Gå til innhold

Å kommentere andres hjem

Anbefalte innlegg

Gjest ChiengMai
Skrevet

Vel, at man ikke er i stand til å finne _noe_ hyggelig å si, er jeg enig i at er en stor mangel.

Du snur det på hodet. Det som tydeligvis forventes av deg og snupydogg er at alle skal ha samme interesser for å _se_ det samme og kommentere de samme tingene. Ærlig talt, sånn er ikke verden.

• Svar 62
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Moraki

15

• hidi

5

• flisa

4

• stromme

3

Mest aktive i denne tråden

ylvali1365381015
Skrevet

Jeg er ikke enig i at nordmenn personifiserer hjemmene sine. Det virker som de fleste kjører gjennom en minimalistisk stil for tiden, og at de fleste hjem skal se like ut.

Jeg synes at jo lengere sør i verden man kommer, jo mer personifisert er hjemmene, med bilder av familien, personlige ting osv.

Jo slik sett har du jo rett. Men jeg mener at nordmenn legger sin ære i hjemmet sitt, det representerer dem som personer nesten.

Et oppusset og tidsriktig hjem beretter om en "vellykket" beboer...

Et heler overdrevent forbruk og trendslaveri blir også mer utbredt, design og arkitektur er plutselig blitt en vanlig interesse.

Skrevet

Det er ikke alle som er opptatt av interiør. Jeg legger aldri merke til om folk har nye gardiner eller rosa sofa eller hva det måtte være. Så det kunne godt ha vært meg som ikke sa noe. Det eneste som interesserer meg, er bøkene i hyllene samt hvorvidt de har dyr. Ting driter jeg i. Og bøker er ikke ting.

Skrevet

Du snur det på hodet. Det som tydeligvis forventes av deg og snupydogg er at alle skal ha samme interesser for å _se_ det samme og kommentere de samme tingene. Ærlig talt, sånn er ikke verden.

Ko ko!

Skrevet

Man har vel ikke dårlige antenner fordi, man ikke sier at noe man ikke liker ikke er pent....

Nå syns jeg det er du som er frekk.

Man kan alltid finne _noe_ koselig å si om andres hjem. Uansett.

Skrevet

Helt enig med deg! Noe fint kan man si! Noe annet er uhøflig og viser sørgelig respekt for andre mennsker...

Gjest girl with no name
Skrevet

De jeg snakket om, er veldig interessert i å vise frem det de har selv. Men å kommentere andres ting - det gjør de altså ikke.

I såfall er det helt klart misunnelse. Eller dårlige sosiale antenner iallefall, egoisme.

Gjest ChiengMai
Skrevet

Ko ko!

har du gjøkur er i alle fall det _helt_for_jævlig_ stygt!

Gjest ChiengMai
Skrevet

Helt enig med deg! Noe fint kan man si! Noe annet er uhøflig og viser sørgelig respekt for andre mennsker...

Det er nesten nifst at noen kan legge så mye i interiør at de mener folk som ikke har interesse for det mangler antenner eller er uhøflige fordi de ikke sier noe. Det er tross alt døde TING som faktisk betyr null for en del mennesker.

Det er som hvis jeg skulle bli fornærma for at noen lot være å kommentere den store boksamlinga mi. Eller CD-samlinga og film-samlinga. Det er noe med å faktisk skjønne at andre har andre interesser og ikke måler alt i de samme verdiene som en selv.

Gjest abrahamsen
Skrevet

Noen er bare overhodet ikke interressert i interiør ol.

Gjest Underskrift
Skrevet

Som du så av mitt svar til deg i hovedtråden, finner jeg alltid ett eller annet hyggelig og si, men jeg sier ikke at den burgunderøde stuen med mørk grønne gardiner er pen, om jeg overhode ikke mener det.

Men at du sier at Aviaana mangeler antenner fordi hun, finner annet og komentere enn interiøret om hun syns det er grusomt, er rett og slett uhøfelig av deg.

Jeg jobber innen faget, og nekter plent og skulle gi deg ett kompliment for ett teppe, om jeg ikke liker det. Men jeg sier f.eks. at du har det så rent og pent bestandig, eller at utsikten er flott, eller "guri så flotte blomster du har".

Jeg nekter og skulle måtte si at ting jeg ikke liker er pent, men det betyr ikke at jeg sier tingene dine er stygge til verken deg eller andre.

Vennlig hilsen en som nekter og lyve, fordi du trenger oppmerksomhet

Skrevet

har du gjøkur er i alle fall det _helt_for_jævlig_ stygt!

Lenge siden du har fått deg noe eller?

Skrevet

Som du så av mitt svar til deg i hovedtråden, finner jeg alltid ett eller annet hyggelig og si, men jeg sier ikke at den burgunderøde stuen med mørk grønne gardiner er pen, om jeg overhode ikke mener det.

Men at du sier at Aviaana mangeler antenner fordi hun, finner annet og komentere enn interiøret om hun syns det er grusomt, er rett og slett uhøfelig av deg.

Jeg jobber innen faget, og nekter plent og skulle gi deg ett kompliment for ett teppe, om jeg ikke liker det. Men jeg sier f.eks. at du har det så rent og pent bestandig, eller at utsikten er flott, eller "guri så flotte blomster du har".

Jeg nekter og skulle måtte si at ting jeg ikke liker er pent, men det betyr ikke at jeg sier tingene dine er stygge til verken deg eller andre.

Vennlig hilsen en som nekter og lyve, fordi du trenger oppmerksomhet

Jeg tror ikke du leste helt riktig..

Skrevet

Helt enig.

Skrevet

Det er nesten nifst at noen kan legge så mye i interiør at de mener folk som ikke har interesse for det mangler antenner eller er uhøflige fordi de ikke sier noe. Det er tross alt døde TING som faktisk betyr null for en del mennesker.

Det er som hvis jeg skulle bli fornærma for at noen lot være å kommentere den store boksamlinga mi. Eller CD-samlinga og film-samlinga. Det er noe med å faktisk skjønne at andre har andre interesser og ikke måler alt i de samme verdiene som en selv.

Du skjønner jo ikke poenget du! Det hadler ikke om tingene, det handler om å vise normal høflighet når man kommer første gang til andre menneskers hjem. Altså sier man _alltid_ et eller annet pent! Det er ikke snakk om tingene, det er snakk om å vise høflighet når man kommer et sted!

Men vet du, bare glem det, du forstår det likevel ikke.

Nå er denne diskusjonen ferdig. Ciao!

Skrevet

Om jeg setter meg ned i en deilig sofa, så ville jeg automatisk ha sagt det.

Kommer jeg hjem til noen for første gang, tar jeg meg virkelig tid til å se på forskjellige timg, som gjør hjemmet deres varmt og koselig. Har til dags dato aldri vært i et hjem jeg ikke kunne si noe positivt om...

Dine bøker hadde fått meg i dyp transe, for jeg elsker bøker...

Skrevet

Kommer jeg hjem til noen for første gang, tar jeg meg virkelig tid til å se på forskjellige timg, som gjør hjemmet deres varmt og koselig. Har til dags dato aldri vært i et hjem jeg ikke kunne si noe positivt om...

Jeg merket det! Takk for knallgodt svar (på en annen tråd, forøvrig)! Kan jeg sitere deg på eksamen?

(Kilde: hidi, www.dokoronline.no)

Skrevet

Jeg merket det! Takk for knallgodt svar (på en annen tråd, forøvrig)! Kan jeg sitere deg på eksamen?

(Kilde: hidi, www.dokoronline.no)

Siter i vei!

*smiler sjenert*

Gjest ChiengMai
Skrevet

"Om jeg setter meg ned i en deilig sofa, så ville jeg automatisk ha sagt det."

jada, det ville jeg også gjort. Men jeg ville ikke _forventet_ av andre at de automatisk skulle gjøre det samme.

"Dine bøker hadde fått meg i dyp transe, for jeg elsker bøker..."

Men igjen, har man rett til å _forvente_ at alle andre skal bli like oppslukt? Jeg mener altså nei.

Gjest ChiengMai
Skrevet

Lenge siden du har fått deg noe eller?

"Lenge siden du har fått deg noe eller?"

Sakset fra ett av dine andre svar til meg:

"...det handler om å vise normal høflighet ..."

Og du syns du er normalt høflig her sida du absolutt må slenge drit fordi jeg er uenig med deg? Det setter absolutt det du sier om både normal høflighet og sosiale antenner i et latterlig lys.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...