Gå til innhold

Denne eksen altså.. (Måtte skrive av meg)

Anbefalte innlegg

Høres ut som dette skjer fordi han har fått seg dame.

Kan hende at han ønsker mer kontakt med gutten, men begynner i helt feil ende.

Du gjør rett i å kreve at han tar ansvar over tid før han skal ha rettigheter og være meiningsberettiget.

Hva med å si til ham rolig at han ikke har noe med å belære deg i en jobb han aldri har tatt ansvar for selv, og at du heretter konsekvent vil legge på telefonen når han begynner med noe slikt.

Den beste informasjonen om gutten får han ved å være sammen med ham.

mvh

Fortsetter under...

Høres akkurat ut som min eks det jo! Bortsett fra at min faktisk har delt foreldreansvar juridisk sett, fordi vi var gift. Men praktisk ansvar eller interesse for barna eksisterer ikke. Men den delte foreldreretten brukes derimot til å nekte/utsette å skrive under når barna trenger nytt pass e.l.

Hvis jeg var deg ville jeg vært meget skeptisk til å gå med på delt foreldreansvar før han faktisk beviser - lenge - at han virkelig tar ansvar. Det blir nemlig så mye lettere for ham å stikke kjepper i hjulene. Snakker av erfaring!

Hadde det enda vært en liten sjokolade, men det er masse hver dag, i går var det en pepe lakris stang, kjærlighet på pinne, og en sjokolade.

Med sånne mengder sukker, ja, bare den ene er nok til at vi kan glemme alt som heter lekser og legging, han kommer jo til å ligge under taklistene (!)

Er ikke uten grunn vi begrenser sukkerinntaket til lørdag...

Hehe, hvis det er det som er årsaken til begrensningen, så kan jeg jo forstå det. Har selv ei lite som gikk i taket av sukker. Det har heldigvis blitt bedre med årene :-) Og det var kanskje over kanten mye godt på en gang. Og ikke blir det bedre om man sparer alt han får til lørdagen heller...

Du får ha lykke til med eksen, delt foreldreansvar hørtes litt voldsomt ut for en far som ikke har engasjert seg noe i ungen før. Han burde ha minst et par-tre år hvor han tok igjej det tapte, før jeg ville vurdert det!

Men du skriver at han har fått seg dame? Du skal ikke se bort fra at det er hun som pusher ham litt da. Det ville i alle fall jeg ha gjort om jeg hadde funnet meg en fyr som hadde så dårlig kontakt med sønnen. Eller når jeg tenker meg om så ville jeg vel kanskje ha skydd ham som pesten... ;o)

Men iht tråstarters beskrivelse begynner denne faren i helt feil ende. Han vil ha kontroll og inflytelse uten innsats.

Han får _først_ vise interesse for og ta ansvar for gutten. Først da er han berettiget til meninger og inflytelse.

Å komme å fortelle mor hva hun skal gjøre i stedet for å spørre hva _han_selv_ kan gjøre er ikke mye modent.

mvh

Det er jeg fullstendig 100% enig i :-) Jeg ville aldri vurdert å gå med på delt foreldrerett før fyren hadde bevist lenge og vel at han kunne ta ansvar. Og med den historien hennes så tror jeg vi snakker om år.. Mitt poeng var bare at om han begynte å interessere seg for sønnen (vel å merke på en annen måte enn å bare ville ha kontroll), så burde han få lov til det, selv om han har vært en elendig far før det. For sønnen sin skyld.

Jeg hadde ikke foret ham med informasjonen han ba om hvis han bare skulle bruke det til å fjernstyre livet deres uten å involvere seg mer.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...