Gå til innhold

Har dere hobbyer, sosiale treff utenom familieliv?

Anbefalte innlegg

Gjest noenforslag?

Sønnen vår er nå 8 mnd og jeg merker at jeg er litt deprimert om dagen.

Dagene er like og jeg treffer ikke mange mennesker.

Skal egentlig tilbake i jobb i mars, men vet ikke hvordan det blir enda. Jeg har nå fått tilbakefall på en tarmsykdom jeg har. Hadde gledet meg til å komme meg ut på jobb et par dager i uka.

Jeg har få venninder.

Bor i en middels stor by på Østlandet.

Noen forslag til hva jeg kan melde meg inn i?

Hadde vært koselig å sunget i kor, blir sikkert kjent med noen der, men har en elendig sangstemme.

Føler jeg må ta meg selv i nakken og gjøre noe snart. Humøret mitt går utover ekteskap og barn.

Hva gjør dere andre som er hjemme med barn?

Ser de har åpen barnehage her, men når sønnen min sover fra 9.30 til 12.30 er det ikke mye igjen av formiddagen.

Fortsetter under...

Da jeg var hjemme med barn, gikk jeg på Sats med baby og baby-bio. Det var viktige holdepunkter i hverdagen, husker jeg. Deilig å ha noe fast hvor man så andre mennesker.

Dessuten var jeg så heldig å ha ei god barselgruppe. Vi hadde faste treff en gang i måneden, og møttes dessuten utenom av og til for trilleturer og kafebesøk.

Vi var ganske nyinnflyttet her vi bor da jeg var hjemme, så dermed var det ekstra greit å ha en måte å treffe folk på. Noen av dem er jeg fremdeles venner med.

Jeg må komme meg ut litt uten resten av familien. Prioriterer trening. Enten på helsesenter (2-3 ggr. pr uke) eller 1/2 times gåturer de dagene jeg ikke trenger.

Får da masse ekstra overskudd. Og det trenger jeg på denne tiden av året. (Mørket suger energi fra meg....)

Jeg er med på mor/barn-trening en gang i uka samt at det er to velfungerende barselgrupper jeg er med i. Alt dette er jo snuppa med på.

I tillegg har jeg så smått begynt å spille igjen, selvfølgelig da uten barn.

Snuppa er forrresten 4 mnd.

Gjest noenforslag?

Da jeg var hjemme med barn, gikk jeg på Sats med baby og baby-bio. Det var viktige holdepunkter i hverdagen, husker jeg. Deilig å ha noe fast hvor man så andre mennesker.

Dessuten var jeg så heldig å ha ei god barselgruppe. Vi hadde faste treff en gang i måneden, og møttes dessuten utenom av og til for trilleturer og kafebesøk.

Vi var ganske nyinnflyttet her vi bor da jeg var hjemme, så dermed var det ekstra greit å ha en måte å treffe folk på. Noen av dem er jeg fremdeles venner med.

Hei. Hadde lyst å trene på sats med mor barn trening, men det begynner jo kl.11. Da sover poden. Det samme gjelder åpen barnehage. Han er 8mnd, når slutter de å sove på formiddagen?

Gjest noenforslag?

Jeg er med på mor/barn-trening en gang i uka samt at det er to velfungerende barselgrupper jeg er med i. Alt dette er jo snuppa med på.

I tillegg har jeg så smått begynt å spille igjen, selvfølgelig da uten barn.

Snuppa er forrresten 4 mnd.

Hva spiller du?

har veldig lyst å komme meg ut på kvelden og bare gjøre noe annet enn husarbeid og barnestell.

Sover ikke tulla på formiddagen?

Annonse

Gjest noenforslag?

Jeg må komme meg ut litt uten resten av familien. Prioriterer trening. Enten på helsesenter (2-3 ggr. pr uke) eller 1/2 times gåturer de dagene jeg ikke trenger.

Får da masse ekstra overskudd. Og det trenger jeg på denne tiden av året. (Mørket suger energi fra meg....)

Det samme føler jeg. Nå har det vært regn og mørkt så lenge. Gleder meg til våren....

Men å dra på helsesenter er ikke noe sosialt synes jeg. Man kommer, trener og drar hjem, uten å snakke med noen.

Har du forslag til en sosial sport? (håndball på bunn-nivå kanskje....)

Hva spiller du?

har veldig lyst å komme meg ut på kvelden og bare gjøre noe annet enn husarbeid og barnestell.

Sover ikke tulla på formiddagen?

Hun sover der vi er hun om tiden er inne for det, om det er på trening, barseltreff eller hva det nå er :o)

Foreløpig sover hun flere ganger pr. dag, den lengste luren er på et par timer i 13-tiden.

Jeg spiller tenorsax og klarinett, alt etter behov og band/orkester.

Det samme føler jeg. Nå har det vært regn og mørkt så lenge. Gleder meg til våren....

Men å dra på helsesenter er ikke noe sosialt synes jeg. Man kommer, trener og drar hjem, uten å snakke med noen.

Har du forslag til en sosial sport? (håndball på bunn-nivå kanskje....)

Her er mor-barn-treningen lagt opp til også å være sosialt. Vi trener en time og deretter er det frukt, amming/mating og prat så lenge vi ønsker.

Jeg bor også i en middels stor by på Østlandet.

Gjest Elextra

Du kan vel gå i åpen barnehage selv om barnet sover? Når barnet er såpass stort går det også an å forsøke å skyve litt på sovingen. Barna mine gikk over fra to til en lur da de var ca 9 måneder.

Jeg var veldig sosial da jeg hadde permisjon, traff stort sett folk hver eneste dag. Var med i barselgruppe, gikk på trening og traff dessuten mange nye i parken. Faktisk fikk jeg flere nye venner og bekjente da jeg hadde permisjon enn noen annen gang i voksen alder.

Tror nok du kan gjøre ganske mye selv!

Gjest noenforslag?

Her er mor-barn-treningen lagt opp til også å være sosialt. Vi trener en time og deretter er det frukt, amming/mating og prat så lenge vi ønsker.

Jeg bor også i en middels stor by på Østlandet.

Kan jeg spøre om du bor i nærheten av Fredrikstad?

Gjest noenforslag?

Du kan vel gå i åpen barnehage selv om barnet sover? Når barnet er såpass stort går det også an å forsøke å skyve litt på sovingen. Barna mine gikk over fra to til en lur da de var ca 9 måneder.

Jeg var veldig sosial da jeg hadde permisjon, traff stort sett folk hver eneste dag. Var med i barselgruppe, gikk på trening og traff dessuten mange nye i parken. Faktisk fikk jeg flere nye venner og bekjente da jeg hadde permisjon enn noen annen gang i voksen alder.

Tror nok du kan gjøre ganske mye selv!

Det er ingen barselgruppe på helsestasjonen vår, ellers hadde jeg blitt med.

Sønnen min våkner 7, og ved 9.30 tiden er han supertrøtt. Da sover han 2,5-3 timer. Og pga tarmsykdommen min klarer kommer jeg meg ikke ut av døra før v 12-tiden. Da har det roet seg.

Får prøve å ta meg en tur på åpen barnehage etter det.

Hei. Hadde lyst å trene på sats med mor barn trening, men det begynner jo kl.11. Da sover poden. Det samme gjelder åpen barnehage. Han er 8mnd, når slutter de å sove på formiddagen?

Husker ikke når guttungen begynte å sove en gang om dagen, det er fem-seks år siden. :o)

Men om babyen din har begynt å krabbe eller åle seg rundt, er den nok for stor til å være med på vanlig Sats med baby. Da guttungen ble såpass, hadde jeg ham i barnepassen mens jeg trente selv.

Om babyen sover, er det jo enda enklere. Da kan du vel la den sove i vogna mens du trener, så kaller de deg opp om barnet våkner og gråter.

Annonse

ylvali1365381015

Ta det du kan få av inntrykk, en time i åpen bhg er bedre enn ingen.

Inviter venner der det er mulig, lunsj, middag, kaffe... Ikke stasmiddag, men hverdagsmat dere kan lage sammen! Det er vel så koselig.

Bruk telefon og internet, vær sosial der du kan, en time på kvelden hos en venn... Ta med lillegutt og legg ham ned i bagen dersom det funker.

Spør på helsestasjonen om det er andre i permisjon i nærheten, de kan sikkert sette deg i kontakt, det gjorde helsestasjonen her da vi var nyinnflyttet.

Ikke mist motet!

Det er en vanskelig årstid, mørkt og jævlig, ikke er det snø heller. Ikke rart man blir ør. Og folk går nesten i hi, sånn er det også for meg, selv om jeg ikke er hjemme med smått lenger.

Stor, varm klem! :-)

Gjest noenforslag?

Ta det du kan få av inntrykk, en time i åpen bhg er bedre enn ingen.

Inviter venner der det er mulig, lunsj, middag, kaffe... Ikke stasmiddag, men hverdagsmat dere kan lage sammen! Det er vel så koselig.

Bruk telefon og internet, vær sosial der du kan, en time på kvelden hos en venn... Ta med lillegutt og legg ham ned i bagen dersom det funker.

Spør på helsestasjonen om det er andre i permisjon i nærheten, de kan sikkert sette deg i kontakt, det gjorde helsestasjonen her da vi var nyinnflyttet.

Ikke mist motet!

Det er en vanskelig årstid, mørkt og jævlig, ikke er det snø heller. Ikke rart man blir ør. Og folk går nesten i hi, sånn er det også for meg, selv om jeg ikke er hjemme med smått lenger.

Stor, varm klem! :-)

Takk for klemmen.

Har aldri følt det slik før.( er i 30-årene). Føler nå jeg er helt på bånn, ikke lyst til å pynte til jul engang også jeg som elsker julen.

Nå er alt et ork.

Er mørkt og trist hver dag, regn og atter regn.

Var ute og gikk en tur med poden i dag alene, men det er så trist å alltid gå alene.

Alt blir kanskje bedre til våren? Men det er så lenge til, må bare finne på noe nå før jeg går til grunne.

Skal jo egentlig ikke ha noe å klage på, men nå om dagen er alt dritt. Krangler med gubben hver dag også, merker jeg blir sur når han kommer fra jobb.

Nei, usj og æsj. Må prøve å trene eller finne på noe skjønner jeg.

Takk for svar iallefall:)

ylvali1365381015

Takk for klemmen.

Har aldri følt det slik før.( er i 30-årene). Føler nå jeg er helt på bånn, ikke lyst til å pynte til jul engang også jeg som elsker julen.

Nå er alt et ork.

Er mørkt og trist hver dag, regn og atter regn.

Var ute og gikk en tur med poden i dag alene, men det er så trist å alltid gå alene.

Alt blir kanskje bedre til våren? Men det er så lenge til, må bare finne på noe nå før jeg går til grunne.

Skal jo egentlig ikke ha noe å klage på, men nå om dagen er alt dritt. Krangler med gubben hver dag også, merker jeg blir sur når han kommer fra jobb.

Nei, usj og æsj. Må prøve å trene eller finne på noe skjønner jeg.

Takk for svar iallefall:)

Kjenner meg litt igjen fra da jeg gikk med førstemann, en isoert tilværelse. Men det ble bedre med lyset og sola, fikk mer overskudd til å oppsøke andre og ivareta de relasjonene jeg hadde.

Prøv om du kan kose deg med den herlige babyen, sug til deg den

nærheten og gleden han gir.

Gubber er gubber, det går opp og ned.

Det blir vel neppe bedre mellom dere voksne av at du synker inn i en negativ livsholdning heller, og møter ham med en oppgitt holdning?

Slikt smitter jo over på ham, og sikkert lille babyen også?

Men jeg skjønner godt hvordan du har det! :-*

Prøv å tenke hver morgen: hva kan jeg gjøre i dag, alene eller med barnet, som beriker hverdagen? Hva liker jeg å gjøre, finnes det gleder, om enn små, som gjør livet litt lettere?

Det er jo deilig å slappe av og ha dagen for seg også, når mørket og uværet herjer?

Prøv å få med deg så mye dagslys du kan. Og kanskje en halv times solarium nå og da, mens gubben våker over minsten?

Dersom han tar flaske eller mat,eller sover i rimelig oversiktelige økter, kan du jo sørge for å få deg et par timer fri til cafe eller besøk?

Dersom du bor på østlandet, kan jeg skjønne at du er frustrert, så mye regn som det har vært der.

Opp med motet! :-)

Det kommer straks bedre tider!

Klem igjen,

jeg har vært med på småbarnstreff i hele høst.

selv om det har vært i sovetiden til vesla, har jeg prioritert å komme meg ut denne ene gangen i uke. dette har jeg gjort sammen med ei venninne med barn.

ellers er jeg engasjert i skolen og det har vært foreldremøter, FAU møter og diverse ting vi har arrangert og måtte ordne med i løpet av høsten.

Jeg er ute på kveldstid 1-2 ganger i uken og møter venninner for å shoppe, gå på kafé eller bare besøke dem. Jeg synes det er deilig å komme meg ut siden jeg er så mye hjemme (er i permisjon)

Dette går kanskje ikke under sosiale treff, men nesten hver gang jeg er ute og handler mat eller gjør andre ærender, møter jeg venner eller kjente.

Blir som regel til at vi skravler en god stund, så da har jeg liksom vært litt sosial den dagen også, selv om det kanskje ikke er andre ting som skjer... :-)

Jeg har tre barn og de to eldste har ofte med venner hjem. Når vi har overskudd ber vi foreldrene på en kopp kaffe & kake når de henter barna sine. Dette virker det som de setter pris på og vi har en koselig stund mens barna ser barne tv.

Ei venninne og jeg møtes fast en gang i mnd for å prates hjemme hos hverandre, en slags "syklubb" uten nål & tråd!

Det var mitt sosiale liv slik det er nå!

Gå på åpen barnehage. La han sove i vognen sin hvis han blir trøtt der. Det er en ypperlig anledning til å bli kjent med andre mødre.

Vær mye ute og trill turer.

Dra på svømmehallen og kos dere i vannet sammen. Lørdag formiddag er det sikkert mange barnefamilier der, og kanskje dere kommer i kontakt med noen?

Oppsøk lekeplasser og andre naturlige møteplasser for barn. Hvis du møter de samme folkene flere ganger, begynner dere kanskje å hilse og prate sammen. (det har skjedd meg)

Dra på arrangementer for barn, babysvømming, trilleturer med turistforeningen, babykino osv....

Hvis du har noen interesser eller hobbyer, så kom deg ut! Meld deg på kurs.

Gjest noenforslag?

Kjenner meg litt igjen fra da jeg gikk med førstemann, en isoert tilværelse. Men det ble bedre med lyset og sola, fikk mer overskudd til å oppsøke andre og ivareta de relasjonene jeg hadde.

Prøv om du kan kose deg med den herlige babyen, sug til deg den

nærheten og gleden han gir.

Gubber er gubber, det går opp og ned.

Det blir vel neppe bedre mellom dere voksne av at du synker inn i en negativ livsholdning heller, og møter ham med en oppgitt holdning?

Slikt smitter jo over på ham, og sikkert lille babyen også?

Men jeg skjønner godt hvordan du har det! :-*

Prøv å tenke hver morgen: hva kan jeg gjøre i dag, alene eller med barnet, som beriker hverdagen? Hva liker jeg å gjøre, finnes det gleder, om enn små, som gjør livet litt lettere?

Det er jo deilig å slappe av og ha dagen for seg også, når mørket og uværet herjer?

Prøv å få med deg så mye dagslys du kan. Og kanskje en halv times solarium nå og da, mens gubben våker over minsten?

Dersom han tar flaske eller mat,eller sover i rimelig oversiktelige økter, kan du jo sørge for å få deg et par timer fri til cafe eller besøk?

Dersom du bor på østlandet, kan jeg skjønne at du er frustrert, så mye regn som det har vært der.

Opp med motet! :-)

Det kommer straks bedre tider!

Klem igjen,

Takk for fine ord, det hjalp meg nå.

Mannen min jobber mye og samme hvor jeg er eller hva jeg gjør har jeg med meg sønnen min. På 8 mnd har jeg vært vekk fra ham 2 timer kanskje! Er d rart jeg skriker etter litt tid for meg selv?

Har også en sønn på 7 år som trenger sitt. Hjelp til lekser, kjøres på trening osv. Jeg drar med minstemann under armen...

I morgen er en ny dag og jeg skal prøve å se etter lyspunkter. Jeg blir jo varm i hjertet mitt når lillegullet smiler det vakre smilet sitt med de to små tenna sine.

Igjen takk, for fine ord.

Klem

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...