Gjest kina adoptant som osv... Skrevet 11. desember 2006 Del Skrevet 11. desember 2006 Men spekulasjon er gøy! ) Jeg er ikke nøddvendigvis enig med deg her da. Det er nesten ikke en tildelingsrunde uten at en eller annen amerikaner ikke får tildeling fordi de ikke oppfyller CCAA sine krav, altså har godkjennelsen i USA vært for lettvint. Så da ligger altså problemet både hos lettvinte amerikanske myndigheter, og hos enkelte av de amerikanske organisasjonene, som lover mye mer enn de kan holde. Men jeg kan ikke se at CCAA tar noe letter på amerikanske søknader. Når det er sagt, så lurer jo også jeg på hvordan CCAA f.eks har tenkt å definere psykiske problemer, hvis det nå blir sånn at ingen med psykiske problemer skal få adoptere. Det var en amerikaner på APC som sa at egentlig kunne de da likegodt stenge California for kinaadopsjon, for det er ingen i California som ikke går i terapi... ;-) Jo rundere formuleringer fra CCAA, dess vanskeligere blir det jo forsåvidt å vite hva det egentlig er man snakker om. Jeg tror folk kommer til å lyve. Selv her i Norge er det vanskelig å finne ut om folk har gått i terapi, og det er sikkert ikke enklere i USA; heller tvert i mot. Jeg mener at kina er på ville veier hvis de definerer psykisk sykdom som det samme som å en eller annen gang ha gått i terapi, eller hatt en depresjon eller angstlidelse. Dersom legen min hadde vurdert meg frisk og skikket til adopsjon, hadde jeg noe falt for fristelsen til å fortie deler av sannheten, gitt. Kanskje i alle fall. Jeg ble godkjent i Kina, til tross for å ha gått hos psykolog, forresten, men vet ikke om jeg ville blitt det etter de nye reglene. Heldigvis ikke aktuelt for oss nå. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/257632-tror-dere-at-ventetiden/page/2/#findComment-2051837 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest har vært der Skrevet 11. desember 2006 Del Skrevet 11. desember 2006 Alle ting tyder på at de foretrekker USA, blant annet at amerikanerne slipper unna med en helt annen rutine i godkjenningsperioden enn andre, at de får velge kjønn, mens det ikke blir tatt hensyn for søkere fra andre land. Og de betaler mer, hvilket er en åpenbar årsak til at de foretrekkes. BMI-kravet kommer amerikanerne til å omgå, det er jeg sikker på. Kina kommer ikke til å legge seg ut med USA - det verken ønsker eller tør de. Adopsjon er også politikk, dessverre. Enkelte barnehjem i Kina er USA-finansiert. Dvs at alle utgifter til bygninger, lege¨, renhold blir dekket av amerikanske sponsorer. Usa har også sine adopsjonsformidlere her. Disse plukker ut barn til amerikanske familier. Ja, de får ønske kjønn og alder.(Ikke alle ønsker babyer). Men dette betyr vel ikke at de slipper unna de generelle krav som stilles til adoptivforeldre. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/257632-tror-dere-at-ventetiden/page/2/#findComment-2051853 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Har adoptert fra "amerikansk" barnehjem Skrevet 13. desember 2006 Del Skrevet 13. desember 2006 Enkelte barnehjem i Kina er USA-finansiert. Dvs at alle utgifter til bygninger, lege¨, renhold blir dekket av amerikanske sponsorer. Usa har også sine adopsjonsformidlere her. Disse plukker ut barn til amerikanske familier. Ja, de får ønske kjønn og alder.(Ikke alle ønsker babyer). Men dette betyr vel ikke at de slipper unna de generelle krav som stilles til adoptivforeldre. Vår datter kommer fra et såkalt Amerikansk-finanisert barnehjem i Kina. Og for dette barnehjemmet gjelder ikke det du beskriver her - faktisk tvert imot. De fleste SN-barna fra dette barnehjemmet går til amerikanerne fordi de spesifikt søker om de - det er så. Men sålangt har jeg ikke sett en eneste NSN tildeling på Yahoo-sidene fra dette barnehjemmet til USA. Og amerikanerne som deltar der har heller ikke hørt om det. De fleste barna har gått til Canada, Spania, Belgia, Australia og Norge. Årsaken til at de ikke går til USA tror jeg er at CCAA er opptatt av at man ikke skal blande kortene. Det er ikke sikkert det er sånn på andre amerikansk-finansierte barnehjem, men uansett er det jo ikke barnehjemmene som velger hvem som skal adoptere NSN-barna - det er det CCAA i Beijing som gjør. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/257632-tror-dere-at-ventetiden/page/2/#findComment-2053857 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.