Gå til innhold

Å kommentere andres hjem

Anbefalte innlegg

Skrevet

"Om jeg setter meg ned i en deilig sofa, så ville jeg automatisk ha sagt det."

jada, det ville jeg også gjort. Men jeg ville ikke _forventet_ av andre at de automatisk skulle gjøre det samme.

"Dine bøker hadde fått meg i dyp transe, for jeg elsker bøker..."

Men igjen, har man rett til å _forvente_ at alle andre skal bli like oppslukt? Jeg mener altså nei.

Ikke oppslukt og ikke overvelmende. Bare vise normal hyggelig interesse med en liten kommentar som du selv finner passende.

Jeg legger da ikke ut i det vide og brede, men finner alltids noe jeg kan komplimentere vertskapet for...

Bøker må de antageligvis bære meg bort fra.. Kicking and screaming!

• Svar 62
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Moraki

15

• hidi

5

• flisa

4

• stromme

3

Mest aktive i denne tråden

Gjest ChiengMai
Skrevet

Ikke oppslukt og ikke overvelmende. Bare vise normal hyggelig interesse med en liten kommentar som du selv finner passende.

Jeg legger da ikke ut i det vide og brede, men finner alltids noe jeg kan komplimentere vertskapet for...

Bøker må de antageligvis bære meg bort fra.. Kicking and screaming!

Jeg skjønner hva du mener, og jeg kan gjerne kommentere ting selv hvis det faller seg naturlig. Jeg er bare ikke av typen som på død og liv _må_ si noe om ting som interesserer meg midt bak fordi noen forventer det. Ting som overhodet ikke interesserer meg faller det meg rett og slett ikke inn at har så stor betydning for andre at jeg liksom er programforpliktet til å si noe for å tilfredstille dem. Bare tanken er slitsom.

Liker jeg et hus, et rom, en utsikt eller et møbel så sier jeg det fordi de helt spontant tiltar meg. Men å lete etter noe å si for høfligheten skyld? I min verden er det uhøflig og falskt å lyve eller late som. Så det kunne heller ikke falle meg inn å forvente at andre skal SE og kommentere akkurat de samme tingene som interesserer meg.

Når det gjelder bøker så er jeg nok litt som deg, men jeg kjenner nok litt på at jeg fort blir så interessert og oppslukt av bokhylla at vertskapet fort vil oppfatte meg som et kjedelig besøk. :-)

Finner jeg en hylle med CD-er eller DVD-er er jeg helt solgt, men det er jo rett og slett fordi det er av mine store interesser. _Mine_ interesser, ikke allverdens. UC?

Gjest Underskrift
Skrevet

Jeg tror ikke du leste helt riktig..

Aviaana skrev:

jeg kan gjerne lire av meg fraser som "hyggelig å komme hjem til deg og se hvordan du bor". Men å si noe mer enn det, synes jeg er unaturlig. Kanksje fordi jeg har forferdelig vanskelig for å lyve så holder jeg heller kjeft enn å lire av meg noen fraser om hvor fint det er der.

Du svarte:

Dårlige antenner?

====

Hvordan har jeg lest dette feil, mente du og skrive dårlige antenner? som noe posetivt? Jeg syns rett og slett det var ett rimlig frekt svar på innlegget. Og særlig når du er trådstartern og tråden handler om normal høflighet.

Men det er vel bare interiør du mener man skal være høflige om.

Med vennlig hilsen

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...