Gå til innhold

Hvor langt er dere komt med juleforbredelsene?

Anbefalte innlegg

Gjest catiki21

Jeg har laget hjemmelagde julegaver, som jeg skal gi til venner. Ellers mangler jeg å handle noen julegaver, egentlig ganske mange! Ellers må jeg lage noen pakker til med brente mandler. Julekortene i år blir det med bilde, men jeg må jo skrive litt tekst i tilegg til god jul og godt nytt år. Så jeg har å skrive ca 25 julekort. Sende all posten jeg har å sende og reise og levere gaver rundt her jeg bor! Alt skal være ferdig innen neste mandag. Itilegg har jeg to eksamenen før den tid. Litt stessa, men det går vel på ett vis, håper jeg da!

Fortsetter under...

• Svar 43
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Lurveline

4

• Velouria

2

• mariaflyfly

2

• Liliaceae

2

Mest aktive i denne tråden

Juleforberedelser, vi har laget handleliste over middagen vi skal ha, pusset vinduer, tatt frem adventsstake, mannen har strøket duken vi skal ha, kranglet om vi skal ha juletre eller ikke, så nå merker jeg at jula snart er her. :)

Mangler 4 julegaver og en bursdagsgave, men vet hva jeg skal kjøpe. Har bakt pepperkaker og skal bake noe mer sammen med barna. Julekort? Vet ikke om jeg gidder å sende julekort og det er ikke greit å sende julekort før i midten neste uke.

Herregud, jeg har 7 gaver igjen, glemte mannen og barna. *lol*

Har skrevet gaveliste og såvidt begynt på innkjøpene (85% gjenstår). Har bakt alt. Har fått julekortene jeg bestilte, men ikke skrevet og sendt ut. (må vel begynne på dem som skal utenfor landet snart...) Har ikke vasket. Har ikke panikk, men kjenner det snører seg sammen snart...

Aner ikke - men det er ikke cola i dem..... Skal komme med oppskriften i kveld :-)

Nei cola skal det ikke være i dem. Kolakaker er ett mer riktig navn;o)

http://ellensluneside.net/seasons/winter/jul/adventskalender/kolakaker.htm

Annonse

Nei cola skal det ikke være i dem. Kolakaker er ett mer riktig navn;o)

http://ellensluneside.net/seasons/winter/jul/adventskalender/kolakaker.htm

Ja, den oppskriften likner på min torr jeg.

Da er det vel kola, som i svensk kola - for karamell?

De blir kanskje litt karamellaktige ja.... Mmmmmmmm!

Julegaver: Alt i boks!!

Julebakst: Kun pepperkaker og -hus igjen + noe gjærbakst. Har bakt 6 sorter.

Julepålegg: Har sydd kjøttrull, som nå ligger i saltlake. Skal lage sylterull og sursild.

Vask og pynt: Har vasket kjøkkenet grundig. alle skap og skuffer. omfyren og kjøkkenventilatoren. Driver med rydding i diverse rom innimellom. Tar julevasken den 21. eller 22. desember.

Har lagt på juleduker, har hengt opp julegardiner i kjøkken og spisestue, har laget julevindu på kjøkken og barnerommet, har hengt opp diverse julebroderier jeg har laget i årenes løp, har satt opp de seks julehusene vi har (med lys i).

Julekort: Har fått de i hus, men har ikke begynt å skrive enda. Har 25 stk. som skal ut.

Føler oss godt i rute i år - har planer om å være ferdig den 22. desember - med unntak av juletreet som MÅ pyntes den 23.

Har ikke fått tatt sølvtøypussen, men regner med at jeg benker meg ned foran håndball-EM en ettermiddag/kveld.

Har som målsetning at juleforberedeler ikke bare skal være stress og kjas, så vi småsysler litt med ungene/ungdommene på ettermiddagene .... hvor vi lager julepynt bl.a.

Og så venter vi på å få levert våre nye møbler til jul. Det blir spennende. Ny sofa-salong (to sofa og bord) + en stor, flott skjenk. det gleder vi os til.

Lykke til med juleforberedelsene, folkens! Og husk; det blir jul åkke som :o)

Hvor langt er dere komt med forberedelsene?

- Ikke en cm vasket til ju l. Men et rom pusset opp, og det er da noe :-)

Alle julegaver kjøpt?

- Stort sett - alt utenom til min mann og to tantebarn (store sådane)

Bakt?

- Intet

Og når sender dere julekortene?

- Så snart de er skrevet... Har begynt.

Julegaver: Alt i boks!!

Julebakst: Kun pepperkaker og -hus igjen + noe gjærbakst. Har bakt 6 sorter.

Julepålegg: Har sydd kjøttrull, som nå ligger i saltlake. Skal lage sylterull og sursild.

Vask og pynt: Har vasket kjøkkenet grundig. alle skap og skuffer. omfyren og kjøkkenventilatoren. Driver med rydding i diverse rom innimellom. Tar julevasken den 21. eller 22. desember.

Har lagt på juleduker, har hengt opp julegardiner i kjøkken og spisestue, har laget julevindu på kjøkken og barnerommet, har hengt opp diverse julebroderier jeg har laget i årenes løp, har satt opp de seks julehusene vi har (med lys i).

Julekort: Har fått de i hus, men har ikke begynt å skrive enda. Har 25 stk. som skal ut.

Føler oss godt i rute i år - har planer om å være ferdig den 22. desember - med unntak av juletreet som MÅ pyntes den 23.

Har ikke fått tatt sølvtøypussen, men regner med at jeg benker meg ned foran håndball-EM en ettermiddag/kveld.

Har som målsetning at juleforberedeler ikke bare skal være stress og kjas, så vi småsysler litt med ungene/ungdommene på ettermiddagene .... hvor vi lager julepynt bl.a.

Og så venter vi på å få levert våre nye møbler til jul. Det blir spennende. Ny sofa-salong (to sofa og bord) + en stor, flott skjenk. det gleder vi os til.

Lykke til med juleforberedelsene, folkens! Og husk; det blir jul åkke som :o)

Oi! Du legger visst lista "litt" høyere enn hva jeg gjør til jul... ;)

Annonse

Lærte å lage dem i fjor - de er kjempegode :-) Tror de kan hete Berits brune pinner også, eller noe sånt.

Deigen likner litt på pepperkakedeig, tror jeg, men ikke helt. I alle fall ruller en ut tykke pølser, som en legger på bakepapir, tre på hver plate. Så trykker en den litt flat, og setter brettet inn i ovnen. Etter halvstekt tid, tar en brettet ut, deler opp de lange pølsene i små stykker på ca 4-5 cm, og strør perlesukker oppå. Så steker en dem ferdig.

Smelter på tunga!!!

Har ikke lest oppskriften siden i fjor, men jeg kan skrive den inn her i kveld.

Øh? Jeg steker dem helt ferdig og skjærer dem opp i strimler så fort de er ute av ovnen. Perlesukker og mandler has på før steking om en vil ha det.

Øh? Jeg steker dem helt ferdig og skjærer dem opp i strimler så fort de er ute av ovnen. Perlesukker og mandler has på før steking om en vil ha det.

Ifølge venninna mi blir kantene finere når en steiker dem litt etter de er oppskjærte! Da smelter de litt sammen...

Av julegaver er vi ferdig med toppen 30%. Og det er mye som skal sendes, så jeg må vel snart gjøre en innsats.

Baking: ikke startet.

Vasking: ikke startet

Julekort: har skrevet 2 (av rundt 40).

Jeg har jobber masse i desember, inkludert selve julehelga. Så jeg tror ikke vi kommer helt i mål med alt dette året. Jul blir det nok allikevel ;-)

Jeg ligger laaangt etter i alt. Har ikke kjøpt en eneste gave ennå og baking har jeg knapt tenkt på.... Gavekjøpene får vel samboeren ta seg av nå en av de nærmeste dagene, og svigermor kommer med noen julekaker, så det skal nok bli jul i heimen i år også

punky brewster

Er ferdig med julegavene, har vasket rundt kjøkkenet, hengt opp julegardiner. Bakt pepperkaker og pyntet pepperkakehus. Ellers så skal vi lage marsipan kuler med sjokoladetrekk og kakestrø. Kransekakestenger og kanskje kakemenn.

Vasker huset torsdag 21 desember, tar da en litt utvidet helgevask og pynter med juleduker, nisser etc og juletreet tar jeg da eller fredag 22. man trenger ikke å vaske rundt hele huset til jul.

Julekort skriver jeg ikke

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...