Gå til innhold

Å kommentere andres hjem

Anbefalte innlegg

ylvali1365381015
Skrevet

Jeg synes det er verre med folk som stadig roser alt opp i skyene, selv om jeg ser av deres hjem at de ikke deler smaken min i det hele tatt.

Ei venninde av meg ser raskt om det er forandringer i huset eller om jeg har nye klær, og det er som regel det første hun kommenterer, nesten før vi har sagt hei.

Alltid er hun like positiv, men hun har avslørt seg i ettertid et par ganger. "Denne var fin til deg, mye penere enn den hvite du kjøpte i vår", kan hun si om en genser jeg har. Og så husker jeg hvordan hun komplimenterte nettopp den genseren, at den sto så godt til fargene mine og huden min og greier...!

Da vet jeg at hun ikke er ærlig og at hennes komplimenter ikke er verdt noenting uansett.

Skulle heller latt være å si noe da, en ny bukse eller genser er da uansett ikke all verden å mase om? ;-)

Men når det gjelder oppussing, husbygging eller flytting er det jo noe annet. Også første gang man er hjemme hos folk bør man vise litt interesse for deres hjem. Vi nordmenn personifiserer hjemmet vårt og det betyr jo mye for mange.

Når det gjelder mat skal man som gjest selvsagt rose kokkens innsats! Så får man heller unnskylde sin hang til sterk mat og be om saltbøssa dersom maten var smakløs... ;-)

• Svar 62
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Moraki

15

• hidi

5

• flisa

4

• stromme

3

Mest aktive i denne tråden

Gjest girl with no name
Skrevet

Jeg er selv en ivrig 'kommenterer',men kunne aldri falt meg inn å blir fornæremt hvis noen ikke kommenterer mitt hjem. Noen er faktisk ikke interesserit i interiør, og ser ikke om det er pent eller ikke.En sofa er en sofa, og hvilke farger som er rundt dem berører dem ikke. Vi er alle forskjellige. Spar meg bare for dem som skryter og fjaser mens du skjønner at det er bare jug og tomme ord. Jeg liker det jeg har samme hva andre mener jeg.

Skrevet

Hei!

Jeg lyver ikke, men det pleier alltid å være NOE pent det går an å si, selv om man ikke syns hjemmet er noe særlig. Fin utsikt f.eks, eller så sentralt dere bor her, eller så landlig eller hva det måtte være.

Jeg syns ellers det er mange stiler som er fine jeg, selv om jeg ikke kunne tenkt meg å innredet med dem selv, så det er sjelden noe problem finne noe å si da. ;-)

Å ikke kommentere noe som helst når man kommer i nytt hus er litt sært og uhøflig syns jeg.

Samme her. Noe positivt finner man alltid. :o)

Skrevet

Jeg er som deg - men man lærer seg fort at andre ikke er sånn i det hele tatt.'

Jeg spurte samboeren til min eks om hun ville se så fint vi hadde fått det på loftet - eksen min hjalp mannen min å legge furugulv - og hun svarte:; "nei gitt, - det interesserer meg ikke åssen folk har det"

DET var i alle fall frekt, syns jeg - -ble litt satt ut! .)

Hehe herregud enkelte eier ikke sosial intelligens.

Skrevet

Ja, det er det. Har man litt folkeskikk klarer man å lire av seg noen hyggelige fraser om boligen første gang man er der. Og skulle det være sånn at man rett og slett ikke liker stilen/møblene/fargene eller hva det nå er bør man klare å finne _noe_ man kan si noe positivt om. Om så utsikten, men noe pent skal man si. Sånn er det bare.

Gjest snupydogg
Skrevet

Jeg er så enig så enig med deg. Jeg kjenner noen få personer som er slik som du beskriver. De kan aldri si et positivt ord om huset vårt, selv om vi har kjøpt nye møbler pusset opp osv. Vi er veldig interessert i innteriør og design og mange kommenterer stilen vår og at det er fint og litt anderledes hos oss :-) Det er hyggelig det, men alle har jo ikke lik smak - det skjønner jo jeg og!

Jeg selv sier altid noe positivt, selv om hjemmet ikke er min stil overhodet. Men jeg er en positiv person og det faller meg naturlig å si noe første gang jeg er hjemme hos noen. Jeg behøver ikke å si "å så fint det er", men jeg kan kommentere noe annet positivt. For noe er det alltid!

De jeg kjenner som ikke kommenterer noe som helst hos meg er "fattige" synes nå jeg... Det som er så merkelig er at jeg kan få høre av andre hvor fint jeg har det hjemme. For det har den personen fortalt om, som ikke sa et ord hjemme hos meg.............

Jeg vet ikke helt hva jeg skal tenke om sånne personer. Jeg får egentlig ikke så lyst til å omgås dem...

Skrevet

Hehe herregud enkelte eier ikke sosial intelligens.

...for å si det sånn - hun passer godt sammen med samboeren sin . hehe

Skrevet

Jeg er så enig så enig med deg. Jeg kjenner noen få personer som er slik som du beskriver. De kan aldri si et positivt ord om huset vårt, selv om vi har kjøpt nye møbler pusset opp osv. Vi er veldig interessert i innteriør og design og mange kommenterer stilen vår og at det er fint og litt anderledes hos oss :-) Det er hyggelig det, men alle har jo ikke lik smak - det skjønner jo jeg og!

Jeg selv sier altid noe positivt, selv om hjemmet ikke er min stil overhodet. Men jeg er en positiv person og det faller meg naturlig å si noe første gang jeg er hjemme hos noen. Jeg behøver ikke å si "å så fint det er", men jeg kan kommentere noe annet positivt. For noe er det alltid!

De jeg kjenner som ikke kommenterer noe som helst hos meg er "fattige" synes nå jeg... Det som er så merkelig er at jeg kan få høre av andre hvor fint jeg har det hjemme. For det har den personen fortalt om, som ikke sa et ord hjemme hos meg.............

Jeg vet ikke helt hva jeg skal tenke om sånne personer. Jeg får egentlig ikke så lyst til å omgås dem...

Kjenner meg veldig godt igjen i det der ja.

Skrevet

Jeg er selv en ivrig 'kommenterer',men kunne aldri falt meg inn å blir fornæremt hvis noen ikke kommenterer mitt hjem. Noen er faktisk ikke interesserit i interiør, og ser ikke om det er pent eller ikke.En sofa er en sofa, og hvilke farger som er rundt dem berører dem ikke. Vi er alle forskjellige. Spar meg bare for dem som skryter og fjaser mens du skjønner at det er bare jug og tomme ord. Jeg liker det jeg har samme hva andre mener jeg.

De jeg snakket om, er veldig interessert i å vise frem det de har selv. Men å kommentere andres ting - det gjør de altså ikke.

Skrevet

Jeg synes det er verre med folk som stadig roser alt opp i skyene, selv om jeg ser av deres hjem at de ikke deler smaken min i det hele tatt.

Ei venninde av meg ser raskt om det er forandringer i huset eller om jeg har nye klær, og det er som regel det første hun kommenterer, nesten før vi har sagt hei.

Alltid er hun like positiv, men hun har avslørt seg i ettertid et par ganger. "Denne var fin til deg, mye penere enn den hvite du kjøpte i vår", kan hun si om en genser jeg har. Og så husker jeg hvordan hun komplimenterte nettopp den genseren, at den sto så godt til fargene mine og huden min og greier...!

Da vet jeg at hun ikke er ærlig og at hennes komplimenter ikke er verdt noenting uansett.

Skulle heller latt være å si noe da, en ny bukse eller genser er da uansett ikke all verden å mase om? ;-)

Men når det gjelder oppussing, husbygging eller flytting er det jo noe annet. Også første gang man er hjemme hos folk bør man vise litt interesse for deres hjem. Vi nordmenn personifiserer hjemmet vårt og det betyr jo mye for mange.

Når det gjelder mat skal man som gjest selvsagt rose kokkens innsats! Så får man heller unnskylde sin hang til sterk mat og be om saltbøssa dersom maten var smakløs... ;-)

Jeg er ikke enig i at nordmenn personifiserer hjemmene sine. Det virker som de fleste kjører gjennom en minimalistisk stil for tiden, og at de fleste hjem skal se like ut.

Jeg synes at jo lengere sør i verden man kommer, jo mer personifisert er hjemmene, med bilder av familien, personlige ting osv.

Skrevet

Jeg lyver ikke.

Dersom jeg ikke liker hjemmet til noen hadde jeg ALDRI sakt det var fint, koslig etc...

-Jasså, så det er her du bor/slik dere har det-, kunne jeg sakt.

Da mangler du noe vesentlig.

Gjest ChiengMai
Skrevet

"De jeg kjenner som ikke kommenterer noe som helst hos meg er "fattige" synes nå jeg."

Det er jo en fin måte å akseptere at mennesker er forskjellige på!

Skrevet

"De jeg kjenner som ikke kommenterer noe som helst hos meg er "fattige" synes nå jeg."

Det er jo en fin måte å akseptere at mennesker er forskjellige på!

Vel, at man ikke er i stand til å finne _noe_ hyggelig å si, er jeg enig i at er en stor mangel.

Skrevet

Selv om jeg skulle ha en helt annen smak enn huseier, spiller vel ikke det noen rolle, jeg gir kommentarer likevel. De har trossalt skapt et hjem som er koselig og trivelig for dem....

Og jeg elsker at vi har ulike hjem og ulik smak....

Skrevet

Jeg kjenner også noen slike, og det jeg har merket meg er at de har lett for å bli misnunnelige. De er de første til å rakke ned på andre for saker og ting... Huff, kan ikke være greit å ha det sånn :-(

Gjest Underskrift
Skrevet

Dårlige antenner?

Man har vel ikke dårlige antenner fordi, man ikke sier at noe man ikke liker ikke er pent....

Nå syns jeg det er du som er frekk.

Gjest Underskrift
Skrevet

Jeg kommenterer ikke og gir ikke komplimenter om ting jeg ikke liker, MEN jeg sier da alltid noe posetivt om noe annet.

Så flott beliggenhet, Jeg bare elsker utsikten deres, du gjør deg alltid så flid med borddekkinge etc

Men om jeg ikke liker noe, finner jeg noe annet. Jeg juger ikke.

Hva blir tilslutt vitsen med komplimneter da, om alle bare er høfflighetsfraser og jug.

Skrevet

Jeg kommenterer hvis jeg synes det er fint, men jeg er flink til å rose så jeg finner alltid et eller annet og rose for om det ikke akkurat går på interiøret.

Jeg har ei veninne som virkelig ikke er opptatt av interiør overhode og rotete er det alltid der også. Jeg får meg bare ikke til å si at det er koselig når det slett ikke er det.

Det jeg kan si er at det er koselig å være der, for det er det også og det var en god kake eller et eller annet.

Jeg skjønner ikke hvorfor du forventer ros for interiøret når det kommer besøk til deg. Alle er ikke så opptatt av sånt og jeg har aldri forventet at noen skal kommentere interiøret når de er på besøk hos meg, annet hvis jeg har gjort noen endringer eller kjøpt noe nytt.

Når du påstår at folk er frekke av fordi de ikke sier noenting om hvordan det ser ut hos deg, synes jeg du blir en smule selvopptatt. Det kan jo hende de ikke tenker over det, men er mer opptatt av deg enn hvordan det ser ut hos deg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...