Gå til innhold

Melisglasus på pepperkakehus

Anbefalte innlegg

Gjest Pepperkakebaker

Er det noen som kan hjelpe meg med en oppskrift på melisglasuren som skal brukes på pepperkakehuset (og pepperkaker for den saks skyld). Skal få far i huset til å montere det med smeltet sukker (er det ikke det man gjør?) tenker jeg, men jeg skal pynte det og trenger da en glasur som stivner.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/257821-melisglasus-p%C3%A5-pepperkakehus/
Del på andre sider

Fortsetter under...

melis og eggehvite

Melis og eggehvite, men husk å fjerne klumpene i eggehviten, ellers stopper klumpene hullet i posen du sprøyter fra.

Jeg bruker alltid en liten dråpe eddik også, aner ikke hvorfor, men det det har alltid stått i kransekakeoppskrifta :0)

Stivt blir det iallefall!

Melis og eggehvite, men husk å fjerne klumpene i eggehviten, ellers stopper klumpene hullet i posen du sprøyter fra.

Jeg bruker alltid en liten dråpe eddik også, aner ikke hvorfor, men det det har alltid stått i kransekakeoppskrifta :0)

Stivt blir det iallefall!

Det er for hvitheten tror jeg )

Bruk eggehvite i stedet for vann i melisen, evt noen dråper sitron også.

Vi monterer huset med melisglassur, så slipper vi å svi av småfingrene.

mvh

Småfingrene får ikke være med å montere huset her i gården -det holder at mor brenner av seg fingra :)

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...