Gå til innhold

Gameboy med på skolen?

Anbefalte innlegg

Gjest erdetnødvendig?

På deres barneskole: er det lov å ta med Gameboy på skolen? Hos oss har de lov en eller to dager i uka. Jeg liker det ikke, for nå ser jeg at 1.klassingen vår "smisker" med de som har for å få lov å låne. Kameraten hans får ikke lov å ha med av foreldrene, men han "sniker" det med seg, som han sier til oss...Jeg ser liksom ikke vitsen i at at de skal ha med heller?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/257783-gameboy-med-p%C3%A5-skolen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

Det er ikke lov på vår skole og det er jeg glad for.

For det første liker jeg ikke at ungene tar med så kostbare ting på skolen.

For det andre liker jeg ikke at ungene får mulighet til å evtuelt ødelegge andres kostbare ting.

For det tredje blir det masse kjøpepress og intriger av slikt.

mvh

På vår skole er det lov, men jeg lar ikke mine barn gjøre det. Jeg syns det spilles nok som det er, og dessuten er det fort gjort at det blir ødelagt eller mistet. Det er nok med en lekk drikkeflaske i sekken sammen med nintendoen, så er den ødelagt.

Hos oss er det lov å ha med en eller to ganger i uken mener jeg å huske.

For oss er det uaktuelt å sende med, fordi vår jente kan spille dette hjemme. Synes barna fort blir oppslukt i slike spill, og jeg foretrekker helst at de leker med hverandre istedet.

Synes heller ikke noe om å sende med såpass dyre ting på skolen, da det er mange som ikke har råd til det og da vil det føles feil overfor disse barna.

En annen ting er at det fort kan gå i stykker, og den for dyr til at jeg gidder å erstatte den med det samme. Og da blir det jo ramaskrik tenker jeg..!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...