Gå til innhold

Hvor langt er dere komt med juleforbredelsene?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 43
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Lurveline

4

• Velouria

2

• mariaflyfly

2

• Liliaceae

2

Mest aktive i denne tråden

Julekortene er ferdig skrevet, men venter på å bli sendt ut.

Noen julegaver kjøpt inn, men mangler maaange ennå...

Pepperkaker er bakt, men skal bake en sort til. Baker litt ekstra til familien, så får vi gjerne litt kaker tilbake :-)

Ellers er det en del ting som skal på plass her hjemme. Juleduker, pynt og litt vasking her og der.....

Men det er jo et haaaaav av tid igjen, er det ikke....??

;-)

Julekortene ble bestilt i dag. Har fått laget 2 slag julekaker i helga, men har planer om å lage flere. Jeg er alltid sent ute med julekakene.

Julegavene er jeg kommet langt på vei med. Jeg har sendt ut alle som skal sendes, men har ikke handlet inn alt til ungene og gubben.

Annonse

Julekortene skal sendes i løpet av uka og jeg har igjen å lage ett eller to pepperkaketrær.

Har igjen 2-3-4 gaver og en bursdagsgave og så skal jeg vaske og pynte og ordne til jul hjemme hos min kjære i neste uke. :o) *Gleder seg*

Tja... Har vel ikke kommet så langt, men føler meg på ingen måte stresset enda.

Julekort er i hus og ferdig skrevet, men har ikke postet dem enda. Baking dropper vi bortsett fra pepperkaker, siden vi skal bort på julaften og reiser bort tidlig 3.dag og blir borte til over nyttår. Har ikke kjøpt så mange presanger, men har stort sett kontroll på hva som skal handles til dem som gjenstår.

Regner med at det blir litt mer seriøs pynting neste helg eller noe, siden vi skal være borte så mye i jula. Kjekt å ha litt jul hjemme også!

Juletreet er ikke kjøpt inn enda, men det gjøres vel denne uka, regner jeg med.

Men som sagt, jeg føler ikke noe stress enda, ihvertfall!

Gjest annlovinda

Tja, har absolutt ikke kommet langt.

Har kjøpt svært få gaver hittil.

Ingen baker er bakt, men skal heller ikke bake noe særlig. Skal ikke være hjemme hos oss selv verken julaften, 1. eller 2. dag. Men skal bake pepperkaker og sette sammen pepperkakehus. I tillegg har jeg fått kransekake av min svigermor. Så tror egentlig det klarer seg med det.

Vi vasker ikke ned hele huset før jul, bare grundig rengjøring. Og jeg skal ha fri fredagen før jul, så da tar jeg en grundig vask når jeg er alene hjemme da.

Men føler meg absolutt ikke stresset på noen som helst måte. Jul blir det uansett.

Gavene går jo greit når vi først kommer i gang.

Annonse

Har så vidt begynt på julegavene. Har vel 70% igjen.

Har ikke bestilt julekort, og ikke skrevet julebrevet ennå.

Har bakt pepperkaker og kokosmakroner. Skal bake kakemenner, mandelmakroner og martinestenger i alle fall. Vi reiser bort i julen, så vi skal bare ha litt og kose oss med på forhånd :-)

Må kjøpe juletøy til ungene, det haster kanskje litt?

Har så vidt begynt på julegavene. Har vel 70% igjen.

Har ikke bestilt julekort, og ikke skrevet julebrevet ennå.

Har bakt pepperkaker og kokosmakroner. Skal bake kakemenner, mandelmakroner og martinestenger i alle fall. Vi reiser bort i julen, så vi skal bare ha litt og kose oss med på forhånd :-)

Må kjøpe juletøy til ungene, det haster kanskje litt?

Hva er martinestenger? Fikk ingen treff når jeg søkte på det.

Hva er martinestenger? Fikk ingen treff når jeg søkte på det.

Lærte å lage dem i fjor - de er kjempegode :-) Tror de kan hete Berits brune pinner også, eller noe sånt.

Deigen likner litt på pepperkakedeig, tror jeg, men ikke helt. I alle fall ruller en ut tykke pølser, som en legger på bakepapir, tre på hver plate. Så trykker en den litt flat, og setter brettet inn i ovnen. Etter halvstekt tid, tar en brettet ut, deler opp de lange pølsene i små stykker på ca 4-5 cm, og strør perlesukker oppå. Så steker en dem ferdig.

Smelter på tunga!!!

Har ikke lest oppskriften siden i fjor, men jeg kan skrive den inn her i kveld.

Lærte å lage dem i fjor - de er kjempegode :-) Tror de kan hete Berits brune pinner også, eller noe sånt.

Deigen likner litt på pepperkakedeig, tror jeg, men ikke helt. I alle fall ruller en ut tykke pølser, som en legger på bakepapir, tre på hver plate. Så trykker en den litt flat, og setter brettet inn i ovnen. Etter halvstekt tid, tar en brettet ut, deler opp de lange pølsene i små stykker på ca 4-5 cm, og strør perlesukker oppå. Så steker en dem ferdig.

Smelter på tunga!!!

Er det det samme som colakaker tro?

Smelter på tunga!!!

Den høres jo spennende ut :) Du må gjerne legge inn oppskriften!!!

Juleforberedelser, vi har laget handleliste over middagen vi skal ha, pusset vinduer, tatt frem adventsstake, mannen har strøket duken vi skal ha, kranglet om vi skal ha juletre eller ikke, så nå merker jeg at jula snart er her. :)

Mangler 4 julegaver og en bursdagsgave, men vet hva jeg skal kjøpe. Har bakt pepperkaker og skal bake noe mer sammen med barna. Julekort? Vet ikke om jeg gidder å sende julekort og det er ikke greit å sende julekort før i midten neste uke.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...