Gå til innhold

Julaften hos kranglete foreldre.

Anbefalte innlegg

Gjest tatt av blesten

Vi skal til foreldrene mine julaften, men nesten hver gang jeg ser de så kjefter de for noe. Nå sist skulle jeg bare spørre om noe og så begynte faren min å kjefte for noe han ikke hadde noe med og sa at jeg ikke var helt god. Det er klart ungene skal få feire med besteforeldrene, men jeg har nesten lyst til å si jeg kan jobbe ekstra julekvelden. Ellers så ville jeg vært kun oss hjemme, men det blir trist for barna som gleder seg til å være sammen med de andre. Skal jeg bare bite tennene sammen og satse på at det ikke blir dum stemning?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/257784-julaften-hos-kranglete-foreldre/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Veit åssen det der er ja..

Min far har også tendenser til å være sånn. Jeg har bestemt meg for at heretter feirer vi jul hjemme hos oss, og inviterer de vi har lyst til å feire med. Så får de velge om de vil komme eller ei.

-men hvis dette er en avtale dere allerede har gjort, kan dere jo vente til neste jul med å innføre "ny ordning"

Gjest hilsen ei med gjenvunnet selvtillit og respekt!

Vet hvordan du har det!

For meg kom det til et punkt hvor jeg endelig sa ifra at foreldrene mine ikke kunne behandle et menneske(meg) slik.

Etter det har vi hatt det mye bedre! Den første "anledningen" var en bursdag- og ALLE hadde det mye koseligere.(De må riktig nok "oppdras" med jevne mellomrom...)

Du skal ikke se bort fra at barna fanger opp en evt.dårlig stemning, og har det vel så koselig sammen med "bare dere". For ikke å snakke om at det ikke er bra for deg og ungene at de får høre/oppleve at foreldrene dine rakker ned på deg!

Lykke til, og GOD jul!

Jeg hadde vel ikke vurdert å feire jul med dem med det utgangspunktet du beskriver.

Men om det er for sent å trekke seg nå, får du vel heller stå løpet ut. Hadde i hvert fall ikke latt barna være alene med slike luner.

Eventuelt kan du jo, om det kommer flere slike utskjellinger, si at du hverken ønsker å utsette ungene eller deg selv for noe slikt på selveste juleaften og kansellere hele julebesøket. Lag så en trivelig jul hjemme. Du finner på noe vettugt å si til ungene.

Neste år planlegger du en jul som kan bli trivelig for _alle_, deg selv inkludert. Du blåser alle man skal og bør en lang mars. Julen er ikke til for å forverre allerede skakkjørte familierelasjoner. Ei heller sosial selvplaging.

mvh

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...