Gå til innhold

"Lillesøster" og "Karsten og Petra"

Anbefalte innlegg

Jeg skulle handle inn noen bøker fra disse seriene til jenta mi på snart 4 år, men så var utvalget noe dårlig da. "Lillesøster og kaninen" var den eneste i den serien, og de hadde en med Karsten og Petra, han skulle feire fødselsdag. Den kjøpte jeg, og hun likte den veldig godt.

Nå skal jeg snart til nabobyen og se etter flere bøker. Hvilke fra seriene anbefaler dere? Jeg tenkte å skrive ned noen titler slik at jeg slipper å bruke så mye tid på å leite.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/257801-lilles%C3%B8ster-og-karsten-og-petra/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jenta mi, på snart tre år, elsker Lillesøster-bøkene! Vi har nesten alle i serien, men ikke den med kaninen og den hos tannlegen.

Hun liker alle, dvs: Lillesøster tisser, sint, på skitur, på legevakta, i butikken, går til barnehagen :-)

Vi har også noen Karsten og Petra bøker - bla a når de begynner i barnehagen og den når Karsten slår seg i hodet.

Jeg synes egentlig de første bøkene i begge seriene var de beste, men sånn er det vel ofte. :o)

Lillesøster spiser frokost, Lillesøster går til barnehagen og Lillesøster skal tisse er vel av de beste synes jeg, men er usikker på om de er å få kjøpt lengre.

Jenta mi, på snart tre år, elsker Lillesøster-bøkene! Vi har nesten alle i serien, men ikke den med kaninen og den hos tannlegen.

Hun liker alle, dvs: Lillesøster tisser, sint, på skitur, på legevakta, i butikken, går til barnehagen :-)

Vi har også noen Karsten og Petra bøker - bla a når de begynner i barnehagen og den når Karsten slår seg i hodet.

Nå har jeg notert ned titlene her, håper jeg får tak i noen i det minste :) Er det Lillesøster-bøkene som faller best i smak hjemme hos dere?

Jeg synes egentlig de første bøkene i begge seriene var de beste, men sånn er det vel ofte. :o)

Lillesøster spiser frokost, Lillesøster går til barnehagen og Lillesøster skal tisse er vel av de beste synes jeg, men er usikker på om de er å få kjøpt lengre.

Lillesøster spiser frokost er notert :) Håper bare de er å få tak i, for jeg har gledet meg sånn til å lese disse bøkene for henne.

Nå har jeg notert ned titlene her, håper jeg får tak i noen i det minste :) Er det Lillesøster-bøkene som faller best i smak hjemme hos dere?

Av Lillesøster og Karsten og Petra-bøkene likte vi nok Lillesøster best ja. Men vi har lest masse Karsten og Petra også altså.

Annonse

Det er ihvertfall det hos vår jente som nå er nesten 5. Hun har vært Lillesøster-fan siden hun var 2-3 år...

De beste er Lillesøster spiser frokost, på skitur, skal tisse og går til barnehagen, synes vi...

Får du ikke kjøpt dem så får du alltids lånt dem på biblioteket da vet du! ;o)

Ja, det har du rett i, men det er mer stas å eie dem ;) Har jo en minisnupp som også snart vil få glede av akkurat de bøkene. Storesøsteren var så stolt over Karsten og Petra-boka at hun tok den med til bhg i morges :o)

Ja hun som blir tre i mars elsker dem over alle andre bøker vi har, hun på 5 synes også de er fine, og faktisk han på 7 synes de er veldig morsomme :-)

Vi har leste dem så mye at de omtrent kan dem utenat...

Vi kjøpte lydboka også her i høst, og den slo an for alle tre!!!!

Ja, det har du rett i, men det er mer stas å eie dem ;) Har jo en minisnupp som også snart vil få glede av akkurat de bøkene. Storesøsteren var så stolt over Karsten og Petra-boka at hun tok den med til bhg i morges :o)

Mine to har også vært veldig glade i "Når to..." serien av Tor Åge Bringsværd, de er herlige!

Mine to har også vært veldig glade i "Når to..." serien av Tor Åge Bringsværd, de er herlige!

*Hente lappen fra veska og notere litt til*.

Kan en sånn bok passe i julegave til min 3. klassing? Jeg ser han har skrevet bok på ønskelista si.

Ja hun som blir tre i mars elsker dem over alle andre bøker vi har, hun på 5 synes også de er fine, og faktisk han på 7 synes de er veldig morsomme :-)

Vi har leste dem så mye at de omtrent kan dem utenat...

Vi kjøpte lydboka også her i høst, og den slo an for alle tre!!!!

Lydbok.. Ja, det var jo en god ide!

Annonse

Det er ihvertfall det hos vår jente som nå er nesten 5. Hun har vært Lillesøster-fan siden hun var 2-3 år...

De beste er Lillesøster spiser frokost, på skitur, skal tisse og går til barnehagen, synes vi...

Har satt stjerne ved de bøkene som dere her liker best. Nå krysser jeg fingrene for at de fremdeles er å få tak i!

*Hente lappen fra veska og notere litt til*.

Kan en sånn bok passe i julegave til min 3. klassing? Jeg ser han har skrevet bok på ønskelista si.

Nja... En tredjeklassing er nok litt for stor for disse bøkene ja. Min 3. klassing får faktaløveboka "Min første bok om vikingtiden" til jul vet jeg.

Lydbok.. Ja, det var jo en god ide!

Veldig fin lesning og flotte sanger - vi kan de fleste sangene utenat :-)

Den sangen på Lillesøster tisser, er utrolig bra: "Hjelpe meg, nå er det noe som skjer - jeg klarer ikke å holde meg mer!"

Og sinna-sangen på Lillesøster spiser frokost er også fantastisk flott!

Vi har nesten alle Karsten&Petra-bøkene, og de vi ikke har, har vi lånt (mange ganger). Disse bøkene har vært favoritten til alle våre barn.

Barna i bøkene vokser med serien, så til en 4-åring er det greit å starte på starten. Da er Karsten&Petra også 4 år.

synes at Lillesøster på legevakten er knakende morsom. Vi er ellers veldig glade i bøkene om Mamma Mø (feks har vårrengjøring), Albert Åberg, Dyrene i Hakkebakkeskogen, Folk og Røvere i Kardemomme by og de korte bøkene med Mummitrollet.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...