Gå til innhold

Feber, når søke lege?

Anbefalte innlegg

Gjest Lilltuppa er syk:(

Lillejenta vår på 1 år har hatt feber siden fredagsmorgen.

Da hadde hun 38,5 som steg til rundt 39,5 på kvelden. Lørdagen var det på samme vis.

Søndagen våknet hun med over 39 i feber, gav henne stikkpille, og da holdt feberen seg rundt 38,5 den dagen. Igår på mandag hadde hun ikke feber når hun våknet (37,7) på kvelden hadde hun 38,6 igjen og på natta var den 39,5 så da gav vi henne stikkpille. Idag morges hadde hun ikke feber men ser den begynner å stige over 38 nå.

Så alt i alt har hun hatt feber i over 4 dager nå. Allmenntilstanden var dårlig de første dagen, veldig slapp og sov mye. Hun er blitt bedre der, men er fortsatt veldig sutrete og merker at hun ikke er tipp topp. I natt lå hun å ynket seg store deler av tiden, og fikk ikke roen før hun fikk paracet på natta og den hadde virket en stund.

Idag så er hun fint oppgående som de andre dagene i det siste, men fortsatt sutrete, litt slapp og ikke helt tipp topp.

Apetitten er nesten normal igjen og hun drikker greit, men kan legge til at jeg har merket at hun har litt dårlig ånde, spesielt på natta.

Så nå er jeg så i tvil om jeg skal ringe lege eller ei. Siden feberen går i slike bølgedaler, og hun er jo blitt bedre, men hun er ikke bra hvis dere skjønner. Det har jo vart en stund nå. Jeg skjønner ikke hva det kan være, det er liksom bare feberen, og merker det på henne, hun er ikke forkjølet eller noe annet slikt merkbart.

Noen som har noen råd, ide om hva det kan være?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/257950-feber-n%C3%A5r-s%C3%B8ke-lege/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det sies at lege bør oppsøkes når feber over 39 har vart i mer enn tre dager. Selvfølgelig må en jo se ann den almene tilstanden i tillegg. Det er bedre å oppsøke lege for å være sikker på at dett ikke er noe som feiler. Hadde jeg vært i din situasjon ville jeg kontaktet legekontoret.

Jeg hadde tatt en telefon til legen. Mange er altfor redd for å gå for "tidlig" til legen eller "bry legen unødig". Jeg synes det er bedre å være sikker enn usikker - og tar heller en telefon for mye til legen enn å gå og bekymre meg.

Lykke til, håper hun er frisk snart! :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...