Gå til innhold

Hvor mange barn?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 159
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Gemini

6

• Lillemus

6

• Angelica :o)

6

• ylvali1365381015

6

Gjest catiki21

Ja, det er det beste jeg har opplevd i mitt liv. Vi har det kjempegøy hver dag. Ler mye og storkoser oss stort sett.

Det var sikkelig koslig å høre. Godt dere koser dere stortsett hver dag, det er viktig. Ikke lenge til jeg setter igang med verpinga tror jeg;)!

Ja jeg er veldig moden på alle måter:), tiltross for min alder! Jeg kan nesten ikke vente til å få mitt eget lille nurk:)! Kan gjerne komme i morgen:o)! Ja hvorfor vente, litt pga at jeg har problemer med ryggen og at jeg studerer. Men hva er vel bedre å få unger? Skal virkelig høre med skolen hva jeg gjør nå, har seriøst lyst på unger og jeg er klar!

Du høres absolutt veldig klar ut, og mange klarer å kombinere studier og barn. Bare husk på at det ikke er noen selvfølge. Kanskje får du et svangerskap som gjør at du får mye fravær og ikke orker å fullføre, slik at du må ta opp studiene etterpå. Sier ikke at du får det sånn, men det er jo en risiko, og man vet ikke på forhånd om man får et drømmesvangerskap eller ei. :)

Vi har 3, og det er perfekt for oss. Alle 3 var godt planlagte, så vi har nådd målet vårt. Produksjonen er stengt, men det er åpent for visning :D

LOL!

Når boliger er åpne for visning er det ofte mange som kommer innom for å se, er det sånn hos deg også?

;-)

ylvali1365381015

Ja jeg er veldig moden på alle måter:), tiltross for min alder! Jeg kan nesten ikke vente til å få mitt eget lille nurk:)! Kan gjerne komme i morgen:o)! Ja hvorfor vente, litt pga at jeg har problemer med ryggen og at jeg studerer. Men hva er vel bedre å få unger? Skal virkelig høre med skolen hva jeg gjør nå, har seriøst lyst på unger og jeg er klar!

Jeg studerer også, på fjerde året. Og det begynte jeg først med etter at nr to var to år og hadde fått plass i familie- barnehage. Så det er da intet hinder! ;-)

Har du ikke bra økonomi kan jeg dessuten opplyse om at man får ettergitt studielån som stipend i permisjonstiden dersom man føder som student. Dessuten får man lett bhg-plass til meget reduserte priser. Forøvrig kan man unne barnet lange ferier og en fleksibel hverdag, der det er mulig å ha korte dager i bhg. Ikke sikkert at det er så dumt du! ;-)

Det passer sjelden perfekt med barn, man må bare følge sitt eget hjerte.

Hvor gammel er du da?

ylvali1365381015

Ja gjett om. Vanskelig svangerskap, vanskelig fødsel, problemer med amminga. Ja i det det hele tatt. Ikke aktuelt med flere, nei. Det er en god trøst å vite at jeg som ikke skal få flere enn det ene barnet greide å få det fineste barnet i verden! ;-)

:-O Du også???!!

Det var jammen et utrolig sammentreff, lurer på om det er flere som oss? ;-)

Er det ikke deilig å ha barn da?!

Om det en eller fire av dem? :-D

Heldige er vi!!

Annonse

Gjest catiki21

Du høres absolutt veldig klar ut, og mange klarer å kombinere studier og barn. Bare husk på at det ikke er noen selvfølge. Kanskje får du et svangerskap som gjør at du får mye fravær og ikke orker å fullføre, slik at du må ta opp studiene etterpå. Sier ikke at du får det sånn, men det er jo en risiko, og man vet ikke på forhånd om man får et drømmesvangerskap eller ei. :)

Tusen takk for at du synes jeg høres moden ut! Jeg føler meg veldig moden for alderen:)! Nei, jeg vet jo ikke om jeg kan kombinere barn og studier, det vil jo tiden vise. Jeg håper jeg kan bli karriere kvinne nummer 1, hehe. Jeg gleder meg hvertfall til den tiden jeg fåt mitt første lille nurk!

Gjest catiki21

Jeg studerer også, på fjerde året. Og det begynte jeg først med etter at nr to var to år og hadde fått plass i familie- barnehage. Så det er da intet hinder! ;-)

Har du ikke bra økonomi kan jeg dessuten opplyse om at man får ettergitt studielån som stipend i permisjonstiden dersom man føder som student. Dessuten får man lett bhg-plass til meget reduserte priser. Forøvrig kan man unne barnet lange ferier og en fleksibel hverdag, der det er mulig å ha korte dager i bhg. Ikke sikkert at det er så dumt du! ;-)

Det passer sjelden perfekt med barn, man må bare følge sitt eget hjerte.

Hvor gammel er du da?

Takk for langt og gått svar til meg. Jeg har lyst å følge hjertet mitt, så skal ikke se bort ifra at jeg får unge ved den første tiden! Jeg kunne absolutt tenkt meg å studere og få barn, men vet ikke hvordan det er siden jeg også har problemer med ryggen. Selv om jeg ikke har hatt det på veldig lenge nå! Jeg er snart 21,5 år. Sikkelig moden for alderen synes jeg;)

Gjest fra en glad tobarnsmamma

Har to barn, de er 1 og 3 år. >Tidligere har jeg alltid sagt jeg vil ha 3 barn, men føler at lykken er fullkommen med 2 barn! Mulig jeg ser litt annerledes på det når de blir litt eldre, men tviler på at jeg vil ha flere. Jeg vil ha tid og overskudd til å følge dem opp, og vet at ved en ny graviditet vil jeg bli sliten og satt litt ut av spill i perioder. Det er fantastisk å være mamma, gled deg til det!! Er godt over 30 jeg da, må nok si at da jeg var 21 hadde jeg ikke barn og familie i tankene... Men vi er forskjellige, jeg var ikke klar den gang, men hadde heller ikke noe fast og trygt forhold på den tiden, så det har jo også en del å si. Hvis du har vært i fast forhold en lang periode og dere begge er klare for å stifte familie, ønsker jeg dere lykke til med det! Klem,

Gjest catiki21

Jeg har alltid ønsket meg 2 barn. Har en sønn på 3,5 år, og venter på reisebeskjed for å hente sønnen vår på 2 mnd fra Sør-Korea. Så når vi får han hjem så er familien fulltallig.

Ok. Så koslig da! Håper dere får reisebeskjed snart! Kjedlig å vente på sånt, så håper dere får reise ned å hente deres unge! God tur når den tiden kommer!

Gjest catiki21

Har to barn, de er 1 og 3 år. >Tidligere har jeg alltid sagt jeg vil ha 3 barn, men føler at lykken er fullkommen med 2 barn! Mulig jeg ser litt annerledes på det når de blir litt eldre, men tviler på at jeg vil ha flere. Jeg vil ha tid og overskudd til å følge dem opp, og vet at ved en ny graviditet vil jeg bli sliten og satt litt ut av spill i perioder. Det er fantastisk å være mamma, gled deg til det!! Er godt over 30 jeg da, må nok si at da jeg var 21 hadde jeg ikke barn og familie i tankene... Men vi er forskjellige, jeg var ikke klar den gang, men hadde heller ikke noe fast og trygt forhold på den tiden, så det har jo også en del å si. Hvis du har vært i fast forhold en lang periode og dere begge er klare for å stifte familie, ønsker jeg dere lykke til med det! Klem,

Yusen takk for det! Jeg er sikkelig klar for å få mine egne unger, håper det kan bli 3 lille nurk på meg til slutt! Skjønner det kan bli nok med to, det kan jeg også sikkert mene når jeg engang har to, men skal prøve å få 3 unger. Gleder meg til å mitt første nurk. Men nå tar hun her kvelden fra dol! Stikker innom igjen i morgen:)

Angela1365380318

Har to og det holder lenge. :o) De er nå 6 og 8 år og duverden så deilig det er at de begynner å bli nokså "selvgående"!

Min kjære er onkel til to som er 2 og 4 år og misunner _ikke_ mora der! Ungene er herlige altså, det er ikke det, men neitakk, jeg er ferdig med småunger.

Kanskje kjennes det sånn fordi jeg ikke kan få flere og det er jo da veldig greit.

Slik jeg har forstått har ikke han barn fra før, ønsker han seg ikke det? (dere kan jo adoptere med tid og stunder om dere vil ha felles barn?)

Har dine barn også blitt hannes barn, eller er det bare du som har barn i forholdet?

Leser mye av det du skriver så vet at ungene er hos faren sin halve tiden og at han er en god far.

Annonse

ylvali1365381015

Takk for langt og gått svar til meg. Jeg har lyst å følge hjertet mitt, så skal ikke se bort ifra at jeg får unge ved den første tiden! Jeg kunne absolutt tenkt meg å studere og få barn, men vet ikke hvordan det er siden jeg også har problemer med ryggen. Selv om jeg ikke har hatt det på veldig lenge nå! Jeg er snart 21,5 år. Sikkelig moden for alderen synes jeg;)

Du er iallefall moden til å gi deg selv en birolle i ditt liv.

For det er konsekvensen av åp få barn. Men så får man jo så mye annet også da, som aldri kan oppveies via andre ting!

Jeg råder deg til å oppsøke ny litteratur på spedbarn, forsningen har gitt oss småbarnsforeldre en helt annen innfallsvinkel til rollen de siste årene.

Om du erkjenner spedbarnet og babyen som krevende, kompetent og givende på den måten, kan du bedre ta stilling til om du er rede pr i dag.

Jeg var som du, klar og ivrig på et meget tidlig stadium i livet. Jeg slukte alt jeg kom over av litteratur, og jeg ble veldig "vekket" av en bok min søster ga meg. Den handlet om hvor kompetent spedbarnet er, og fikk meg til å legge om planene for oppdragelsen kan du si... ;-)

Har du empati, iver og lærelyst er foreldrerollen passende! ;-)

Man lærer så lenge man lever, iallefall etter at man har fått barn.

Nå er jo dette forumet en perfekt kanal til å lufte sine tanker da...

Hvis 21 er alderen din syns jeg det er fornuftig av deg å vente med å få barn.

Har ei tulle nå, som er verdens herligste unge. Har alltid ønsket meg to barn. Men barna jeg får må bli født med keisersnitt (pga trangt bekken). Og da er det ikke anbefalt med mer enn 3 graviditeter, så nå har jeg lyst på tre barn. Bare fordi det er det jeg kan få :-) Utrolig rart at jeg tenker slik... Men selvfølgelig jeg vet jo ikke om jeg kan få flere i det hele tatt.

Slik jeg har forstått har ikke han barn fra før, ønsker han seg ikke det? (dere kan jo adoptere med tid og stunder om dere vil ha felles barn?)

Har dine barn også blitt hannes barn, eller er det bare du som har barn i forholdet?

Leser mye av det du skriver så vet at ungene er hos faren sin halve tiden og at han er en god far.

"Slik jeg har forstått har ikke han barn fra før, ønsker han seg ikke det?" Dette har vi snakket om flere ganger og regner nå temaet som ferdig debattert i heimen. :o) Han sier han skjønner det må være stort å få barn, men han ble tidlig klar over at om han valgte å satse på meg så ble det ingen egne barn på ham og det velger han altså å ofre for min skyld. :o)

"(dere kan jo adoptere med tid og stunder om dere vil ha felles barn?)" Nei, det kommer vi ikke til å gjøre. Jeg synes adopsjon er en flott ting altså, men det er nok ikke noe for meg.

"Har dine barn også blitt hannes barn, eller er det bare du som har barn i forholdet?" Det er bare jeg som har barn i forholdet ja.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...