Gå til innhold

Gjør folk seg til her inne?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 128
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• org

6

• ylvali1365381015

6

• Atene

4

• laban

4

Mest aktive i denne tråden

tzatziki1365380058

Jeg trodde i min naivitet at det ikke var så ille med en sjokoladebit i kalenderen hver dag, men så feil kunne jeg tydeligvis også ta :)

Det med godteri til barnetv hver dag er ikke noe vi praktiserer (eller har hørt om), men sjokoladebit i kalenderen får de stort sett hver dag.

Klementiner til barnetv - i hauger og lass!

Mine barn har 2 adventskalendere. En sånn sjokoladekalender som de får åpne om morningene (en til hver), og en som jeg har laget og hengt opp 24 pakker på (felles). Inni pakkene er det godteri (!) En ting til hver av de. Ikke nødvendigvis så mye, i enkelte pakker er det bare en fox til hver, mens det i andre pakker er en smurfedrops eske. Denne åpner de til barnetv.

Og det gir jeg de med god samvittighet, for ellers i året er vi ganske striks på at godteri tilhører lørdagene :)

Gjest LOTUS78

Jeg trodde i min naivitet at det ikke var så ille med en sjokoladebit i kalenderen hver dag, men så feil kunne jeg tydeligvis også ta :)

Det med godteri til barnetv hver dag er ikke noe vi praktiserer (eller har hørt om), men sjokoladebit i kalenderen får de stort sett hver dag.

Klementiner til barnetv - i hauger og lass!

Svar, det var selvsagt det jeg mente. Men det er greit å vente til barne tv synest jeg. Det er snakk om en skjokoladerute, så jeg ser ikke grunn til hysteriet. Jeg mente ikke at det skulle være lørdag hele uka.

Gjest Havelar

Jeg har trodd i min naivitet at de aller aller færreste syns det er ok at barn spiser godteri hver dag i 24 dager, at det er forbeholdt lørdag og en større utskeielse julaften/juledagene (+ påske + ørten bursdager).

Men det har JEG skjønt at er feil. Allikevel syns jeg du gjør deg vel så mye til som de som foretrekker noe annet enn godterikalender.

Annonse

Gjest LOTUS78

Jeg aner ikke hva som er normalt, og ikke interesserer det meg heller.

Barna mine får ikke la tennene svømme i sukker daglig i fire uker.

Advent er dessuten ikke festtid. Det er forberedelse til festtid.

Det gjør tennene av en skjokolade rute. Selvsagt er det du som mor som bestemmer dette, helt sikkert mange barn som ikke har adventskalender med godteri i. Men man må se ting litt i perspektiv, men folk har ikke noe med det.

Det gjør tennene av en skjokolade rute. Selvsagt er det du som mor som bestemmer dette, helt sikkert mange barn som ikke har adventskalender med godteri i. Men man må se ting litt i perspektiv, men folk har ikke noe med det.

Det er ikke mengden gotteri hver gang som skader tennene, men antall ganger.

Spør enhver tannlege.

Gjest LOTUS78

Jeg har trodd i min naivitet at de aller aller færreste syns det er ok at barn spiser godteri hver dag i 24 dager, at det er forbeholdt lørdag og en større utskeielse julaften/juledagene (+ påske + ørten bursdager).

Men det har JEG skjønt at er feil. Allikevel syns jeg du gjør deg vel så mye til som de som foretrekker noe annet enn godterikalender.

Dersom jeg ikke ønsker at barna mine skal spise godteri midt i uka, så hadde jeg funnet på noe annet. Men å lese om barn som legger en stakkars skjokoladerute med andakt i en eske til lørdag, blir litt i overkant for meg.

Gjest også en mamma

???

Mine barn får ikke spise godteri hver dag, ei heller i advent. Men de har sjokoladekalendere, og får altså en liten sjokoladebit før frokost i hele adventstiden. Men å kose seg med godteri til barne-TV hver dag syns jeg blir i overkant.

Er ikke sikker på hva du egentlig mener.

Gjest også en mamma

Svar, det var selvsagt det jeg mente. Men det er greit å vente til barne tv synest jeg. Det er snakk om en skjokoladerute, så jeg ser ikke grunn til hysteriet. Jeg mente ikke at det skulle være lørdag hele uka.

OK, da misforsto jeg deg. :-) Jeg trodde du mente "lørdagsgodt" hver dag hele advent!

Men mine får da altså åpne kalenderen med en gang de står opp, og får i seg mikro-sjokoladen allerede før frokost. Sjokoladekalender ser jeg ikke noe problem med.

Personlig syns jeg det pedagogisk sett er MYE vanskeligere med voldsomme kalendere med en "gave" hver dag. Det syns jeg ikke hører noe sted hjemme.

Barna våre har hver sin sjokoladekalender. Sjokoladen tar de enten etter frokost eller rett etter et annet måltid.

Jeg ser ikke noe galt i det.

Men i den tråden jeg tror du refererer til, var det vel godteri for ca kr 10 - 15,- hver dag, og det blir jo mye.

Dersom jeg ikke ønsker at barna mine skal spise godteri midt i uka, så hadde jeg funnet på noe annet. Men å lese om barn som legger en stakkars skjokoladerute med andakt i en eske til lørdag, blir litt i overkant for meg.

Hehe - den likte jeg... "Med andakt" :o)

Annonse

fei1365380229

Jeg har godteri i innpakningskalenderen, men det er ikke en dropseske og sånne ting. Det kan være en bil, en pute, en twist. Dette er minimalt syns jeg - ungene er fornøyd og med 4 unger så orket jeg ikke å finne på gaver for hver dag.

Gjest adventskalenderen

Her i huset spiser barna skiva si til frokost. Så åpner de sjokoladekalenderen og spiser den, så går de på badet å fullfører morgenstellet sitt med å pusse tennene før de drar på skolen.

Om andre mener at dette er galskap, så blåser jeg i det. Jeg bryr meg veldig lite på hva "forståsegpåerene" her inne mener :). Barna er 11 og 8 år, dette har de gjort fra første året vi begynte med julekalender, og ingen av de har hull i tennene enda.

Gjest LOTUS78

???

Mine barn får ikke spise godteri hver dag, ei heller i advent. Men de har sjokoladekalendere, og får altså en liten sjokoladebit før frokost i hele adventstiden. Men å kose seg med godteri til barne-TV hver dag syns jeg blir i overkant.

Det kom feil ut, det var selvsagt det jeg mente. Ingen barn tar skade av å spise en sjokoladerute om dagen i advent. Men så leser jeg om flere barn som må spare det i en eske til lørdag, det blir litt hysterisk.

Gjest adventskalenderen

???

"Mine barn får ikke spise godteri hver dag, ei heller i advent. Men de har sjokoladekalendere, og får altså en liten sjokoladebit før frokost i hele adventstiden. "

Her skriver du litt mot deg selv gjør du ikke ...... først får de ikke spise godteri i hele advent, for så at de spiser sjokoladebiten i kalenderen i hele advent ..... en sjokoladebit blir også betegnet som godteri .....

Det har ikke nødvendigvis noe med å være korrekt og hønemoraktig å gjøre. I vår familie har det alltid vært tradisjon at det er litt smalhans før jul. Både i fhd til "luksusmat" og i fhd til gaver. Og det er vi åpne om og snakker om. Da blir jo jula desto mer overveldende. Og i adventstida drypper det jo alltids flere smaksprøver enn vanlig på ungene.

Ser ikke noe galt i å gi ungene noe ekstra, men for vår del hører det med å stramme litt inn på noen områder i desember. I januar strammer vi forsåvidt også inn, men da er det av helt andre årsaker...

Det kom feil ut, det var selvsagt det jeg mente. Ingen barn tar skade av å spise en sjokoladerute om dagen i advent. Men så leser jeg om flere barn som må spare det i en eske til lørdag, det blir litt hysterisk.

Hvor leser du det?

Enig i at det blir feil, derfor har barna mine heller ikke sjokoladekalender.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...