Gå til innhold

GRRR! Elendig kundebehandling!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jo, definitivt. Men sko kan brukes fryktelig feil og slites raskere enn normalt. For alt butikkdama vet har sønnen hennes gått og dratt beina bortover asfalten.

Hvordan skal hun kunne ta stilling til det?

En skjorte er ment å vare mer enn en dag, men hvis jeg kjøper meg en skjorte og sliter den ut ved feil bruk en kveld, kan jeg ikke forvente å få ny.

Hvorfor tar du utgangspunkt i at en vare er brukt feil når du svarer?

Det er sterke reklamasjonsrettigheter iflg. norsk lov, og det er da produsenten som må påvise feil bruk, ikke noe en butikkansatt bare kan stå og påstå, med mindre man ser at varen er skadet med overlegg. Ved den minste tvil skulle vedkommende butikkansatt tatt imot støvlene og sendt de videre for evt. reparasjon om mulig, eller gitt tilbake pengene.

Hvis det fx er snakk om den defekt mobiltelefon, og kunden klager, så er det produsenten/reparatørfirma på produsentens vegne som må påvise feil bruk (fx fukt inne i telefonen) for å kunne påstå at kunden ikke kan få utbedret skaden eller få pengene tilbake.

• Svar 45
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Atene

5

• ShitDiddelyDo

5

• Gemini

3

• pekkaline

3

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Populære dager

ShitDiddelyDo
Skrevet

Det er sterke reklamasjonsrettigheter iflg. norsk lov, og det er da produsenten som må påvise feil bruk, ikke noe en butikkansatt bare kan stå og påstå, med mindre man ser at varen er skadet med overlegg. Ved den minste tvil skulle vedkommende butikkansatt tatt imot støvlene og sendt de videre for evt. reparasjon om mulig, eller gitt tilbake pengene.

Hvis det fx er snakk om den defekt mobiltelefon, og kunden klager, så er det produsenten/reparatørfirma på produsentens vegne som må påvise feil bruk (fx fukt inne i telefonen) for å kunne påstå at kunden ikke kan få utbedret skaden eller få pengene tilbake.

Gjelder de samme lovene for klær som for mobiltelefoner?

Det er mye man kan ta utgangspunkt i her. Slitasje ved bruk er det mest nærliggende. Prisen på skoene likeså.

Kostet de 200 kroner sier det seg selv at kvaliteten er deretter, og det skal lite til før sko slites i filler. Det er en sykletur med beina nede i bakken i 10 sekunder og mye er gjort.

Skrevet

Høres bra ut, Gemini!

Virker som om de fleste her gir meg støtte. Jeg skal i alle fall hjem og lete etter den kvitteringen. Og jeg skal gå videre med dette, selv om det bare er skarve 250 kr!!!!

Skrevet

Høres bra ut, Gemini!

Virker som om de fleste her gir meg støtte. Jeg skal i alle fall hjem og lete etter den kvitteringen. Og jeg skal gå videre med dette, selv om det bare er skarve 250 kr!!!!

Gemini har rett, se linken jeg la inn lenger ned. Print ut lovteksten, ta den med og vis dem hvis de protesterer.

Skrevet

Det er mye man kan ta utgangspunkt i her. Slitasje ved bruk er det mest nærliggende. Prisen på skoene likeså.

Kostet de 200 kroner sier det seg selv at kvaliteten er deretter, og det skal lite til før sko slites i filler. Det er en sykletur med beina nede i bakken i 10 sekunder og mye er gjort.

Ikke enig.

Dette er trolig noen av de mest solgte vinter-støvlene til barn i Norge.

Sannsynligvis fungerer de vanligvis helt greit, og kjøperne og brukerne er fornøyde. Barnas aktivitetsnivå kan variere, men alla barn vil slite litt på sålene når de leker på grus og asfalt (det er jo ikke snø lenger).

Dermed - når det da dukker opp et par som tydeligvis har for dårlig kvalitet, vil jeg tro de stammer fra en produksjon der blandingen i materialet har vært for dårlig!

Defor burde det være en selvfølge å få nye sko!!!!!

Skrevet

Ja, det er samme lov uansett.

Skrevet

Jeg kjøpte Skofus cherrox til poden før jul i fjor, han har brukt dem kjempemye og de er like fine ennå.

Damen i butikken hos deg vet ikke hva kundebehandling er i alle fall, det er helt sikkert.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Ikke enig.

Dette er trolig noen av de mest solgte vinter-støvlene til barn i Norge.

Sannsynligvis fungerer de vanligvis helt greit, og kjøperne og brukerne er fornøyde. Barnas aktivitetsnivå kan variere, men alla barn vil slite litt på sålene når de leker på grus og asfalt (det er jo ikke snø lenger).

Dermed - når det da dukker opp et par som tydeligvis har for dårlig kvalitet, vil jeg tro de stammer fra en produksjon der blandingen i materialet har vært for dårlig!

Defor burde det være en selvfølge å få nye sko!!!!!

Du får snakke med en annen selger, og reklamere.

Skrevet

Hei. Så forbannet jeg hadde blitt!

Jeg hadde et tilfelle med vintersko til min sønn (husker ikke merke). De kostet noe av det samme,2-300kr. Jeg gikk tilbake til butikken og viste dem, og selvfølgelig skulle jeg få nye :) De var snaue to mnd gamle.

Sånn skal det være!

Håper du finner frem til rette person, stå på!

Fikk du shoppa noe i går da? Den store julegavehandle dagen? (Jøss hva jeg husker...)

Skrevet

Det var dårlig! Jeg kjøpte en vinterdress til snuppa i slutten av oktober. Etter 1 mnd var det hull på innsiden av begge knærne. Tok dressen med tilbake til butikken og klaget. Hun gikk med en gang for å finne en ny dress til meg. De hadde ikke flere igjen i den størrelsen, så jeg valgte en annen modell. Den var ca 80 kr dyrere, men de spanderte mellomlegget. Først langt uti samtalen kom jeg på at hun kanskje ville se kvitteringen, jeg hadde den jo i lomma. Fint sa hun bare, men så ikke på den en gang:)

DET er service! :)

Skrevet

Hei. Så forbannet jeg hadde blitt!

Jeg hadde et tilfelle med vintersko til min sønn (husker ikke merke). De kostet noe av det samme,2-300kr. Jeg gikk tilbake til butikken og viste dem, og selvfølgelig skulle jeg få nye :) De var snaue to mnd gamle.

Sånn skal det være!

Håper du finner frem til rette person, stå på!

Fikk du shoppa noe i går da? Den store julegavehandle dagen? (Jøss hva jeg husker...)

Hei du!

Ja, jeg hadde noen koselige rolige timer i går på SS. FIkk kjøpt noen gaver og orientert meg litt og kikket litt i forhold til andre gaver jeg skal kjøpe :-)

Men den hurpa (unnskyld uttrykket) i den skobutikken altså!!!!!

Og nå har jeg lett gjennom tre av roteskuffene der jeg pleier å legge viktige kvitteringer, uten å finne den rette. Irriterende!

Men jeg gir meg ikke! Er skikkelig på krigsstien nå, og SKAL finne den kvitteringen!!!!!!

Skrevet

Det var dårlig!

Jeg har levert inn sko som var nesten et år gamle jeg for de drakk vann(goretex) fikk nye.

Skrevet

Hvis du har en annen skoringen butikk i nærheten så ta skoene med dit istedet, men la være å fortelle at du har prøvd i en annen butikk.

Skal egentlig ikke være nødvendig med kvittering da de sender reklamasjoner inn til produsent og uansett får erstattet det derfor går det ikke utover butikken.

Skrevet

Det var dårlig!

Jeg har levert inn sko som var nesten et år gamle jeg for de drakk vann(goretex) fikk nye.

Dama i butikken mente at dette hadde med slitasje å gjøre, ikke feil med materialet skoen var laget av, eller produksjonsmetoden.

Det at Gore-tex sko trekker vann er nok gyldig reklamasjonsgrunn når en klager innen et år....

Er så irritert!

Skrevet

Hvis du har en annen skoringen butikk i nærheten så ta skoene med dit istedet, men la være å fortelle at du har prøvd i en annen butikk.

Skal egentlig ikke være nødvendig med kvittering da de sender reklamasjoner inn til produsent og uansett får erstattet det derfor går det ikke utover butikken.

Ja, vi har en annen annen Skoringenbutikk her i byen. Kan kanskje prøve der, ja.

Men samtidig synes jeg hun dama trenger refs!

Skrevet

Hei du!

Ja, jeg hadde noen koselige rolige timer i går på SS. FIkk kjøpt noen gaver og orientert meg litt og kikket litt i forhold til andre gaver jeg skal kjøpe :-)

Men den hurpa (unnskyld uttrykket) i den skobutikken altså!!!!!

Og nå har jeg lett gjennom tre av roteskuffene der jeg pleier å legge viktige kvitteringer, uten å finne den rette. Irriterende!

Men jeg gir meg ikke! Er skikkelig på krigsstien nå, og SKAL finne den kvitteringen!!!!!!

Den ligger nær et takkebilde eller nær noe i brunt..

Synsk?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...