regel..?

Gjest Persille

Det står nok ikke i forskrift om miljørettet helsevern heller. Husk at dette er en forskrift som omfatter skole, barnehage og skolefritidsordning. Det blir da vanskelig å regulere ferie for barna når det gjelder så ulike virksomheter.

Jeg tror kanskje du har det fra et eller annet dokument fra den kommunen du driver barnehage i. Som sagt har mange kommuner laget en gang laget regler for dette, og etterhvert har det mange steder blitt en praksis som ingen helt vet hvor kommer fra.

Sikkert det samme stedet som den idiotiske "barn kan ikke være ute når det er kaldere enn -10"- regelen :)

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...