Gå til innhold

Om barn og seksuell atferd

Anbefalte innlegg

Gjest også en mamma

Etter noen tråder om barn som gir en kos og påstander om seksuell atferd, så må jeg lufte noen tanker.

For det første - det er vel et faktum at barn kan ha både seksuelle følelser og seksuell atferd? Greit, en klem blir ikke å regne som seksuell atferd, men som en skriver i tråden under her om en 6-åring som vil ta damer på puppene - det KAN jo være seksuelt?

Trakkassering mener jeg likevel at det ikke er siden det er et barn som utfører handlingene. Men er det så utenkelig at barn kan ha seksuelle følelser?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/257977-om-barn-og-seksuell-atferd/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei det er ikke utenkelig. De ER seksuelle små vesner.

Men en kos..?... nei

Å bli 'overfalt' av en mann som tar en på puppene er ubehagelig- 6 år eller 46 år.

men reaksjonen fra MEG ville hvertfall hvert avhengig av alderen. Tror ikke jeg hadde tatt en prat med foreldrene til han på 46 hvertfall....

Har prøvd å lære meg litt om dette, for å forstå meg selv bl.a. Barn har seksuelle følelser. Det er hevet over enhver tvil.

Men det virker som om de er mest rettet mot seg selv og har lite med å begjære andre å gjøre. Dersom de får ha den i fred vel og merke.

Det er først i puberteten at den blir rettet mot andre.

Derfor tenker jeg at en seksåring som koser med pupper ikke har med seksualitet å gjøre.

Annonse

Mine barn er for tiden veldig opptatt av mine pupper - særlig han på 7 og hun minste på snart 3.

Og jeg prøver å si at de er mine og at de ikke får kose med dem slik de gjorde da de var små og fikk pupp.

Men at de "tilfeldig" kommer borti dem når vi koser og klemmer, gjør meg ikke så mye, når det bar er oss.

Håper imidlertid at 7 åringen ikke gjør dette hos andre. Det har jeg heller ingen grunn til å tro.

Jeg vil tro (uten at jeg har studert det) at barn kan ha seksuelle følelser.

Når det gjelder tråden under her som referer til den episoden med en fireåring, vil jeg likevel si at jeg syns de voksne er helt ute av proporsjoner. Altså, hallo, en fireåring gir en lærer en klem og hun hyler opp om seksuell trakassering? Uansett hva fireåringen tenkte og følte er det den voksnes reaksjon som er helt på trynet her. Og skolen, som faktisk straffer barnet. Etter min mening skulle den voksne hatt en solid overhøvling fra rektor, og barnet en skikkelig unnskyldning.

Jeg forstår at voksne kan føle seg ubehagelig berørt av barns handlinger enkelte ganger. Jeg leste den om en seksåring som likte å ta på voksne damers pupper. Men det er jo små barn, da. Da får man si fra på en skikkelig måte og så gå videre i livet.

Hvis dette skal defineres som overgrep da tåler man ikke mye.

Jeg vil tro (uten at jeg har studert det) at barn kan ha seksuelle følelser.

Når det gjelder tråden under her som referer til den episoden med en fireåring, vil jeg likevel si at jeg syns de voksne er helt ute av proporsjoner. Altså, hallo, en fireåring gir en lærer en klem og hun hyler opp om seksuell trakassering? Uansett hva fireåringen tenkte og følte er det den voksnes reaksjon som er helt på trynet her. Og skolen, som faktisk straffer barnet. Etter min mening skulle den voksne hatt en solid overhøvling fra rektor, og barnet en skikkelig unnskyldning.

Jeg forstår at voksne kan føle seg ubehagelig berørt av barns handlinger enkelte ganger. Jeg leste den om en seksåring som likte å ta på voksne damers pupper. Men det er jo små barn, da. Da får man si fra på en skikkelig måte og så gå videre i livet.

Hvis dette skal defineres som overgrep da tåler man ikke mye.

Enig i det. Jeg hadde absolutt ikke likt om min sønns kamerater på 7-8 år hadde tatt meg på puppene. MEN jeg hadde sagt i fra til dem - og slett ikke kalt det trakassering.

Og jeg hadde ikke tenkt tanken en gang overfor en fireåring!!!!!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...