Gå til innhold

Pippi Langstrømpe

Anbefalte innlegg

Vel, nå har jeg en gutt som løper rundt å synger det var en liten "farget" gutt som het vesle NOA. Eller så spør han, hva skal jeg synge mamma? Det er jo ikke lov å si neger lenger!! Kanskje kan jeg synge: Det var en afrikaner gutt som het...??

Ungene har ihverfall blitt veldig opphengt i ordet, og det at vi har forskjellige farger. Det har de aldri vært før.

I dag når han hadde besøk av en kamerat, sa han. Ja nå sitter vi her. to hvitinger, og hadde ...kameraten vært her, hadde det vært en guling og. Hva sier man til det da??

Jeg mener fokuset ikke alltid får de ønskede konsekvensene, heller tvert i mot. Barnet mitt har aldri tidligere vært bevisst ulikhetene, men er blitt det nå.

Jeg på min side, har aldri synes ordet neger har vært diskriminerende. Det står vel for fargen sort? "Nigger" derimot er ikke bra.

Hva er det du synes er så galt med ordet neger??

Fortsetter under...

Vel, nå har jeg en gutt som løper rundt å synger det var en liten "farget" gutt som het vesle NOA. Eller så spør han, hva skal jeg synge mamma? Det er jo ikke lov å si neger lenger!! Kanskje kan jeg synge: Det var en afrikaner gutt som het...??

Ungene har ihverfall blitt veldig opphengt i ordet, og det at vi har forskjellige farger. Det har de aldri vært før.

I dag når han hadde besøk av en kamerat, sa han. Ja nå sitter vi her. to hvitinger, og hadde ...kameraten vært her, hadde det vært en guling og. Hva sier man til det da??

Jeg mener fokuset ikke alltid får de ønskede konsekvensene, heller tvert i mot. Barnet mitt har aldri tidligere vært bevisst ulikhetene, men er blitt det nå.

Jeg på min side, har aldri synes ordet neger har vært diskriminerende. Det står vel for fargen sort? "Nigger" derimot er ikke bra.

Hva er det du synes er så galt med ordet neger??

Les innleggene fra Pippi Langstrømpe rider igjen og nedover, så får du mer enn nok belegg for at neger aldri har vært et nøytalt ord. I hvert fall ikke for dem som omtales.

Les i tillegg denne kommentaren i BT: http://www.bt.no/meninger/kommentar/article323746.ece

Det burde holde.

Les innleggene fra Pippi Langstrømpe rider igjen og nedover, så får du mer enn nok belegg for at neger aldri har vært et nøytalt ord. I hvert fall ikke for dem som omtales.

Les i tillegg denne kommentaren i BT: http://www.bt.no/meninger/kommentar/article323746.ece

Det burde holde.

Det er jo ingen som har sagt at neger er et nøytralt ord?

Mener du at man skal omskrive all litteratur slik at den kun inneholder ikke-støtende, nøytrale begreper?

Det er jo ingen som har sagt at neger er et nøytralt ord?

Mener du at man skal omskrive all litteratur slik at den kun inneholder ikke-støtende, nøytrale begreper?

Jo, det er nettopp det som skjer hele tiden. "Avtrykk" spurte helt konkret om hva som er så ille med "neger".

Det er en fordel om du leser det som diskuteres før du diskuterer.

Du har jo heller ikke klart å svare på det som "farslykke" har skrevet. Du durer videre med det samme.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...