Gå til innhold

Hvor mange barn?

Anbefalte innlegg

To er jo bra og koslig da:) Jeg er ikke så gammel, egentlig. Litt tidlig å tenke på unger allerede, men elsker unger, så det er greit å starte når en er ganske ung så kan det kanskje bli ferdig før en runder 30;)! Får vel vente et halvt år til, men koslig å høre hva dere dolere har! Da har jeg mange å spørre når jeg blir gravid:), hvordan det er osv

Jeg var 30 da førstemann kom og 32 da tulla så dagens lys - akkurat passe for meg. :o)

Fortsetter under...

• Svar 159
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Gemini

6

• Lillemus

6

• Angelica :o)

6

• ylvali1365381015

6

det skjønner jeg. Men som ei ung kvinne så gleder jeg meg til å få unger. Men kan jeg spørre. Hvordan er det å være gravid? Får en ganske vondt av det i ryggen? Har problemer der ser du, men jeg har funnet ut hvordan jeg skal gjøre det;)

Det eneste du kan være sikker på, er at de fleste medisiner du evt. tar for de plagene du har, ikke anbefales under graviditet. Selv har jeg en revmatisk sykdom som gir størst plager i knærne, men også mistanke om fibromyalgi (muskelsmerter i store deler av kroppen).

Nå når jeg er gravid kan jeg ikke ta Ibux eller andre medisiner mot smerter eller betennelsestilstand i kroppen. Det eneste som er regnet for å være trygt er Paracet. Misforstå meg rett, det kan være andre medisiner som også er greie, men ift. smertelindring er det meste frarådet under graviditet.

Men man får jo bare komme seg gjennom dagene, et er jo en viss bonus ved å holde ut smertene, for å si det sånn :)

Jeg er gravid med førstemann, og vet ikke om det bare blir en, eller flere senere, det får tiden vise.

Gjest catiki21

Vi har tre barn, og det holder lenge det :-) De er 6, 7 og 9 år. Det har vært slitsomt, men nå begynner det å bli lettere. Gøy å være mange også :-)

Herlig da! Det er koslig med unger! Ser frem til å få mine egne en dag! Skjønner en er lei etter 3 fødsler og det slite med babyer, men så skjønne. Det skal en leite lenge etter:)

Jeg er født i 83 og er fra østlandet. Nesten alle mine venner, og nesten alle jeg gikk på skole sammen med når vi var mindre hadde bare ett søsken.

Da jeg gikk på barne- og ungdomsskolen var det påfallende mange i ett bestemt boligområde (Trondheim) som hadde ett småsøsken som var 5 (?) år yngre. Husker ikke nøyaktig hvor mange år det var, men alle små søsknene var like mange år yngre enn mine parallellklassekamerater. Snodig.

Gjest mammaentilto

Vi har to barn, 11 og 6 år gamle.

Fra jeg var liten har jeg alltid hatt lyst på mange barn .... men da vi fikk barn så fant vi ut at 2 barn holder, de skal følges opp også ..... akkurat nå kunne vi tenkt oss en til ...... men vi styrer nok unna, begynne helt på nytt igjen frister egentlig ikke, nå når de to vi har er så selvstendige :)

Annonse

Gjest catiki21

Det eneste du kan være sikker på, er at de fleste medisiner du evt. tar for de plagene du har, ikke anbefales under graviditet. Selv har jeg en revmatisk sykdom som gir størst plager i knærne, men også mistanke om fibromyalgi (muskelsmerter i store deler av kroppen).

Nå når jeg er gravid kan jeg ikke ta Ibux eller andre medisiner mot smerter eller betennelsestilstand i kroppen. Det eneste som er regnet for å være trygt er Paracet. Misforstå meg rett, det kan være andre medisiner som også er greie, men ift. smertelindring er det meste frarådet under graviditet.

Men man får jo bare komme seg gjennom dagene, et er jo en viss bonus ved å holde ut smertene, for å si det sånn :)

Jeg er gravid med førstemann, og vet ikke om det bare blir en, eller flere senere, det får tiden vise.

tusen takk for langt og gått svar! Skal sies at jeg ikke bruker medisiner hvor store smertene er. Alle reagerer forskjellig på smerte. Glad jeg greier å kontrolere mine smerter. Men det kommer av at jeg som barn og ungdom opplevde mye med min rygg. Men ser fram til å unger. Funnet ut at jeg evt bruker krykker for å bevege meg. Kan nesten ikke vente med å få unger!

Gjest catiki21

Vi har to barn, 11 og 6 år gamle.

Fra jeg var liten har jeg alltid hatt lyst på mange barn .... men da vi fikk barn så fant vi ut at 2 barn holder, de skal følges opp også ..... akkurat nå kunne vi tenkt oss en til ...... men vi styrer nok unna, begynne helt på nytt igjen frister egentlig ikke, nå når de to vi har er så selvstendige :)

Ja de må følges opp også, men det greier jeg helt supert selv om det er ganske krevende. Vant med å passe unger fra jeg var et barn selv. Jeg kan ikke vente. De er så skjønne når de er så små:)

tusen takk for langt og gått svar! Skal sies at jeg ikke bruker medisiner hvor store smertene er. Alle reagerer forskjellig på smerte. Glad jeg greier å kontrolere mine smerter. Men det kommer av at jeg som barn og ungdom opplevde mye med min rygg. Men ser fram til å unger. Funnet ut at jeg evt bruker krykker for å bevege meg. Kan nesten ikke vente med å få unger!

Det er ikke sånn at jeg tygge tabletter til den store gullmedaljen tidligere heller, men av og til, når det var som verst. Men nå lar jeg jo selvsagt være.

Over nyttår skal jeg komme igang igjen med bassengtrening i varmtvannsbasseng, det skal bli godt, når både de vanlige "vondtene" og bekkenet krangler litt... :)

Annonse

ylvali1365381015

Du får spørre han hva han vil i kveld:p, hehe. Sikkert herlig med med en på 7 mnd! Jeg kan ikke vente til jeg får!

7 mnd er selv glansperioden, den varer gjerne mange måneder. Ofte er barn så glade og ivrige i denne perioden, manøvrerer seg rundt og oppdager stadig nye ting. Og smiler sine en-tanns-smil! ;-)

Gled deg til det blir din tur! Det er virkelig en spesiell periode i livet. Det høres ut som om du er moden og veeeldig klar- hvorfor vente??

Gjest catiki21

Det er ikke sånn at jeg tygge tabletter til den store gullmedaljen tidligere heller, men av og til, når det var som verst. Men nå lar jeg jo selvsagt være.

Over nyttår skal jeg komme igang igjen med bassengtrening i varmtvannsbasseng, det skal bli godt, når både de vanlige "vondtene" og bekkenet krangler litt... :)

Nei det fårstår jeg at du ikke tygger medisiner. Best å ta det når en er på sitt værste. Håper din graviditet går bra og fødselen når den en dag kommer;)! Kanskje det blir unge på meg de nærmeste månedene/årene:), kan nesten ikke vente!

Gjest catiki21

7 mnd er selv glansperioden, den varer gjerne mange måneder. Ofte er barn så glade og ivrige i denne perioden, manøvrerer seg rundt og oppdager stadig nye ting. Og smiler sine en-tanns-smil! ;-)

Gled deg til det blir din tur! Det er virkelig en spesiell periode i livet. Det høres ut som om du er moden og veeeldig klar- hvorfor vente??

Ja jeg er veldig moden på alle måter:), tiltross for min alder! Jeg kan nesten ikke vente til å få mitt eget lille nurk:)! Kan gjerne komme i morgen:o)! Ja hvorfor vente, litt pga at jeg har problemer med ryggen og at jeg studerer. Men hva er vel bedre å få unger? Skal virkelig høre med skolen hva jeg gjør nå, har seriøst lyst på unger og jeg er klar!

:-S

Huffda- vanskelig fødsel?

Ja gjett om. Vanskelig svangerskap, vanskelig fødsel, problemer med amminga. Ja i det det hele tatt. Ikke aktuelt med flere, nei. Det er en god trøst å vite at jeg som ikke skal få flere enn det ene barnet greide å få det fineste barnet i verden! ;-)

Gjest catiki21

Det er en spennede tid ihvertfall!! du har noe å glede deg til for de små nurka er såå søte og gode.

Skal i barnedåp i moren jeg til et lite nurk :)

Jeg kan ikke vente med å få mine egne nurk nå! Jeg er så klar som ett ekk:p! Kos deg i morgen i dåp!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...